) een Fries veulen gaan kopen.Onderhoud kan ik betalen. Ik heb ouders die instaan voor onvoorziene kosten en een deel van de onderhoudskosten.
Punt is voor mij dat ik de komende 6 jaar waarschijnlijk onmogelijk ineens iets van 5000 euro kan ophoesten, vandaar dat ik een veulen wil.
En ja, ik kan wachten, en dan bedoel ik ECHT wachten. Ik heb al zo vaak moeten wachten, en heb hier op stal de veulens op zien groeien van net geboren tot nu al weer 3 jaar, en brave beestjes die niet gauw ergens van op kijken, van de zomer gaan we ze inrijden....
Bovendien is het geen noodzaak dat ik er al op kan rijden, ik bedoel, ik heb altijd wel een paard van iemand anders om te rijden. Nu is t Max, en als Max wordt verkocht wordt t Chateau, of Shappy, of Tumtum, of.... Vul maar in.
Ik ken de risico's die een veulen met zich meebrengt. We hebben nu een 2-jarige op stal die een scheur in haar pijpbeen had....
Ik vind het ook erg prettig om t paard te kennen van jongs af aan. Je weet wat voor dingen er met m zijn gebeurd, en je kan ze zelf alles aanleren.
Owkee, heeft iemand nog iets aan te vullen? Ik zie niet graag dingen over t hoofd.
Ik wil ze allemaal wel goed op een rijtje hebben
Oh, en voor ik t vergeet. Wat mag een Fries zonder papier (veulen) volgens jullie kosten? En met papier?
! alleen heb ik besloten dat ik wel een beleerd paard wil kopen, gewoon omdat ik van mening ben, dat mijn kennis niet voldoende is om met een veulen te beginnen! Je zou eens op de marktplaats kunnen kijken, daar worden er wel een aantal aangeboden, ook enters en twenters. Is misschien handig om daar eens te gaan kijken en je eens aan de prijzen te orienteren ?!!
. Maar veel Friezen hebben juist langer nodig dan warmbloedpaarden om voldoende uit te groeien.
.

at blijft altijd een gok en die gok is best te doen.
, had je zelf niet zo'n stuk hoeven te schrijven. Er staat namelijk:
Natuurlijk geldt dat voor elk veulen. Maar in dit topic gaat het om Friezen en wij verkopen alleen maar Friezen............ Het leek mij eigenlijk wel erg duidelijk.
? Vandaar dus mijn antwoord. Ook denk ik dat je de toestand van het paardje in het achterhoofd moet houden. Dus niet alleen je eigen voorkeur. Naar mijn idee moet je zo'n beestje een mooie onbezorgde jeugd kunnen geven en dus niet een leven alleen op een pensionstal of iets dergelijks. Met iemand die elke dag aan je komt frunniken, terwijl het eigenlijk vriendjes nodig heeft om mee te spelen. Maar ik weet dus niet hoe Concorde dit wil aanpakken, dus dit is dan ook geen commentaar op haar hoor