Als het mircovezel is, dan heb ik het laatst ook bij de Xenos gezien. Waar ik als eerste aan dacht bij het lezen van de beschrijving is een kunstvezel-zeem. En ook die kun je wel ergens anders kopen. Hoewel een goede zeem vaak ook niet goedkoop is.
Het is geen microvezel. Heel ander materiaal. De doek moet je bv nat bewaren, en niet, zoals een micovezeldoek, gewoon droog. De doek is vrij dik in vergelijking tot een gewone zeem. En heeft twee verschillende kanten. Een Cool-zijde en een Droog-zijde. De koelzijde is bv voor paarden die endurance rijden zeer geschikt voor het koelen onderweg. De Droog-zijde is een extreem absorberende zijde. Ik gebruik hem nu zelf voor ons veulen (ook een haarbal). Hij kan gewoon in de wasmachine.
In allereerste instantie waren ze ontwikkeld voor honden, tot de endurance-ruiters in Amerika ze ontdekten. Toen hebben ze ook grotere maten ontwikkeld voor paarden. Ze zijn er ook voor mensen inmiddels, waar de zwemmers op de Olympische Spelen handig gebruik van maakten.