Schuilstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyDaily

Schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 18:08

Ik had een vraagje over een schuilstalletje.
Ik heb nu een new forest merrie van 3 jaar oud.
We hebben geen stal maar we gaan een schuilstalletje maken(24/7 wei).
Is dat voldoende?
En hoe kun je een goedkoop schuilstalletje maken?
zou dat ook van schuttingen & golfplaten kunnen?

groetjes
Laatst bijgewerkt door TeeGee op 27-10-08 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: PP > VSW

Tibamar

Re: Schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:40

Als dat dier gewend is 24/7 buiten te staan moet dat makkelijk kunnen. Volgens mij kun je van allerlei materiaal wel een schuilstal maken. Alleen moet het wel stevig zijn...je paardje zal er wel eens tegenaan schuren of slaan.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:22

Ik zou eerst beginnen met een vergunning aanvragen.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:34

Een goede tocht vrije schuilstal moet voldoende zijn hoor.
Helemaal als de pony het gewend is.
Ik zou er persoonlijk voor kiezen de schuilstal in 1x goed te maken, zodat je niet na bijvoorbeeld 1 winter weer moet omdat hij door alle wind e.d. van ellende uit elkaar valt.
Golfplaten kan je prima gebruiken. Schutting? tja, ligt eraan welke. Van die gammele dingen zou ik niet doen.

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:25

Je hoeft geen vergunning aan te vragen teminste hoefde wij ook niet alleen mag je niet de grond in zo als een vendering( weet niet hoe je het tiept) verder moest hij bij ons groen zijn dat is het enigste wat de milieu politie zij. Ook is het belangrijk dat het niet rommilig is rond je schuilstalletje, dan krijg je ook geen gezeur. Wij hebben alles van, hout, balken, golfplaten. En twee van die staanders voor aan de zijkant, ik weet niet waar je ze kan kopen wand wij hebben ze gekregen omdat ze op het erf lagen bij de boer.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:44

Dat verschilt per gemeente. Kun je beter even navragen, anders bestaat de kans dat je hem weer moet afbreken. Maar je kunt prima zelf een schuilstal maken. Zorg wel dat hij stevig is, zodat hij niet met een storm omwaait. Gebruik de zoekfunctie eens, er was laatst een topic over zelfgemaakte schuilstallen. Zal eens kijken of ik hem kan vinden.

[VSW] Schuilstal

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 17:04

Je kunt natuurlijk een schrikdraad langs de wanden laten lopen, zowel binnen als buiten. Dan zullen ze iig hun kont niet tegen de wanden zetten.

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:27

Zorg ervoor dat je isolatie hebt op je dak, want als het heel hard regent en het klettert gaat je paard er (uit eigen ervaring) niet graag instaan.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:32

Chaelle schreef:
Zorg ervoor dat je isolatie hebt op je dak, want als het heel hard regent en het klettert gaat je paard er (uit eigen ervaring) niet graag instaan.

Wij hebben daar golfplaten op en als het regent maakt het idd een boel geluid maar ze gaan er bij ons wel instaan!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:17

Zorg in eerste instantie inderdaad goed uit of je er een schuilstal mag plaatsen of niet, het mag namelijk niet altijd en overal.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:28

Eerst t geraamte van de stal maken met stevige balken en dan houtplaten er tegenaan slaan zo hebben wij dat gedaan, golfplaten er bovenop indd. En schotten aan de binnekant, zodat ze niet gelijk het hout van je schuurtje trappen
Het maakt natuurlijk wel geluid als 't regent, maar mijn paardje staat wel graag droog als het hard regend. Dus die staat er gewoon in Tong uitsteken

Alice95x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:20

Als je pony het gewend is om buiten te staan, denk ik dat een schuilstalletje juist wel lekker voor haar is!!!
Je kunt het zoals jij al zei van golfplaten en schuttingen maken,
Ook van hout en dan golfplaten als dak;)
Dat heeft de eigenarese van de pony die ik verzorg en ik vindt het zelf erg stevig