Wat kan ik doen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zoeza

Wat kan ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 10:27

Hallo allemaal! Ik heb 2 verzorg paarden. Alleen je kan nog niet op ze rijden want ze zijn te jong. Maar ik heb een vraag. Wat kan ik doen om het een beetje leuker te maken. PS: ik kan ze neit zomaar aan het halser pakken en de ander borstelen. Want dan zijn ze erg jaloers :} Wie heeft er tips?

Tallout

Re: Wat kan ik doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:28

Misschien kun je ze er allebei uitpakken en zet je ze vast en verdeel je de aandacht eerlijk Knipoog

Zoeza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 10:35

Zoeza schreef:
Hallo allemaal! Ik heb 2 verzorg paarden. Alleen je kan nog niet op ze rijden want ze zijn te jong. Maar ik heb een vraag. Wat kan ik doen om het een beetje leuker te maken. PS: ik kan ze neit zomaar aan het halser pakken en de ander borstelen. Want dan zijn ze erg jaloers :} Wie heeft er tips?

Dat is juist het probleem. Ze kunnen ook weer niet zónder elkaar. Toen een gecastreerd werd moet hij een tijdje rusten. Maar hij brook uit zijn box om weer bij zijn vriend te zijn

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:41

Je kan misschien iemand zoeken die samen met jou wil gaan poetsen en dat je ze bij elkaar in de buurt vast zet en dat jij de ene gaat poetsen en iemand anders de andere en dat je soms om wisselt.
Zo krijgen ze allebei even veel aandacht..

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 09:33

inderdaad eventueel oplossen zoals hierboven staat.
maar toch moeten ze ook leren zonder elkaar , wat nou als ze wat ouder zijn en je wil er 1 beweging gaan geven , dat gaat dan niet lukken als je de ander niet mee neemt...
zal daar toch ook op gaan oefenen Lachen

tinkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 09:37

Lijkt me een goed advies en ik vraag me ook af hoe de eigenaar dit dan oplost, misschien kunnen jullie samen te werk gaan.

falunvh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 11:18

ja

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 12:51

je kan ze ook bezig houden! met dingen leren!
zorg dat je genoeg lekkers in je zak heb, en leer ze bijv. omste buurt stilstaan. en dan de ander een aai geven en dan terug! doet hij het goed wat lekkers!
vinden ze erg leuk! omdat er wat lekkers is!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:37

Ik zou niet teveel lekkers meenemen, worden veel paarden vervelend van als je er niet consequent mee omgaat. Je kunt toch ook in de wei poetsen? Dan zijn ze niet zonder elkaar en dan kun je toch poetsen. Verder kun je ze de standaart dingen leren, als ze die nog niet kennen. Dus netjes meelopen, voetje geven enz. Je kunt ook belonen met je stem en met een kriebeltje. Verder moeten ze idd leren om een tijdje alleen te kunnen staan. Dit zou ik echter wel met de eigenaar erbij oefenen, zodat er geen gekke dingen gebeuren mocht een van de pony's wild worden.

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:55

capopjekop schreef:
Ik zou niet teveel lekkers meenemen, worden veel paarden vervelend van als je er niet consequent mee omgaat.

dat bedoel ik er ook mee.! anders heeft het geen zin.!