Dikke/Volle staart.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nette

Dikke/Volle staart.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 20:36

Hallo Bokkertjes!

Ik heb even een vraagje. Clown

Vroeger was de staart van mijn fjordje heel mooi dik en vol, dat kwam omdat ik hem nooit borstelde/waste/pluisde.
Maar nu, omdat ik vaker op wedstrijd ga , borstel/was ik de staart vaker uit, met een zachte borstel en anti-klit spray. (Ziet er toch wat mooier uit, zo'n verzorgde staart. Clown )
Toch merk ik dat de staart elke keer dunner wordt. Koe

Hebben jullie tips?

xxx Nette

BinkieDusty

Re: Dikke/Volle staart.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:34

Niet borstelen maar uitpluizen.. Kost wat meer tijd, maar dan heb je ook wat Tong uitsteken Mijn eige pony vlecht ik vaak de bovenkant.. dan maak ik een invlecht over de hele staart wortel en zodra de staartwortel stopt vlecht ik met datgene wat ik in mijn handen heb door. Dit laat ik een aantal dagen zitten en als ik het eruit haal is het de eerste dag met veel slag en krul, maar de 2e dag al lekker uitgezakt en het ziet er dan mooi vol uit Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:09

Niet teveel borstelen en uitpluizen inderdaad.
Ik doe het altijd zo:
Eerst wassen, alle modder en mest enzo eruit.
Dan met de handdoek een beetje droogwrijven.
Dan een kloddertje cowboy magic detangler erin, en dan pas uitborstelen.
Dan laat ik de staart een halve dag drogen in de wei. En dan gaat er een losse vlecht in, tot aan de hak ongeveer, daar doe je er een elastiekje in, dan hangt er nog een flinke pluk haar die als vliegenmepper dient en toch niet snel vies wordt omdat de staart dankzij de vlecht iets hoger van de grond hangt en dankzij de vlecht beter kan worden opgetild waardoor er bij het mesten niks in blijft hangen.
Met zo'n vlecht kun je ook rijden zonder dat de vlecht steeds tussen de benen in tikt.
En ik laat die dan een week zitten ongeveer.
Na die week haal ik de vlecht eruit, kloddertje cowboy magic erin, uitborstelen, en een halve dag op wei laten uitwaaien.
Daarna weer even CM erin en borstelen, en weer een losse vlecht erin die weer een week kan blijven zitten.
Ideaal. Je hebt er bijna geen werk aan, en de staart blijft supermooi en dik Ja

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 13:44

MysticTinker schreef:
Niet teveel borstelen en uitpluizen inderdaad.
Ik doe het altijd zo:
Eerst wassen, alle modder en mest enzo eruit.
Dan met de handdoek een beetje droogwrijven.
Dan een kloddertje cowboy magic detangler erin, en dan pas uitborstelen.
Dan laat ik de staart een halve dag drogen in de wei. En dan gaat er een losse vlecht in, tot aan de hak ongeveer, daar doe je er een elastiekje in, dan hangt er nog een flinke pluk haar die als vliegenmepper dient en toch niet snel vies wordt omdat de staart dankzij de vlecht iets hoger van de grond hangt en dankzij de vlecht beter kan worden opgetild waardoor er bij het mesten niks in blijft hangen.
Met zo'n vlecht kun je ook rijden zonder dat de vlecht steeds tussen de benen in tikt.
En ik laat die dan een week zitten ongeveer.
Na die week haal ik de vlecht eruit, kloddertje cowboy magic erin, uitborstelen, en een halve dag op wei laten uitwaaien.
Daarna weer even CM erin en borstelen, en weer een losse vlecht erin die weer een week kan blijven zitten.
Ideaal. Je hebt er bijna geen werk aan, en de staart blijft supermooi en dik Ja

Dankjewel!
Maar mag ik vragen waar je Cowboy Magic kunt kopen en wat de prijs is? Clown

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:45

Kun je kopen in de betere ruitersportwinkel, in elke westernwinkel en in de online groomingshops.
Een kleine tube heb je al voor 10 euro. Lijkt veel, maar je hebt er heel weinig van nodig. Ik doe met zo'n tube al snel een half jaar.

