Gras laten eten buiten het terrein?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ossie96

Gras laten eten buiten het terrein?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 11:02

Hoi allemaal,

Momenteel mag ik niet op m'n paardje rijden ivm medische klachten. Daarom moet ik andere leuke dingen verzinnen om met haar te gaan doen. Longeren en grondwerk doe ik wel maar alleen werken in de bak wordt natuurlijk saai.
We wandelen graag een rondje, dat vind ze leuk. Er is een leuke plek bij een vijfer en een speeltuintje waar gras staat, best wel een stukje. Het gras is mooi groen en geen andere plantjes ertussen. Kan ik haar hiervan laten eten?
Normaal laat ik haar nooit gras eten buiten ons terrein maar nu met dit lekkere weer is dat weleens leuk. Lekker eerst een halfuurtje wandelen, lekker grazen en dan weer terug wandelen.

Maar mijn vraag is dus of ik haar dat gras zomaar kan laten eten??

Groetjes,
Caroline

Palmera

Re: Gras laten eten buiten het terrein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:28

Mijn paarden mogen absoluut niet buiten mijn terrein eten! Ook niet als het gras er goed uit ziet.
Ik vind het te smerig. Je weet nooit wat voor een mega hondedrol, kotshoop, misschien zelfs wel dingen als drugs er met die regen van vorige week de grond in getrokken zijn. Zien doe je ze niet meer, maar bacterieen, virussen en eitjes zijn er nog des te harder.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:29

ik laat onze pony tijdens het wandelen wel grazen in de berm hoor, als we pauze hebben.
misschien is dat anders omdat het hier dun bevolkt landbouwgebied is?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:47

je weet nooit of het gras goed is, onlangs bemest / gespoten oid. Mijn paard mag nergens op vreemd terrein grazen. Veel te veel risico's.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:49

ik laat mijn paarden ook niet grazen op onbekend terrein. Als ik dan al laat grazen is het bij mijn buurvrouw haar wei, daar graast haar paard ook al eens, dus daarvan weet ik dat het goed is.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:39

Zolang het geen hondenuitlaatveldje is zou ik mij er persoonlijk niet te druk om maken.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 14:54

Ik graas dagelijks langs de bermen bij mijn pensionstal. En mn pony leeft nog steeds.
Alleen stukken gras bij speeltuintjes ed zal ik vermijden want daar sproeien ze vaak (iig hier in de omgeving).

*Edit, juist bij mij op het terrein sproeien ze vaak, dus daar kan ik niet grazen.

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:14

Ik laat me paard ook altijd lekker eten hoor. Als het gras niet goed is hebben ze dat zelf wel door. Gewoon doen hoor is lekkere beloning!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:17

Het ligt er denk ik een beetje aan waar het gras is Haha!
Ik sta met mijn paard op een stal midden in de polder. Daar durf ik haar gerust buiten het terrein gras te laten eten.
Laten grazen op een speelterreintje met mogelijke hangjeugd, of iets wat als hondenuitlaatplaats gebruikt zou kunnen worden, dat is natuurlijk een ander verhaal.
Ik denk dat je zelf wel ziet of het wel of niet een geschikte plek is.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:17

ja hoor waarom niet doe ik al jaren en nog nooit problemen gehad.

noukstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:21

Als ik Kim zou laten eten buiten het terrein om hetzij tijdens een ritje of tijdens een wandeling dan krijg ik haar de volgende keer niet meer verder, ik zou het niet doen Lachen
Maar nu heb ik wel een (vr)eetmonster

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:28

Hier is genoeg gras om ons heen en van mij mogen ze overal grazen hoor!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 19:36

Ik laat mijn paarden ook altijd buiten het terrein grazen hoor. In de berm of in een park ofzo. Ze zijn er nog nooit ziek van geworden.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 19:40

noukstra schreef:
Als ik Kim zou laten eten buiten het terrein om hetzij tijdens een ritje of tijdens een wandeling dan krijg ik haar de volgende keer niet meer verder, ik zou het niet doen Lachen
Maar nu heb ik wel een (vr)eetmonster

Mijn paard eet alleen gras tijdens het wandelen. Tijdens buitenritten is het nog nooit gebeurd dat ze niet verder gaat, omdat ze wil grashappen (laat ik het maar wel even afkloppen Haha! )

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:47

Voorbeeldje:

Een paar weken geleden ging ik onkruid bestrijden op mijn 'rommel' stukje. Daar lopen geen dieren. Heb ook gespoten bij mijn hek, en ook op mijn dam. Dat hoort bij mijn grond, dus dat mag. Maar er zijn wel zat mensen die hun paarden daar laten grazen tijdens wandelen e.d. En je ziet er echt niets van hoor, dat daar gespoten is.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 16:49

Bedankt voor al jullie reacties!
Ik heb maar besloten om haar daar niet te laten grazen, ik neem het zekere voor het onzekere. Ik graas liever op eigen terrein waar het veilig is dan op stukken waar misschien allemaal rommel ligt.

Nogmaals bedankt, ben blij dat ik het eerst hier heb gevraagd Lachen