Zomerexceem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

emma_rico

Zomerexceem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 15:24

Hej ik heb een paard met zomerexceem, er zijn bij ons op stal nog 2 paarden die dit hebben en zij hadden net als ons paard een exceem deken op. Nou dachten we dat deze wel weer afkon en hebben dit dus geprobeerd net als de andere 2 eigenaren. Ons paard begon gelijk weer te schuren dus we hebben de deken weer opgedaan. Nu kwam er een nieuw paard bij ons op stal en kwam bij mijn paard in de wei te staan. Nu heeft mijn paard al 2 exceem dekens in 1 week kapot omdat dit nieuwe paard hem telkens vast pakt en mijn paard dan weg probeert te lopen. Nu willen mijn ouders niet nog een deken aanschaffen omdat hij hem eigenlijk al niet meer ophoeft volgens hun! En zelf kan ik dit niet betalen. Nu heb ik al een aantal middeltjes geprobeert maar niets helt Verdrietig ik ga zodadelijk naar het dorp om Eczema balsem te kopen, maar ik vroeg me af of jullie misschien nog tips hebben?

marlies85

Re: Zomerexceem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:27

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 15:28

Ej, wat vervelend voor je. Kan me voorstellen dat je ouders niet nog een deken willen betalen. Misschien kun je vragen of je paard met een andere op de wei kan. Wij hebben ook een pony met zomerexceem en ik weet hoe vervelend het is. Ik hoop dat je tot een oplossing kunt komen.
Suc6

Groetjes Milou

emma_rico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 16:20

MilouNigel schreef:
Ej, wat vervelend voor je. Kan me voorstellen dat je ouders niet nog een deken willen betalen. Misschien kun je vragen of je paard met een andere op de wei kan. Wij hebben ook een pony met zomerexceem en ik weet hoe vervelend het is. Ik hoop dat je tot een oplossing kunt komen.
Suc6

Groetjes Milou

oke hoe lossen jullie het altijd op met jullie pony dan?

Jiill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:22

mijn pony heeft ook zomerexceem.. als het 1x heeft gevroren zijn alle mugjes dood blijkbaar.. dus maar hopen dat het snel gaat vriezen

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:23

Mijn merrie staat er ook nog onder hoor..Die rotvliegen zijn er nog steeds, dit jaar heeft ze er ook al 1 gesloopt (Mede dankzij veulen), kun je van de kapotte dekens niet 1 hele maken? Ik heb mijn andere ook "gehecht" en geplakt, kan die volgend jaar met het veulen weer op.

emma_rico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 16:23

Jiill_ schreef:
mijn pony heeft ook zomerexceem.. als het 1x heeft gevroren zijn alle mugjes dood blijkbaar.. dus maar hopen dat het snel gaat vriezen

oke dan hoop ik dit ook inderdaad Knipoog

emma_rico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 16:24

Joto schreef:
Mijn merrie staat er ook nog onder hoor..Die rotvliegen zijn er nog steeds, dit jaar heeft ze er ook al 1 gesloopt (Mede dankzij veulen), kun je van de kapotte dekens niet 1 hele maken? Ik heb mijn andere ook "gehecht" en geplakt, kan die volgend jaar met het veulen weer op.

ik heb allebei de dekens al 2 keer gemaakt maar hij blijft maar weer opnieuw stuk gaan

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 00:10

Jasminds

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 00:41

hoi, ik heb mijn eindwerk gemaakt over zomereczeem, daarin staan de facts en heel wat hulpmiddeltjes bijeen. Heb je graag dat ik je mijn eindwerk doorstuur?

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 04:50

onze shet heeft ook last van zomer exceem. nu heb ik wat uitgeprobeert met zeezout op lossen in water en dat doe ik 3 keer in de week over haar manen en staart.
In de zomer deed dit ook over haar lichaam, en sinds ik dit doe schuurt ze niet meer. toen we haar kregen had ze geen manen en geen staart meer maar nu gaat het echt heel goed met haar.

Dus miss kan je dat ook proberen ik kooop zeezout gewoon in water oplossen.
Je heb ook bij shampo die gemaakt zijn met zout uit de dode zee die willen ook vaak helpen

emma_rico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 07:36

meisje schreef:
onze shet heeft ook last van zomer exceem. nu heb ik wat uitgeprobeert met zeezout op lossen in water en dat doe ik 3 keer in de week over haar manen en staart.
In de zomer deed dit ook over haar lichaam, en sinds ik dit doe schuurt ze niet meer. toen we haar kregen had ze geen manen en geen staart meer maar nu gaat het echt heel goed met haar.

Je heb ook bij shampo die gemaakt zijn met zout uit de dode zee die willen ook vaak helpen

oke bedankt dit ga ik zeker proberen Knipoog ik heb gister de eczema balsem gekocht die ook veel mensen aanraden nu hopen dat dit werkt

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 13:56

meisje schreef:

hoeveel zout los je op, en spoel je de staart en de manen nog uit daarna?

lovespike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:52

ik heb wel iets voor je mijn verzorgpony heeft het namelijk ook en daar gooien we babyolie in de manen en dat werkt best wel goed moet ik zegge! en als het echt door vliegjes komt oet je ze brood geven met marmite dan blijven de vliegen en steek beesten weg en hebben ze er geen last van!

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:29

Ik moet zeggen dat exzema balsem inderdaad wel redelijk goed werkt als je de schuurplekken er elke dag mee insmeert. Vorige keer was deze op en werd het schuren gelijk erger. Maar het beste is toch echt een deken ben ik bang. Mag ik vragen welke dekens je hebt gehad? Want de meeste exceemdekens zijn heel dun en zo kapot. Maar volgens mij is de Sweet Itch Hoody deken van Rambo wel heel sterk.
Of koop zo'n borstel die je vastmaakt in de stal waar ze zich aan kunnen schuren. Maar dat neemt de jeuk natuurlijk niet weg, ze schuren dan alleen de staart en manen niet open.

Manonxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 08:40

Mijn pony heeft het ook, ik doe van dat balsem in de manen. Heet iets van Sweet Itch. En soms doen we ook wel wat in het voer, snippertjes.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:16