danique_12 schreef:okee!
Nou hij was al mager dat ik hem kocht, want ze hebben hem eerst op het land gezet waar eigenlijk zowat niks op stond, en hij kon toen zijn voedingsstoffen niet uit z'n eten halen omdat z'n tanden slecht waren. Nu hij naar de tandarts is geweest gaat het wel wat vooruit.. maar niet echt overduidelijk. Duurt best lang.
Maismeel heb ik al geprobeerd, dat werkte niet, en bietenpulp naar mijn idee ook niet.
Pavokoek heb ik nog nooit geprobeerd, waar kun je dat halen? gewoon bij een paardenwinkel of bij een winkel als welkoop (boerenbond)?
Dit heeft tijd nodig, zeker omdat hij een tijd op een kale wei heeft gestaan en hij moet even wennen aan zijn nieuwe gebit dat geen pijn meer doet.
Misschien dat er wonden aan zijn wang waren/zijn die nog wat pijnlik zijn maar dat heelt langzaam wel als de haken weg zijn.
Zeker omdat je nu ook nog in de winter zit waarbij paarden veel energie gebruiken om zich warm te houden is het wat moeilijk een mager paard dik te krijgen, dus ga jezelf niet gek maken als je niet snel iets ziet veranderen.
Binnen een paar maanden moet het wel al iets verbeterd zijn en zeker niet verslechterd, dan moet je wel stappen gaan ondernemen.
Kijk eens op de site van pavo daar staan de verkooppunten bij jou in de buurt.
Pavokoek is een lekkere koek met veel vitamine en mineralen in 1 koek voor een sober paard dus jouw paard zou er in principe nog wat bij mogen hebben, maar ik zou het langzaam opvoeren, aankijken en eventueel aanpassen (meer of minder)
Er zijn ook goede meuslis te krijgen.