vraag over hooinet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oelewapper

vraag over hooinet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 11:42

ik wil voor mijn paard zo'n hooinet kopen van de site www.hooinet.nl

de L maat daar kan 14kg in staat erbij,maar er staat bij de kleinere maat niet in hoeveel daar in kan.

het net is voor een paard wat zo'n 10kg per dag eet als ie geen gras heeft,momenteel staat ie zo'n 4 uur per dag buiten en heeft dan behoorlijk wat gras tot zn beschikking,maar ik wil m toch zo'n 10kg per dag geven zodat ie in ieder geval genoeg heeft voor de periode dat ie binnen staat.

joyce B

Re: vraag over hooinet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:50

het normale kleine net is voldoende voor een paard dat alleen 's nachts op stal staat. Als ik dat vol stop om een uur of tien 's avonds heeft mijn paar de volgende ochtend meestal nog wel een beetje over.
Als je 1x per dag hooi wilt voeren wat voldoet voor die hele dag en nacht, dan zou ik een maatje groter nemen.

ayas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:27

Je kunt ook 2 netten over elkaar heen doen. Dan zijn de gaatjes wat kleiner en moet je paard meer moeite doen om het hooi te eten en eet dus langzamer.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:35

Ik heb net even de site bekeken, maar dat kan nog wel es een leuk en handig idee zijn! Wij werken nu nog met een specieton in de bak, maar dat wordt altijd zo'n chaos...
Nu dus de site maar even in de favorieten gezet en er thuis nog maar even beter naar kijken Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:38

Bij de paardendrogist hebben ze hooinetten die veel lijken op die van de hooinet site, ook met mazen van 5 cm, maar dan een stuk goedkoper Lachen
Dat net is ook vierkant, en past vrij veel in, maar je zou er altijd twee kunnen ophangen.
Ik heb die ook pas gekocht, ik wilde er eentje met kleine mazen maar vond die van hooinet.nl te duur.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:45

ìk denk dat de normale voor 1 paard en alleen
de nacht genoeg is.
Heb gelijk even gekeken zoek ook nog iets voor de paarden maar vindt de netten
nog al prijzig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:44