Paard van stal veranderen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plotie

Paard van stal veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 14:28

Hallo allemaal,
Ik weet dus echt niet waar ik dit moest plaatsen, sorry als het verkeerd staat.
Ik zit namelijk met een dilemma.
Ik heb 'werk' gevonden, niet tegen de deur. Ongeveer een uur rijden met de auto (heb geen rijbewijs, enkel voorlopig met begeleider).
Als ik daar ga beginnen wou ik mijn paard ietsjes verder van het werk stallen, namelijk bij een vriendin van mij.
Maar ik moet eerst 2 maand gaan werken, en dan gaan ze zien voor mijn contract. Maar stel dat het niet doorgaat, moet ik mijn paard weer verhuizen van stalling. En aangezien we hier allemaal wel weten hoe stresserend een verhuizing is voor een paard..sta ik niet echt te popelen.
Ik zou werken van maandag tot zaterdag (moet zaterdags meegaan op concour om te groomen) en kom dan zaterdagavond naar huis tot zondagavond.
Nu is het probleem of ik mijn paard van stalling ga veranderen of haar laat staan. Hier waar ze nu staat komt ze van sochtends 7u in de kudde op de weide, tot ongeveer savonds 19-20uur. Dan komen ze op stal.
Ik zou haar dan wel elke zondag zien, en berijden (of iets anders). Maar ik vind het namelijk zo weinig, ik ga normaal elke dag (rij niet elke dag hoor).
Wat zouden jullie doen in mijn plaats? Paard van stalling veranderen met kans op weeral te verhuizen na twee maand (nadat ze dan in een andere kudde aangepast is, en dan weer terugmoet en zich weer moet aanpassen). Of gewoon 2 maanden op mn tanden bijten, mijn paard laten staan waar ze nu is ( er is elke dag toezicht, staleigenaars wonen op het erf) en haar gewoon 1 keer per week 'zien'?

Of andere raad/tips zijn altijd welkom?

Groetjes
Plotie

siskeh

Re: Paard van stal veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:30

ik zou denk ik toch 2 maanden op mn tanden bijten.
een verhuizing is best heftig en als je dan na 2 maanden weeer gaat verhuizen is het voor je paard wel erg veel allemaal

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:32

Idd 2 maanden laten staan, dan kan je daarna altijd nog beslissen wat je doet!
Daarnaast kan je ook niet verwachten dat je huidige stal 2 maanden lang een stal voor je vrij houden, zit je dalijk daar weer mee!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:33

Persoonlijk zou ik haar laten staan.
Is er niet iemand die haar door de weeks eens kan vertroetelen, longeren, rijden of gewoon lekker los in de bak oid?
Dat lijkt me beter dan meerdere malen te moeten verhuizen.
Ze komt er iig elke dag uit en is toezicht, dus voor het paardje geen probleem..
Mijn zusje is 2 maanden naar IJsland geweest, paarden stonden onder toezicht van de stalhouder en liepen dag en nacht buiten..
Je moet alleen de conditie rustig aan opbouwen erna Clown

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:34

ach net hoe je paard is mijn paard is onderhand al zoveel verhuist afgelopen jaren soms ook voor een paar dagen en het interesseerd hem helemaal niets.

Jemoet doen wat jou en je paard beter uitkomt.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 14:37

Hey ,
Bedankt voor jullie reacties al.
Mijn paard is niet euhm hoe zal ik het zeggen, te laten berijden door iedereen Clown
Longeren is ze wel superbraaf. Maar zondag kan ik wel gaan rijden enzo.
Ik heb haar nu een jaar en 1 maand, en ben vorige week al een week op proeg geweest en ik miste haar zo ontzettend. WAs altijd bezig met andere paarden enzo (werk is op een stal waar paarden voor de verkoop zijn die internationaal springen, voor de geïnteresseerden http://www.stephex.com )
Maar ik zal denk ik op mijn tanden moeten bijten...

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:38

Maar kun je na je werk sowieso elke keer wel naar je paard toe? Omdat je met iemand anders meereist? of begrijp ik dat verkeerd.. Bloos

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 14:39

Haja even vergeten te zeggen, het is met kost en inwoon, dus ik logeer daar. En kom pas zaterdagavond naar huis

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:39

ik zou kiezen voor mee verhuizen..
ik weet niet hoe jouw paard is, maar mijne vindt het absoluut niet fijn als ik hem weinig kom opzoeken..
jij moet het natuurlijk weten Lachen
ja kan het 'probleem' voorleggen op je huidige stal en vragen of het mogelijk is om je stal vrij te houden.
meestal kan dat wel voor een bepaald bedrag per maand Knipoog
veel succes

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 14:41

love_bichke schreef:
ik zou kiezen voor mee verhuizen..
ik weet niet hoe jouw paard is, maar mijne vindt het absoluut niet fijn als ik hem weinig kom opzoeken..
jij moet het natuurlijk weten Lachen
ja kan het 'probleem' voorleggen op je huidige stal en vragen of het mogelijk is om je stal vrij te houden.
meestal kan dat wel voor een bepaald bedrag per maand Knipoog
veel succes

Voor mijn paard is de kudde belangrijker, dat weet ik zeker. Dusja ik weet het nog steeds niet.

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:42

als je paard zich goed voelt in zijn huidige groep zou ik hem gewoon laten staan voorlopig Lachen
beetje vakantie kan geen kwaad Knipoog

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 14:44

love_bichke schreef:
als je paard zich goed voelt in zijn huidige groep zou ik hem gewoon laten staan voorlopig Lachen
beetje vakantie kan geen kwaad Knipoog

Inderdaad ze staat er wel goed, en buiten komen in de kudde is zeer belangrijk voor haar Lachen

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 14:46

Als je weet dat je paard zich lekkerder voelt in zijn/haar huidige groep zou ik hem/haar laten staan..
Mijn paard had er echter nooit moeite mee (verhuizen/logeren) en hem had ik meeverhuisd als ik verzekerd was van een stal als het na 2 maanden niet een contract betreft en je dus weer terug moet.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:27

Het ene paard kan beter tegen een verhuizing dan een andere..

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:18

Lekker 2 maanden op je tanden bijten. Je paard heeft nu weidegang en dus ook voldoende beweging (welliswaar niet onder het zadel) maar hij staat nu ook met bekende paarden.
Over twee maanden eens kijken hoe het ervoor staat. Ik hoop dat jij je in de tussentijd niet laat verleiden omdat het toch wel weinig is om alleen op zondag je paard te zien. Gewoon in je achterhoofd houden dat dit maar tijdelijk is maar zeker wel die 2 maanden volhouden en je paard laten staan waar ie nu staat.
Dat zou ik doen.... Lachen

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:30

Als je niet kan blijven op dat werk komt je paard dan weer op zijn oude stal te staan?
Dan is dat niet zo'n vervelende verhuizing lijkt mij, want hij komt dan ergens wat al bekend is voor hem..

Ik zou hem in dat geval gewoon lekker meenemen hoor! 2 maanden zonder je paard lijkt me verschrikkelijk