pony scheren of niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laura22

pony scheren of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 07:19

Hoi
Ik heb een shetlander van 13 die loopt sinds deze maand in een inloop stal vorig jaar en dat jaar daarvoor heb ik hem geschoren stond toen overdag buiten en snachts binnen. Maar nu ben ik aan het twijfelen om hem nu ook te scheren want ik ga zeker drie vier keer in de week met hem weg en dan is hij daarna ontzettend bezweet doe hem natuurlijk goed uitstappen maar lijkt me voor hem niet echt prettig wat zouden jullie doen??

Iorrr

Re: pony scheren of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 08:29

Scheren en een goede (hals)deken op

falunvh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:19

nee zou ik niet doen als die buiten loopt

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:32

scheer hem een deel.
Ik heb de mijne halve hals + borst geschoren, met een tondeuze en heb 12mm haar laten staan.
Vanmiddag gaat de rest van de hals + beide schouders ook gekortwiekt worden.
Hij staat hier gewoon 24/7 mee buiten.

Groetjes, Lacuna

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 08:39

Iedereen bedankt
Lacuna: misschien klink ik nou wel heel erg penny maarre krijgt hij het dan niet koud na het werken?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:31

Ik heb me altijd nog gered zonder scheren incl de mendurance in lange vacht en toch goede waardes (vorige week in Onstwedde met 19 graden en in het vroege voorjaar Zelhem met 26 graden) Daardoor weet ik dat de pony's schijnbaar minder last van hun vacht hebben dat dat je zou denken. Ik heb ze sinds dit jaar wel onder een fleece gevoerde regendeken staan. Na het werk even onder een fleecedeken en rond de tijd dat ik alles heb op geruimt kan de regendeken er al weer op en kunnen ze het land weer in.