wat kan ik doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 10:18

mijn paard staat (hopelijk voor een klein weekje maar) op stal. noodgedwongen. ik heb geen andere keus :s ik wandel elke dag 1 a 2 uur met haar sowieso zodat ze wel wat kan bewegen. de stal is klein. 3 bij 3 misschien 3,5 bij 3,5. ze krijgt genoeg eten en kan kroelen met het paard naast haar. toch ben ik niet blij als ik die dode blijk in haar ogen zie sinds ze op stal staat. wat kan ik doen? iemand tips?

jesito

Re: wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:22

Waarom staat ze op stal is er niks van een weitje waar ze in kan?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:26

Wilgentakken in Indy haar stal leggen, geeft wat afwisseling en is lekker om op te knabbelen.

Tja, noodgedwongen op stal is nooit [prettig, heeft ze box rust of dat niet? wat is de reden?

Misschien kan je (als ze geen boxrust heeft) een stukje op het erf voor haar afzetten zodat ze toch wat meer bewegings vrijheid heeft

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:33

Rij je er dan ook op? Of is ze kreupel, of heeft ze iets anders?

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:05

Je doet al genoeg! Niet schuldig voelen (voelt Indy jouw goed? laat haar voelen dat het maar tijdelijk is (klinkt mss wel raar)).
Hey, een week is zo voorbij!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 20:04

de wei waar ze swinters in staat staat nu nog een caravan met tent in, maar die gaat deze week weg... dus als het goed is kan ze dan gewoon weer naar buiten. de andere wei is niet winterproof en dus 1 grote baggerzooi (al heb ik dat liever dan die ***stal) maargoed, de boer wil dat niet hebben...hij heeft haar ook zomaar op stal gezet... :s

ben al aan het kijken voor wat anders ook, maar tot die tijd moet ik het doen met wat ik heb... een klein rot stalletje.

ze komt wel iedere dag buiten. dan maak ik een flinke wandeling met haar van een uur draven afgewisseld met stap, dus beweging krijgt ze wel. alleen NIET wanneer ZIJ het wil... die blik in die ogen kan ik niet zo goed tegen. al is ze wel ernstig braaf de laatste tijd met halster om doen... ze wil maar wat graag die stal uit, en weet dat dat gebeurt zodra ze haar halster om heeft...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 20:28

en een stukje buiten afzetten voor haar, met wat schriklint..
Is er niet toevallig een stukje pad wat goed begaanbaar is met aan weerszijden een hek?
Als je een stukje op het einde van het pad hebt, dan kan ze daar rustig buiten staan zonder dag er veel mensen langs moeten (en dus zonder dat er mensen last van hebben). Kan ze toch elkker butien staan en wat lopen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 07:20

heb ik al gevraagd, maar mocht niet :s ik heb even geen andere keuze dan daar op stal...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:50

Waarom zet je niet vast een stukje af in die wei waar die caravan staat. Als is het maar een klein stukje. Dan sta je de caravan niet in de weg en staat ze toch buiten. Denk er wel om dat je ook niet met haar in de weg staat als de caravan de wei uit gereden wordt. Dus gewoon ff echt een andere hoek kiezen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 09:46

omdat het niet mijn wei is, en ik er niks over te zeggen heb Knipoog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 08:12

hanneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:07

Als die caravan al bijna weg gaat, zou ik zelf proberen wat vaker heen te gaan de komende week als je daar tijd voor hebt. of vraag iemand aders om ook een andere tijd dan jou nog even met haar te lopen dat ze toch wat meer beweging krijgt.
wel balen zeg! hoop dat die caravan snel weg gaat voor je, en zou als ik jouw was snel andere stal zoeken;)