Verkeerd doen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lovelyhous

Verkeerd doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 16:09

Hey ik mag voor het eerst op paardrijden.. maar ik ben bang dat ik daar ben omdat ik geen paardenkan verzorgen en dat eidereen me blijft uitlachen enzo ..

Ik ben daar erg onzeker van

Willen jullie hier miss zeggen ho eik paarden moet verzorgen opzadeln enzo?......

coco84

Re: Verkeerd doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:10

Dat ga je dan allemaal leren. Je leert niet alleen paardrijden maar ook hoe je een paard moet verzorgen.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:11

Zeggen via het beeldscherm gaat moeilijk.
Als je op de manege komt dan is daar iemand die het jou gaat leren en zullen ze je niet uitlachen.
Net als met school,een leraar legt het je uit.

Verder let eens op je spelling!

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:12

Dit is niet zo 1/2/3 uit te leggen via de computer.
Google eens wat op internet.

Kijk anders of vriendinnen van je een paardje rijden/verzorgen en of je een keer mee mag om te kijken hoe dat gaat.

Wat het uitlachen betreft. Je gaat niet voor niks op les. Je wilt graag leren. Niks om je voor te schamen lijkt mij. Al kan ik je onzekerheid wel begrijpen.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:13

Als het een goede manege is, leggen ze je alles eerst uit. Dus het komt wel goed hoor Haha!
Laatst bijgewerkt door Judje op 28-10-08 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote v.d. beginpost verwijderd. Graag alleen quoten indien nodig.

Lovelyhous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 16:15

Sorry voor mijn taalgebruik, maar ik heb dyslexie .. bedankt ... voor al jullie reacties

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:18

Dat gaan ze je vast wel leren daar, en als je het niet weet, moet je het gewoon vragen aan iemand daar. Mensen gaan je echt niet uitlachen als jij het vriendelijk vraagt en vertelt dat je nog nooit een paard hebt opgezadeld Lachen

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:41

Dat gaan ze je allemaal leren, je kan ook een paardenboek kopen! Heel handig, ik heb ze ook! Ik moest het vroeger ook allemaal leren hoor, dat is helemaal niet erg!

Capey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:48

Niemand lacht je uit. Iedereen heeft wel eens moeten beginnen..

PS: Het leest makkelijker als je alles goed spelt.. No offense

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:50

Last van faalangst..? Niet zo bang zijn, iedereen heeft het toch moeten leren? Alsof die 'goede' mensen vanaf dag1 precies wisten wat ze moesten doen en al Z konden rijden.! Nou nee, dat lukte helemaal niemand en dus hoef jij dat ook niet te doen. Stel veel vragen op de manege aan mensen (beste is je instructrice) en zeg duidelijk als je iets eng vind etc. (als je ook faalangst op school heb, kun je dat laten onderzoeken;) )

Melody94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:56

uiteindelijk hebben we het allemaal moeten leren.
En je leert het eigenlijk alleen maar door het te doen en naar anderen te luisteren. Daar kan geen boekje tegenop.
Op zo'n manege hebben ze al vaker mensen gehad die nog weinig ervaring hebben met paarden.

Dus met opgeheven hoofd en een positieve instelling naar de manege.

Veel plezier.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:22

Bij de Slegte (of de bieb) kun je voordelig aan boeken komen over paarden. Ik heb vroeger veel geleerd door heel veel te lezen.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:24

Je zal echt niet uitgelachen worden hoor! Iedereen moet het voor het eerst leren toch! Maar misschien kun je inderdaad eens mee met een vriendinnetje ofzo.. dat je je dan al minder onzeker voelt..

Als je gewoon zegt dat je het niet weet, wordt je niet uitgelachen! Geen problemen en via een computer... tjah.. heel moeilijk uitleggen!

Laat je wel even weten hoe je paardrijles was? Succes!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:28

Begin met het kopen van een boek over paardrijden. Bijvoorbeeld het boek "paardrijden voor iedereen" van Eric Baird. Dat is tweedehands te vinden op internet.

Daar staan ook veel foto´s in en voorbeelden van hoe het niet moet. Leer je heel veel van en dan oefenen in de praktijk. En vraag of iemand je kan helpen Lachen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:53

Toen ik mijn eerste verzorgpony kreeg had ik nog nooit zelf een paard gepoetst of opgezadeld. Ik vond dat toen ook heel erg spannend want ik kon wel rijden maar had op de manege nooit wat geleerd over poetsen ed (daar werd ook wel les in gegeven maar daar moest je extra voor betalen). Ik dacht dat ze me vast niet wilden nemen als verzorgster omdat ze er al meteen achter zouden komen dat ik niks kon. Maar ik ging gelukkig mee met het andere meisje waar ik samen mee zou gaan verzorgen en zij heeft mij geleerd hoe ik moest poetsen en opzadelen, toen ik uitlegde dat ik dat nog niet kon. Ik heb geleerd dat je altijd het beste eerlijk kunt zijn over wat je wel en niet kunt of durft, zodat mensen je kunnen helpen. Als je eerlijk zegt dat je bang bent dat je het misschien verkeerd doet zijn er vast voldoende vriendelijke mensen die jou op weg willen helpen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 13:28

Ah dat leer je vanzelf!
Ik weet nog dat ik een keer achterstevoren op het paard gezet werd, wist ik veel Clown

Heel veel succes! Je leert het daar vanzelf wel Knipoog Iedereen heeft ergens moeten beginnen toch Knipoog

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:37

het kan zelfs wel zo zijn dat er lessen voor jou zijn en jou paardje al opgezadeld is? het gebeurd op maneges wel dat paarden meerdere lessen achtereen lopen!

Maar iedereen heeft voor het eerst een zadel in handen gehad en iedereen heeft het moeten leren,dus maak je niet druk! Haha!

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:09

ik rijd ook nog niet erg lang, en ik moet ook nog veel dingen leren.
maar elke keer dat je gaat rijden leer je haast wel weer wat!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:37

Hoef je niet nerveus over te zijn, hoor. Je wordt vast goed geholpen en er lopen op een manege een heleboel mensen die je graag alles willen leren.
Ik heb toen ik begon met rijden een heleboel kinderinformatieboeken uit de bibliotheek gehaald. Daarin worden vaak op een hele simpele manier dingen uitgelegd die je moet weten.
Een leuk boek is ook 'Hulde aan de manegepony', waarin je ook van alles kunt leren.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:06

Dit topic is gesloten omdat deze op YRT thuis hoort, maar TS daar nog niet mag posten.