Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Shanty_Muis schreef:Een keer flink boos worden..
Je geeft aan dat hij het bij iemand anders wel doet, hij neemt je gewoon vol in de maling volgens mij..
Mijn paard had dit laatst ook bij mijn moeder, mooi dat ik erbij stond en ze echt flink op haar donder heeft gekregen..

Deesiej schreef:Shanty_Muis schreef:Een keer flink boos worden..
Je geeft aan dat hij het bij iemand anders wel doet, hij neemt je gewoon vol in de maling volgens mij..
Mijn paard had dit laatst ook bij mijn moeder, mooi dat ik erbij stond en ze echt flink op haar donder heeft gekregen..
Nee dat helpt. Dan word het beest alleen maar bang(er) en doet hij het helemaal niet meer
Deesiej schreef:Het kan ook een andere oorzak hebben. Misschien heeft hij last van zijn benen? Je weet niet wat er aan de hand is.
Het probleem word altijd bij het paard gezocht, word maar boos, geef hem maar een mep, hij houd je gewoon voor de gek. Zo werkt het toch niet? Kijk eerst eens naar wat je zelf fout doet. Jij weet niets af van het karakter van het paard en gaat er maar vanuit dat het een dominant vervelend paard is, en dat boos worden helpt.
Ik geef ook aan dat het feit dat zijzelf (misschien) bang is voor het paard, dat ook de reden kan zijn. Dat het paard dat aanvoelt.
Citaat:En mijn instructrice lukt het wel om ze op te tillen, ze heeft me tips gegeven hoe ik dit moet doen
Citaat:instructrice lukt het wel en haar niet, dat vind ik iets zeggen.
Beppy6 schreef:Hallo allemaal,
Bedankt voor al jullie reacties. Ik denk dat ik gewoon zelf bang ben dat hij weer op mijn voet gaat staan. En dat ik het daarom niet lukt, maar ik blijf wel oefenen. En dat het paard dominant zou zijn is absoluut niet zo. Het is het rustigste en het liefste paard dat ik ken. Ik ben wel bang dat het iets met zijn eigen evenwicht te maken heeft. Maar ik zal de volgende keer wel hulp inroepen van iemand anders die mij helpt.
Ik zal hem wel op de gang zetten met iemand anders erbij die hem vasthoudt ik hoop dat het dan gaat lukken.
Groetjes,