welke stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kreta

welke stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 19:52

Op dit moment sta ik op een pensionstal.
Zo op het oog prima voor elkaar
- schone/ruime stallen
- buitenbaan met verlichting
- weidegang
- 10 minuten met de auto

Ik sta hier al geruime tijd en begin me de laatste tijd aan kleine dingen te irriteren, zoals
steeds slechter onderhoud buitenbaan, staleigenaren steeds minder aanspreekbaar.
ik mis het gemoedelijke gevoel een beetje van het begin..
Ook vertrouw ik het met voeren niet allemaal.
Ik betrap mezelf erop dat ik vaak op stal ben, als ik weet dat er niemand is..

Nu kan ik naar een andere stal
- schone/ruime stallen
- buitenbaan
- binnenbaan
- weidegang, dit kun je zelf bepalen
- begeleiding
- 20 minuten met auto

enigste nadeel, commerciele stal, veel geloop en je weet niet waar je terecht komt..

maar het lijkt me wel heel gezellig...

Wat ook een verschil is, is de prijs.
voor waar ik nu sta betaal ik 170 euro
en bij de andere stal, 210..

wat zouden jullie doen?

jesito

Re: welke stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:21

Poeh moeilijk, weet je zeker dat je paard op de nieuwe stal ook genoeg buiten komt.
En vaak ga je op de ene stal weg om op de nieuwe stal tegen een ander probleem aan te lopen.
En waarom vertrouw je het voeren niet, heb je het idee dat ze niet goed voeren, dan kun je beter eens gaan praten.
Ik zou niet zomaar gaan verhuizen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:40

Weet uit eigen ervaring dat wanneer er dingen zijn waar je tegen aan loopt je steeds meer dingen gaat zien waar je niet tevreden mee bent. Verhuizen is wel een grote stap dus ik zou eerst uitzoeken of je vermoedens wat betreft voeren ed kloppen. Je kunt bijvoorbeeld aan de staleigenaars vragen of er iets veranderd is aan het voerschema, en je kunt bij andere pensionklanten polsen of zij dezelfde vermoedens als jou hebben. Ik proef echter uit jouw verhaal dat je er niet echt vertrouwen meer in hebt dat er goed voor je paard gezorgd wordt. Dat is wel het belangrijkste gevoel wat je bij een pensionstal moet hebben, het gevoel dat je je paard daar met een gerust hart achter kunt laten. Als dat gevoel eenmaal weg is, komt dat niet zomaar weer terug. Het kan dus geen kwaad eens in de buurt rond te kijken wat de andere mogelijkheden zijn. Ik vind de andere optie voor stalling die je aangeeft prima eruitzien als ik dat zo lees. Ga er desnoods een paar keer heen op wisselende dagen en tijden en proef de sfeer, kijk wat voor mensen er rondlopen en maak een praatje om te horen hoe zij de stalling vinden.

Wij zijn zelf een jaar geleden van stal verhuisd omdat wij ook over bepaalde zaken niet tevreden waren (oa ook het voeren van ons paard, en staat van onderhoud buitenbak). Wij zijn in de omgeving gaan rondkijken en bij een sportstal in de buurt uitgekomen op 5 minuutjes rijden van ons huis. Heel anders als we gewend waren (ook de prijs) maar doordat de stal wordt gerund door mensen die er van moeten leven is alles altijd prima in orde. Dat is vind ik het grootste voordeel van een commerciele stal.

Maartxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:27

Vergeet ook je bijkomende benzinekosten niet he!
Lastige keuze!