Cowboy magic is echt totaal anders dan de normale anti-klit sprays en gel. Tis ook getest voor mensen (veel popsterren in Amerika gebruiken het in hun eigen haar!) en voedt het haar echt. In tegenstelling tot die normale anti-klit (die droogt het haar juist uit doordat ze een siliconenlaagje rondom het haar vormen en het vocht niet meer erin kan)

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 15:58

Nette schreef:
Dankjewel!
Maar mag ik vragen waar je Cowboy Magic kunt kopen en wat de prijs is? Clown

je kunt het onder andere hier kopen dit is 1 van de goedkoopste en hebben lage verzendkosten en verzenden boven de 30 euro gratis Haha!
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&PageID=4&ManID=1

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 16:45

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-08 17:08

Okee, dankjulliewel! Haha!

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:23

En als je de staart uitborsteld, steeds van onderaan beginnen en te staart draaien, zodat je minder haren uittrekt Lachen

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:25

Ik borstel de staart van mijn paard iedere dag en hij wordt niet dunner. Misschien juist omdat ik het iedere dag doe?
Als je het goed bijhoudt komen er geen klitten etc in en dan heb je ook niet dat je er veel haren uittrekt..
zomaar een ideetje hoor

Pintopini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 23:24

ik zweer ook bij cowboy magic, en dan in vlecht en staartzak, 1 keer per week eruit, opnieuw CM en dan uitborstelen, nieuwe vlecht en staarzak eromheen (ik heb een vnl witte staart)
En ik bestel ook vnl via ugh shop die eerder werd genoemd, beste service tot nu toe, en beste prijs

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:27

MysticTinker schreef:
Ik koop vaak bij http://www.jordenshippo.com/
Geen verzendkosten, en de spullen zelf zijn ook best goedkoop Lachen

Ik krijg anders mooi voor een tube €8,- verzendkosten in mijn smoel!! Cool

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:13

volgensmij kun je doormiddel van haarlak de staat voller laten lijken dat werkt bij mijn shetlander wel

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:02

Zoals al eerder gezegd werd eerst cowboy's magic in de staart en daarna vlechten. Mijn merrie heeft de staart altijd gevlochten. Zo kan ze er niet op gaan staan en kunnen er geen klitten in komen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:28

Klijntjuh schreef:
Ik krijg anders mooi voor een tube €8,- verzendkosten in mijn smoel!! Cool

Ik zie nu dat je inderdaad voor 25 euro moet bestellen Rolleyes
Naja, eigenlijk ook wel logisch dat ze daar een minimum bedrag aan hangen, anders verdienen ze er niet zo veel meer op Vork

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 22:31

Pintopini schreef:
ik zweer ook bij cowboy magic, en dan in vlecht en staartzak, 1 keer per week eruit, opnieuw CM en dan uitborstelen, nieuwe vlecht en staarzak eromheen.

Hier ook! Werkt prima en beschermd tevens tegen een jaarling met kappersneigingen Haha!

LoveNarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:29

Hoi,
Even een vraagje (hopelijk niet dom Tong uitsteken) ik heb gehoord dat de manen van je paard vlechten kan zorgen voor langere manen? Klopt dit?
Groetjes

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:59

MysticTinker schreef:
is ook getest voor mensen (veel popsterren in Amerika gebruiken het in hun eigen haar!)

Ik ben dan geen popster, Tong uitsteken maar gebruik t idd ook voor mijn eigen haar en dat van mijn dochter (heel lang en dun haar wat heel snel klit!) en het werkt ook ideaal voor ons eigen koppie!
Even insmeren, intrekken en de klitten zakken er vanzelf uit.

Zo ook bij mijn pony. Meestal was ik de manen en staart een dag voor de wedstrijd. CM erin, vlechten en na de wedstrijd staart weer opnieuw in een vlecht. Meestal na ruim een week doe ik het opnieuw en ik hoef er lang niet elke keer opnieuw CM in te doen!

spook_sunset

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:30

ik gebruik cowboy magic !
voor de manen en een spray voor de huid Lachen

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:33

inderdaad, goed schoon wassen, klodder cowboy magic erin, invlechten en je vlecht onder de staartwortel beginnen zodat de bovenkant je paard niet stoort, en dan een staartzak eromheen in de winter tegen modder, mest, zand etc. staartzak vastknopen, elke week vervangen en nieuwe vlecht erin en staartzak wassen, zorg dus dat je er twee hebt. westerntrucje die staartzakken, fenomenaal geweldig Lachen