ineens op stal staan!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

virgin_lady

ineens op stal staan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 18:35

De paarden gaan nu in ene keer op stal. Van 5 uur en dan 9 uur er weer uit.
Ongeveer dan.
Kan dit zonde problemen? Voorheen was het dus een uitloop/schuilstal Maar nu dus gewoon boxen.

Hoe doen jullie dit?
Gewoon in ene keer op stal ? Of wennen?
Hoeveel hooi en water hebben ze gemiddeld nodig en gaan ze zich niet vervelen als ze het niet gewend zijn?

Arethe

Re: ineens op stal staan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:14

Die van ons gaan nu ook 's nachts naar binnen toe.
We laten ze niet wennen maar gewoon vanaf de afgesproken datum 's avonds op stal.
Ze krijgen gewoon het normale voer wat ze 's avonds ook krijgen en ieder een flinke hoop kuil.
Ik merk nooit dat ze zich vervelen, je kan evt wat speeltjes ophangen, of wat wortels door de stal verspreiden, wilgentak ophangen etc.

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 20:26

Oke van die takken is wel een goede tip.
Heb een likit hangen maar die is zo op haha. En een normale liksteen maar daar zitten ze niet zo aan.

Dus de uren dat ze op stal zijn moet wel kunnen? Het is wel ongeveer 16 uur. Terwijl het andere jaren was dat ze dus zelf konden bepalen of ze erin of eruit wilden.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:09

Ik kan me wel voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt omdat ze anders altijd nog konden lopen maar de paarden staan nog steeds veel uren buiten van 9 tot 5 uur. Ik ken genoeg paarden die helemaal niet meer buiten komen. Ik denk niet dat je zorgen hoeft te maken en je op een leuke stal staat waar ze nog steeds buiten mogen lopen.

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 14:25

Ze hebben zich vanacht goed gedragen hoor Haha!
Ze hadden ook nog extra veel hooi gehad Ja En de likits waren bijna allemaal half op of zoals bij mij op Tong uitsteken
De buurvrouw heeft er niet eens aangezeten Clown die heeft alles nog.
Ik was net gaan kijken en ze stonden buiten maar wel te draaien ze wilde dus naar binnen Clown

spook_sunset

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:14

mijn paard stond juist altjd op stal en nu onder een schuilstal !
toen ze op stal stonden deed ik ze vaak naar buiten en natuurlijk gewoon rijden ..