Hooi
Zoals het al in mijn titel staat, we hebben vandaag de rijbak in orden gemaakt op de toekomstige stal waar mijn paard aankomende week komt te staan. de rijbak was eerst altijd echt een rijbak alleen er hebben een tijd geen paarden meer gelopen en de rijbak dus een hele tijd stil gelegen. In die tijd is de rijbak helemaal begroeit met gras en brandnetels en allerlei omkruit. Vandaag heb ik 2 jongens laten komen die de hele rijbak hebben omgeploegt, en danaar een beetje gelijker gemaakt. Alleen de rijbak is nu echt heel hobbelig en moeilijk te rijden. Er licht zwarte zand in. Ik zat zelf al te denken om er een vracht witte zand op te laten gooien, alleen nu heb ik laats van iemand gehoort dat zwarte zand veel beter is in de winter dan witte zand(want dit droogt snel op?) Op moment heb ik er 2 paarden (van mijn vriendin) in gedaan in de hoop dat ze het een beetje vast lopen. Heeft er iemand tips wat ik eventueel het beste kan doen nu met de rijbak?? En of zwarte zand wel goed is? Is het niet te zwaar rijden? (we rijden met 3 mensen daar en hebben alle 3 jonge paarden)
Groetjes,
Lana