Dunne vacht, wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nathalieeee_

Dunne vacht, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 19:56

Hoi!

Mijn paard heeft echt een arabierenvelletje, haar vacht is niet veel dikker dan in de zomer, het is alleen een beetje donzig geworden, maar meer ook niet. Nu zie ik vandaag dat haar haren een beetje overeind staan, dus ik ben bang dat ze het koud heeft. Ze staat zonder deken op stal, maar is een dunne deken misschien te overwegen, of is het nog te vroeg? Nu vroeg ik dit aan een stalgenoot en die vond dat ik nog niet aan een deken moest beginnen zodat ze wat weerstand op kan bouwen en pas wanneer het echt vriest er een deken op te doen.

Dus, wat vinden jullie Haha! ?

_Moonwalker_

Re: Dunne vacht, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:02

Mijn jonge hengst staat s'nachts in een open stal, hij staat ook erg licht in de vacht voor de koude nachten die het zijn.
Toen hij smorgens in zijn stal licht stond te trillen vond ik het tijd voor een deken!!
Overdag gaat hij op de weide zonder deken, snacht gaat het op.

Ik weet niet in wat voor stal je paardje staat maar ik zou een ongevoerd staldeken toch overwegen.Ik vind het sowiso handig om altijd wel 2dekens voor je paard te hebben.

Judje

Re: Dunne vacht, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 00:32