Ervaring met mobiele schuilhutten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Ervaring met mobiele schuilhutten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 07:51

Momentaan ben ik op zoek naar mobiele schuilhutten. Ik heb sites van diverse Duitse aanbieders gezien en het het lijkt me wel wat. Ik heb toestemming een schuilhut op een stuk gepacht land te zetten, omdat er nu ook een schuurtje staat, die afgebroken wordt door de oude pachters. Ik mag geen betonfundering gebruiken. Dus ik denk of aan een carport of een mobiele schuilhut. Heeft iemand een mobiele schuilhut, zie bv: http://www.anhaenger-kreuter.de/index.htm? Waait deze stal niet weg? Is de wand niet te dun, dat als paarden er tegen schuren of trappen, de boel uit elkaar vliegt? Ik ben geinteresseerd in positieve en negatieve ervaringen?

Palmera

Re: Ervaring met mobiele schuilhutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:39

Staat alleen nergens bij wat het kost..... Zal wel een klein vermogen zijn. Hoewel ik ze erg mooi vind hoor, vooral die open stal.

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 13:22

Ik heb een offerte aangevraagd. Ongevere kosten voor een stal van 6 bij 3m is 4000 euro. Ik heb ook een offerte van een stal, die ik mooier vind, maar die heeft een betonfundering voor de zijwanden en 3 meter langer is en daarvan zijn de kosten 4600 euro. Vindt het een groot verschil. Ik ben geoon benieuwd naar mensen, die eravring met rijdbare stallen hebben

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:34

Ja zo een ongeveer heb ik ook, 2 boxen, nu al 8 jaar.

Prijs is ook ongeveer in die richting, waren indertijd ook duur.
Wel degelijk!! En nee waaien niet om.
Ook niet op een open stuk, zitten verankerijzers bij. Superdegelijk.
Let er wel op dat het ijzer-frame uit een stuk bestaat en vuurverzinkt is.(zo noemen ze dat in DE)

Niet kapot te krijgen, heb na de verhuizing door komplete demontage een klein plekje in een plaat afgebroken,
maar voor de rest ben ik er nog erg blij mee!!

En geloof me, hier hebben de paarden er ook al eens vol tegenaan getrapt en aan geschuurd.

ehhhm een minpuntje....voor de montage heb je een paar heel sterke mannen nodig, was tenminste bij ons zo, dat frame van voor-en achterkant is loodzwaar, als het eenmaal in elkaar staat en op de as en wielen trek je het alleen van de plaats als een aanhanger (natuurlijk niet een flinke berg op hé)
Mocht je er een kopen, mijn tip, zet eerst het ijzerwerk in elkaar,
dan pas de wandplaten erin anders krijg je het echt niet meer overeind

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 15:27

Sassy:

dank je voor deze ervaringen. Mag ik vragen, wat voor merk jij gekocht hebt, want er zijn zoveel verschillende aanbieders en hoe dik zijn bij jou de houten wanden, want ook daar heb ik gehoord, dat er veel verschil tussen zit.

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 00:03

Zouden zij ook alleen een dakconstructie verkopen? Ik zie niet zoveel op de links die bij deze thread horen.
Zijkanten heb ik nl al...