Mestafvoer door bedrijf hoeveel kost dat??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maline

Mestafvoer door bedrijf hoeveel kost dat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 22:14

Heeft iemand enig idee wat mest ophalen door een bedrijf kost? Als het gaat om mest uit potstallen? Er wordt 2x per stalseizoen helemaal uitgemest. Er zijn 55 paarden.
Een globale schatting is genoeg! Is voor opdracht voor school en kan het niet op internet vinden!
Alvast bedankt!

Imker

Re: Mestafvoer door bedrijf hoeveel kost dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:18

Pfoei, moeilijk... ik betaal voor 8kuub per keer iets van 50 euro. Het wordt bij mij eens per half jaar opgehaald.

maline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 22:35

Ja lastig te schatten he! Van hoeveel paarden krijg je die 8 kuub mest?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:49

2 paarden, 6 maanden. Nu staan mijn paarden op vlas, dus dat scheelt in de mesthoop. In de zomer staan ze fulltime buiten, maar dan mest ik de weides uit en in de winter staan ze op vlas.
Nu heb ik op het moment 5 paarden staan, dus dan zal het wel meer worden.
Het scheelt denk ik ook of ze met 2 machines moeten komen (onze loonwerker kwam voorheen met een shovel en trekker/oplegger), maar hoeft straks alleen maar met trekker/oplegger te komen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:57

Waarom bel je gewoon niet even met een paar mesttransporteurs/loonwerkers? Als je ook zegt dat het voor een schoolopdracht is, zullen ze wel op z'n minst een antwoord kunnen geven.

maline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 23:08

Dat heb ik inmiddels gedaan, bedankt!

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 08:36

En wat zijn de kosten? Ben wel benieuwd wat men tegenwoordig rekent voor mestafvoer...

maline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 12:32

Verschillende die ik heb gebeld:
- 75 euro voor 6 kuub
- Per volle combi (neemt 60 kuub mee) 300 euro. Dit is wel als je dichtbij het bedrijf zit, zit je verder dan is het duurder. En er komen nog stortkosten en dieseltoeslag bij (geen exacte bedragen genoemd)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:35

Ik, nou ja mijn man dan, breng de mest altijd naar het stort. ca 2 kuub per 8 weken. Kost me niks

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:37

Een volle vrachtwagen met aanhanger kost bij mijn weten al euro 900.... Dure business hoor, dat mest afvoeren. Wij laten het door de plaatselijke loonwerker doen. Dit kan alleen van september tot februari, dit in verband met uitrijden op het bouwland. Per keer kost dat ons rond de 300 euro (inclusief). Dit gebeurt bij ons zo'n 3 keer per jaar (in ieder geval 4 à 5 volwassen paarden, 3 à 4 veulens). Paarden staan 's nachts op stal (zaagsel), alle mest wordt uit het land gehaald. Tel dus maar uit wat 55 paarden gaan kosten...

snellemerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:39

ik zie wel dat dit topic oud is, maar ik was aan het zoeken op mest afvoeren en de kosten hiervan.
Als ik het hier zo lees dan ben ik blijkbaar toch niet zo duur uit. Ik laat het afvoeren door een boer uit de buurt. Kosten € 70,- per keer ( is een mesbult van een halfjaar van 2 paarden en ik strooi vlas)
geen idee hoeveel kuub het is, maar een mestbult van een heel jaar is me veel te veel vandaar 2x per jaar

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:47

...Ik ben idd dan ook niet zo duur uit. Van 1 paard van 2 jaar mest....175 euro bijna 4 uur bezig geweest.'s Winters stal en 's zomers paddock.....wordt naar t land van een boer gereden. Ik laat voortaan ieder jaar weghalen.....100 euro....weinig dus...en ik dacht dat ze er vet op verdiende...niet dus

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 17:27

Hoeveel kost het bij jullie wanneer je mest naar de stort brengt? Geldt het als GFT afval? Vind ik op zich logisch klinken, het is ten slotte plantaardig afval. Mest staat niet apart aangegeven in de tarieflijst bij de milieustraat hier, zou wel zo handig zijn met alle hobbypaarden in de omgeving.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:48

Ik kon het er altijd gratis storte

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:10

Wij halen bij een aantal boeren de mest (zaagsel en vlas) gratis op, omdat wij het gebruiken om in de boxen van onze koeien te strooien. Misschien is dit voor een aantal ook een idee, plaats een berichtje op internet en wie weet bied een boer zich aan. Paardenmest wordt tegenwoordig veel gebruikt in de rundveesector.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:19

Ik betaal voor een contributie van 1600 liter per jaar 75 euro huur en 50 euro per keer legen.

novita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 01:19

@Simonesimone, hoeveel paarden heb jij, en hoevaak moet je het laten legen. En bij welk bedrijf laat jij het doen? is het een container of een bakje? Want zn rolcontainer lijkt mij erg onhandig. Mijn paarden staan op vlas.

@suffle woon je in regio Utrecht??

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 01:27

julius_juut schreef:
Hoeveel kost het bij jullie wanneer je mest naar de stort brengt? Geldt het als GFT afval? Vind ik op zich logisch klinken, het is ten slotte plantaardig afval. Mest staat niet apart aangegeven in de tarieflijst bij de milieustraat hier, zou wel zo handig zijn met alle hobbypaarden in de omgeving.

Omdat het geen GFT is, Groente, Fruit en Tuinafval, geen mest dus, hoort dus niet in de mileustraat.

Ik heb er nooit wat voor betaald, lieten het altijd afvoeren door een boer in de buurt die het uitreed over zijn land, hij was er wel blij mee. Vroeger hadden we zelf een mestbult, keren 2x per jaar en dan na 1/1,5 jaar uitrijden over het eigen land.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 08:05

Verhuur en ophalen van een 8 kuubs container incl transport was ongeveer 400 Euro. (Dus zelf de mestbult erin scheppen)

Naar het containerpark (milieustraat) mag het hier helaas niet.

Nu gooi ik het bij mij bij de beukenhaag en breng het af en toe ook naar een tuinder die het wil hebben en naar mijn buren voor hun moestuin.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:25

Ik ben per keer ook tussen de 50 en 75 euro kwijt.
Vanaf het moment dat de paarden op het land zijn gegaan en ik dus geen stallen meer hoefde te mesten, heb ik de hoop wat laten slinken voor we gingen afvoeren, dat scheelde echt enorm. Maar door beperkte ruimte, moet ik 1x per 6-8 weken in het winterseizoen mijn mest afvoeren, anders krijg ik de aanhanger niet meer van zijn plek, haha!

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:28

ik ben bij de boer 5 euro kwijt per aanhang wagen

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:53

@ novita 13: Ik heb een haflinger en een shetlander en zo'n rol container ( die eigenlijk bijna niet te rollen is als er wat in zit ) laat ik zo een keer in 4-6 weken legen. Mijn paarden staan ook op vlas. Heb je even een on gestuurd over welk bedrijf.

rianne_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:33

Je kunt ook vragen of je je mest kwijt mag bij de gene waarbij je je hooi afhaalt. Dit doe ik ook.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:56

rianne_87 schreef:
Je kunt ook vragen of je je mest kwijt mag bij de gene waarbij je je hooi afhaalt. Dit doe ik ook.

Dit doe ik idd. ook.Ik koop kuil bij dit loonbedrijf en zij halen mijn mestbak leeg voor 90,-
Het is een mestbak waar ruim 6kuub inzit,vaak met een kop er op.