Tips voor stal met zaagsel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BinkieDusty

Tips voor stal met zaagsel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 10:44

Hallo,

ik gebruik in mijn stal zaagsel.. Nu mest ik 2 keer per week uit en komt er ook weer een goede laag zaagsel bij in. Ik mest alleen het poep en de natte plekken. De rest blijft liggen, maar dit verkleurd wel! Dus eigenlijk lijkt mijn stal altijd heel vies terwijl ik heb goed bij hou.. Is de stal dan ook werkelijk zo vies als het lijkt of valt dit mee? Graag tips van iedereen die hun paard/pony ook op zaagsel hebben staan Bloos

__inge__

Re: Tips voor stal met zaagsel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:45

Wij hebben ze ook op zaagsel, haal elke dag de natte plekken en de mest er uit en er een beetje bij in. anders vindt ik het erg vies worden

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 10:48

Dus eigenlijk is 2 keer per week niet genoeg? Ze zijn wel zindelijk ofzo Tong uitsteken Ze doen alles netjes in een hoekje.. Maar toch verkleurt de hele stal..

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 10:48

BinkieDusty schreef:
Dus eigenlijk is 2 keer per week niet genoeg? Ze zijn wel zindelijk ofzo Tong uitsteken Ze doen alles netjes in een hoekje.. Maar toch verkleurt de hele stal..

nee, ik vindt 2 keer per week niet genoeg, als het verkleurd is het nat, dus vindt ik het vies Tong uitsteken
En omdat ze door de stal heen lopen, verplaatst het 'natte' zaagsel

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 10:50

ok, bedankt voor de tip Tong uitsteken zal het wat vaker doen.. niets is te goed voor mijn shets Haha!

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:21

En als je het elke dag doet ben je ook zo klaar Lachen

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 16:28

haha ja dat is dan ook wel weer zo.. en ik denk dat me dat zelfs nog wel minder zaagsel kost ook aangezien er dan ook veel minder uitgaat Tong uitsteken

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:30

ik mest bij mij 2 keer. ook zaagsel maar ik heb geen last van die verkleuringen. Tong uitsteken

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 16:51

wees blij !!! Tong uitsteken
ik doe echt mijn best wel voor mijn knolletjes, maar de stal ziet er uit alsof die niet gemest wordt, terwijl er telkens een behoorlijke laag nieuw zaagsel op komt.. Naja, dat duurt 5 minuten als ze weer op stal staan dan zie je daar ook niks meer van Gestoord

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:18

Ik heb ook zaagsel en doe elke dag de stallen, bij mij ene pony'tje verkleurd het dan al, als je gewoon elke dag alle poepjes eruit haalt en bvb 1 echte natte plek en de rest van de natte plekjes er door heen doet (door het gewone zaagsel) en dan alles goed verspreid, dan doe je er nog een emmertje nieuw zaagsel overheen strooien zo doe ik het altijd, zo lijkt het schoon en is het schoon Lachen oja en 1 keer in de week een half pak zaagsel er door heen doen en als je met een emmertje het zaagselg verspreid, goed de randjes doen, zodat je de dag erna het zaagsel van de randjes er door heen kan doen.

en het gaat er toch niet echt om hoe het eruit ziet? als ze maar een lekker schoon bedje hebben waar ze lekker schoon kunnen liggen. mijn witje heeft nooit plasplekken op der billen maar ze ligt wel want ze zit elke morgen onder het zaagsel.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:23

Mijn paard heeft in het verleden ook op zaagsel gestaan.
Elke dag haalde ik de mest eruit.
Natte liet ik liggen, 1 x per maand haalde ik de natte onderlaag eruit. Let wel ik heb een uber schoon paard, 1 x per 4 dagen ging er een nieuwe baal zaagsel bij en hij stond echt riant in een strak schoon wit zaagsel bed!