kosten tandarts ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

babbeloe

kosten tandarts ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 15:56

ik weet niet of het goed staat hier.
maar ik was benieuwd hoe duur een paarden tandarts ongeveer is ...
Ik heb er elk jaar een tandarts bij. En dat werd door mn ouders geregeld dus heb geen idee van prijzen van een tandarts.
bijv. Ted van Houten ??
of een andere?
ben benieuwd

Doranne

Re: kosten tandarts ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:39

Onze paardentandarts is goedkoop. Als ie niks moet doen (alleen controleren) kost het niets.
1 van onze paarden had 2 haken en een paar scherpe kiezen, het heeft ons maar 45 euro gekost

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:42

De mijne is laatst ook weer naar de tandarts geweest, had 2 haken, deze weg laten halen en de rest nog even nakijken/bijveilen koste 50,- euro. Als er niets aan de hand is kost het je inderdaad vaak ook niets.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 17:42

Veel tandartsen hebben prijzen op hun websites staan.. Lachen

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:00

bij mijn tandarts kost controle niks. de vorige keer heeft hij wat haken weg geveild en het gebit wat gecorrigeerd en toen was ik 40 euro kwijt. dus niet duur. ik heb trouwens de tandarts van www.hoefengebit.nl

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:34

hmm wat goedkoop. Een vrouw waar ik binnen kort een dag mee zal lopen omdat ik de opleiding wil doen tot paardentandarts, Heeft als prijs 100euro daar zit alles bij in + verdoving die de paarden altijd krijgen voor de veiligheid. En controle altijf gratis als er niets gedaan word

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:40

bij mijn tandarts krijgen de paarden geen verdoving. ik zou dat ook niet willen eigenlijk, dat mijn paard bij voorbaat al verdoofd wordt, aangezien dat bij hem absoluut niet nodig is. ook dat mijn tandarts het niet bij de drukkere of bangere paarden. hij probeert door rust, kalmte en gerust stelling de paarden zover te krijgen. en dat heeft tot nu toe bij de paarden bij ons op stal gewerkt. en als hij merkt dat het teveel wordt voor een paard stopt hij ermee voor die dag en komt hij een andere dag terug om het veilen af te maken.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 07:47

Mijn dierenarts doet bij mijn pony het gebit, hij heeft hier ook een goede opleiding voor gedaan na zijn opleiding voor dierenarts.
Dat is wel erg handig want dan kan hij tevens verdoven als dat nodig is.
En veel tandartsen mogen dat niet eens maar doen dat gewoon er zijn ook tandartsen die alleen werken onder begeleiding van een dierenarts die eventueel verdoofd.
Ik denk dat er veel knutselaars tussen lopen.
Mijn pony moest een paar jaar geleden ook naar de tandarts en ik had er ene gebeld en die is gekomen en moest erna 45 euro betalen, das niet gek.
Maar haar problemen bleven, misschien moest ze wennen en ze had wondjes aan haar wang dat moest waarschijnlijk eerst helen.
Na een tijd nog niet over nog een tandarts gebeld dit keer een andere hij vroeg 50 euro ook niet gek, maar was ondertussen al 95 euro verder, maar de problemen bleven.
Toen kwam ik op stal mijn da tegen die daar was voor een ander paard en toen vroeg ik hem naar een goede paardentandarts en hij zei met een big smile, ik natuurlijk.
Hij bleek daar in amerika een goede opleiding te hebben gedaan.
Dus een afspraak gemaakt en de volgende dag kwam die.
Voorin op de kiezen zag alles er REDELIJK uit ( ongelofelijk er waren al twee tandartsen voor geweest)
Toen heef hij haar eerst verdoofd omdat hij helemaal achterin moest zijn en daar zat het helemaal achterin zaten vlijmscherpe haken waardoor ze flinke ontstekingen had (arm dier)
Hij heeft een elektrische vijl en heeft alles mooi verwijderd en na een paar dagen merkte ik eindelijk verbetering.
Bij mij komt er niemand anders meer aan.
Ze wordt bij voorbaat verdoofd om dat hij een elektrische vijl heeft, maar dat vind ik niet erg, het is een licht roesje.
Ik moet bij hem rond de 100 euro betalen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 07:55

Mijn tandarts laat ook verdoven als ie helemaal achterin moet zijn, ook electrisch, zelfde als bij jou Jesito. Dit hoeft niet elke keer bij een beurt, als ie alleen voorin moet zijn doet ie het zonder verdoving.

Mijn paard heeft heel lelijke tanden, schots en scheef Haha!
Daar kunnen 5 tandartsen bij komen, dan zijn ze NOG niet mooi. Daar kan de tandarts niets aan doen Knipoog
Gelukkig is de buitenkant wel heel mooi Haha!

