afmetingen schuilstal en aantal paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel paarden passen in een schuilstal van 4x7m (uitgang 3,5 m breed)?

1
1 (5%)
2
4 (23%)
3
9 (52%)
4
2 (11%)
5
Geen stemmen
6
1 (5%)

Totaal aantal stemmen: 17

Iranda

afmetingen schuilstal en aantal paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 15:01

Hoi allemaal,

Even een vraag over de afmetingen (en doorgang) van de schuilstal op de wei... Bij ons staat er 1 van 7x7 m, die nu in 2 stukken is verdeeld. Het deel waar onze dames met hun maatje (paard) staan, is ongeveer 4 m breed. Aan 1 kant zit een paal op 0,5 m afstand van de wand, dus de doorgang is ongeveer 3,5 m. De paarden staan nu met zijn 3-en, maar het zou best kunnen dat er nog een paard of pony bij komt. En ik vraag me af of dat past, ook als er paniek uitbreekt en ze er allemaal tegelijk uit willen rennen. Graag jullie mening Lachen

joyce B

Re: afmetingen schuilstal en aantal paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:49

Ik heb 2 gezegd, maar 3 zou eventueel ook kunnen als de paarden geen ruzie gaan maken.
wil je er meer paarden in kunnen laten, zou ik in jouw geval de voorwand er uit halen zodat ze rij in en uit kunnen lopen en elkaar bijna niet klem kunnen zetten in de stal.
Ze zullen er vast niet allemaal tegelijk in staan, maar bij wisseling van de wacht moeten er geen ongelukken gebeuren omdat er paarden in het nauw gedreven worden.

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 16:17

Deze drie (onze merries en hun grote vriend) verdragen elkaar heel goed, het zijn echt 3 musketiers samen Lachen Er zit trouwens geen voorwand in, die paal die ik noemde zit diep in de grond en ondersteunt het dak. Naast de paal (0,5 m) is het weer open, maar daar kan geen paard tussendoor (en hopelijk halen ze het ook niet in hun hoofd dat te proberen - dat stukje zou ik liever dichtgemaakt zien eigenlijk).
Ze moeten er wel allemaal tegelijk in kunnen staan, vind ik, en bij gedoe ook allemaal tegelijk eruit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:21

Als het 4*7 is, vind ik 2 eigenlijk wel zat.

Waarom staat dat paaltje daar? Kan dat niet weg? Zoals ik begrijp uit je omschrijving zit die op 3,5 m, dat betekent dat er daarnaast nog een smalle ruimte van een halve meter zit?

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 20:43

Ehh, zie vorige bericht Lachen
Naast die paal is inderdaad gewoon open ruimte, maar de paal kan niet weg. Dus de doorgang is niet breder te maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:22

Dan zou ik toch die 0,5 meter dichtmaken, bijv. met een schot, als het een dragende paal is, mijn excuus, ik heb je tekst niet goed begrepen. Ze zouden er niet doorheen moeten kunnen. Maar : waarom ze de mogelijkheid geven?