Accu oid voor schrikdraad vragen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

Accu oid voor schrikdraad vragen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 17:55

Ik heb nu een accu voor het schrikdraad, maar dat vinden mijn paarden echt een lachtertje, ze staan er gewoon op de kauwen en hebben er helemaal geen ontzag voor.
Waar haal ik een goede, sterke accu en waar moet ik opletten? Ow ja ik heb er geen electriciteit!

Jol1

Re: Accu oid voor schrikdraad vragen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:05

Wij hebben een schrikdraadapparaat die op een (auto)accu werkt. Je hebt ze in verschillende sterktes. Wij hebben de sterkste gekozen en dan krijg je echt een flinke schok. Ik denk niet dat het probleem in de accu (stroombron) zit, maar in het apparaat zelf. Heb je zo'n apparaat waar een accu voor éénmalig gebruik in zit? Of nog handiger: weet je het merk en typenummer?

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:42

Wij gebruiken ook accus. Mijn vader heeft er 10 tallen. We hebben z`on paddestoelboom waar je normaal een batterij in doet. Mijn vader sluit die aan op een sterke accu. Weet niet welke elke keer een verschillende. Moet je gewoon even zoeken naar een goed sterkte

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:33

Het probleem kan ook bij de aardingsaansluiting liggen. Als deze onvoldoende geleiding geeft van het toestel naar de aarde zal het circuit : toestel - draad - paard - grond - aarding - toestel niet goed gesloten worden en is de stroomstoot te klein om te voelen. Zit de aardingspen diep genoeg en is de grond er rond vochtig genoeg ? Wij moeten in onze weide als het lang droog is ook een emmer water rond de aarding gieten en dan gaat het weer beter.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:36

Je kunt ook eens een bootaccu of een vrachtwagen accu proberen. Hebben veel meer kracht.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:11

bij vrachtwagen- of bootaccu's moet je opletten met de uitgangsspanning, deze kan 24 volt ipv 12 volt zijn.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:49

klopt, maar daar moet je toch bij iedere accu wel even kijken of ie geschikt is. Maar ze geven wel hardere klappen dan een normale accu.