Ben zonder verdoving rond de 50,- kwijt, met rond de 65,-

lotte23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 00:08

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:28

Ik heb even een vraagje, mijn tandarts vraagt ook alleen 50 euro als hij wat doet en als er niks nodig is kost het niks.
Maar is het niet zo dat ze dan altijd wel even iets bijvijlen om toch die 50 euro te kunnen vragen?
Heeft iemand het wel eens meegemaakt dat er ook echt niks gedaan hoefde te worden en er dus ook niks betaald hoefde te worden??
Ik heb het idee dat het een beetje een verkoop praatje is en reken bij voorbaat gewoon 50 euro per pony.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:30

de mijne doet alles voor €55. Controle is gratis als hij bij een ander paard wel iets moet doen. Anders moeten we controle ook betalen omdat hij van redelijk ver moet komen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:31

Kosten kunnen erg uiteen lopen. Ik ben wel eens een 10tje kwijtgeweest maar ook wel 80 euro. Ligt er dus helemaal aan wat er moet gebeuren.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:32

ik betaal voor mijn paardentandarts 80€ en dan doet die alleen bijveilen.
en als die iets anders moet doen zoals trekken koste het me vorige keer ook gewoon €80 euro.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:41

volgende maand komt bij ook de tandarts.
geen voorrijkosten vanaf 4 paarden dus dat heb ik al niet.
gebitscontrole is gratis.
elke basisbehandeling 50 euro per paard.
Moet er wat getrokken worden ofzo komt er max 15 euro bij.
Bij ons komt Dental Horse Care (www.dentalhorsecare.nl)
Ik weet niet hoe hij is, want hij komt voor het eerst bij ons.
Dus als iemand ervaring heeft met dit bedrijf hoor ik het ook graag.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:52

Ik was 50 euro + 30 euro voor de verdoving kwijt. Lachen

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:01

Spencer Shuman komt bij ons, www.paardenmond.nl. Daar staan ook de tarieven. Maar kort gezegd: als wij meerdere paarden in 1 keer laten doen, betalen we slechts 19 euro (!) all-in. Dus wat er dan ook moet gebeuren, het kost je altijd maar 19 euro. En het bevalt mij prima. Hij is erg rustig en bekwaam, bij fleur zonder verdoving (maar die doet ook helemaal niks bij de tandarts).

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:05

Wij hebben de Tandenfee, ook bij haar zijn de controles gratis. Als ze iets moet doen kost dat meestal een paar tientjes. Binnenkort komt er op haar doorverwijzing een dierenarts aan huis, om het gebit van één van mijn pony's grondig bij te werken, vrees dat het dan niet bij een paar tientjes gaat blijven...

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:07

Mij koste het toen 100 euro. Maar ze had ook wat haken die verwijdert moesten worden,en ze had ook ondebeet daar heeft hij ook iets aan gedaan. Ja

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:07

De tandarts is gister bij mijn paardje geweest en ik was € 45 kwijt, voor een vrij uitgebreide behandeling incl. electrisch vijlen. Dit is wel zonder verdoving gedaan omdat mijn paardje vrij rustig was en het om de voorste 2 kiezen ging. Wij hebben Christiaan Meulijzer als tandarts. Hij benaderd de paarden zeer rustig en kon zonder al te veel problemen een ander paard doen waar een andere tandarts bij voorbaat al niet aan wou beginnen zonder verdoving.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:10

colunder schreef:
Ik heb even een vraagje, mijn tandarts vraagt ook alleen 50 euro als hij wat doet en als er niks nodig is kost het niks.
Maar is het niet zo dat ze dan altijd wel even iets bijvijlen om toch die 50 euro te kunnen vragen?
Heeft iemand het wel eens meegemaakt dat er ook echt niks gedaan hoefde te worden en er dus ook niks betaald hoefde te worden??
Ik heb het idee dat het een beetje een verkoop praatje is en reken bij voorbaat gewoon 50 euro per pony.

Nou dat is bij mijn tandarts zeker niet zo, die is al zo vaak voor niets voor mijn paard geweest, service Knipoog

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:35

colunder schreef:

Vorige week nog, was de tandarts er voor 8 paarden, er moest voor 3 betaald worden, daar is ook echt wat aan gedaan. De rest is uitgebreid geïnspecteerd, eentje doorverwezen naar een dierenarts. Bij twee paarden zijn ook nog gratis doppen verwijderd, leuk voor het souvenirkastje van de eigenaren. Lachen

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:38

Weet iemand een goede tandarts die ook in Zeeuws vlaanderen komt?

Melody94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:48

De prijzen van tandartsen verschillen.
Maar weet wel dat niet iedere tandarts een goedgekeurd diploma heeft. Er lopen heel wat beunen rond. Het is een vrij beroep.
Je hebt tandartsen die het met de hand vijlen, deze zijn vaak een paar tientjes. zij mogen over het algemeen niet verdoven, daar zij geen dierenarts zijn.
Meestal worden paarden verdoofd als ze electrisch worden gevijld. Dit wordt door een paar tandartsen gedaan die ook dierenarts zijn. Een voorbeeld is een arts van Gooiland en binnenkort komt bij ons op stal Daan staller. www.paardentandartsdaanstaller.nl
Daar betaal je meestal meer voor zo'n 100 - 120 Euro.
Het is dus maar net wat je wil.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:53

Ik heb Richard van Dordrecht als paardentandarts, echt een goede! Controle kost niets, als er wat gedaan moet worden kost het rond de €75,- dacht ik? Over twee weken weet ik het echte bedrag, ben bang dat er namelijk bij mijn jonkie heel wat geveild moet gaan worden. Bloos