Paardenhaar extensies

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Essie73
Hoofdmoderator

Paardenhaar extensies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 14:38

Kom net dit bericht tegen op marktplaats, mijn haf is door zomerexceem heel wat van haar menen kwijt geraakt, Heeft iemand hier ervaring mee.

Ik weet niet zo goed hoe ik hier tegen aan moet kijken, dus meningen zijn ook welkom, ik zou zeggen barst los. het gaat om de volgende advertentie :

Moderatoropmerking:
Het bespreken van een advertentie elders op het I-net is niet toegestaan dus de link is verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 09-10-08 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie opmerking

ilsse

Re: Paardenhaar extensies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:41

ik zou het niet doen.... Ik zou zeggen laat je paard wat het is, jij wilt immers ook niet dat een ander zonder jou toestemming je haar eraf knipt? Ik vind het niks maar je moet het natuurlijk altijd zelf weten;)

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 14:45

nou waar ik bang voor ben is dat het haar is van overleden paarden. Opgekocht bij een slager ofzo...

De manen van mijn haf groeien al weer best hard, van het voorjaar gaat gewoon bijtijds haar eczeemdeken erop. Dit kon dit jaar helaas iet vanwege drachtigheid (ik was bang dat het veulen bij de geboorte zou stikken in de deken, en ik er niet bij was hihi)

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:45

Ik vind het ook niks hoor, ik heb even niet naar de prijs gekeken, aleen de foto's maar bij mensen valt het na 3 maanden alweer uit ofzo, en in een weiland vind je ze niet zo snel terug ofzo dus in principe weggegooid geld vind ik hoor..!

En dat moet toch vastgemaakt worden met een soort lijm ofzo..? Kan je paard daar wel tegen als het exceem heeft..?

En idd eng als het haar vn dode paarden zou zijn... Nagelbijten / Gniffelen

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:06

Ik kan me voorstellen dat je het doet als je een keuring oid hebt. Zo voor de lol (of flauwekul) zou ik het niet doen. Zonde van het geld en ze zijn er een eeuwigheid mee bezig.

Vwb een exeemdeken.
1 van onze merries is allergisch voor alles dat vliegt en steekt. Dus dazen, gewone vliegen, mugjes en weet ik wat allemaal nog wel niet meer. Ze krijgt hiervan geen s&m maar gaat hoofdschudden omdat haar slijmvliezen zijn geirriteerd. Dr. Van Muiswinkel (kliniek Emmeloord) raadde ons een exeemdeken af omdat hij dat verschikkelijk vond voor de dieren zelf. Hij adviseerde ons om haar naar buiten te doen wanneer de meeste steekwezens niet actief zijn. Het is deze zomer redelijk goed gegaan.
Wellicht ook een tip voor jou.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:10

Ik weet nog wel dat er ooit bij hart in actie een meisje was met een pony en die had echt een heel zielig staartje er was ook een stuk van die wortel af geloof ik door een ongeluk, en had nog maar een pluk haar zal ik maar zeggen ( Kwam ook nooit meer terug) En dat paard hebben ze zulke extentions gegeven. Zag er heel erg mooi en natuurlijk uit.

Waarschijnlijk is het idd haar van dode paarden? Wat had je dan verwacht? Niet veel mensen zullen de hele staat van hun paard afknippen Knipoog

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 16:30

_Micha_ schreef:
Waarschijnlijk is het idd haar van dode paarden? Wat had je dan verwacht? Niet veel mensen zullen de hele staat van hun paard afknippen Knipoog

Nee dat snap ikzelf uiteraard ook wel, maar ik ben bang dat het opgekocht is bij een slager. de "eigenaar"van het paard heeft hier wrs geen toestemming voor gegeven. Het idee dat er dan misschien een paard rond loopt met de manen/staart van jouw overleden paard Brrrr.

Laatst was er ook een haflinger waarvan alle manen en de staart waren afgeknipt door onbekende. Het is dan een goed alternatief, de eigen manen kunnen intussen meegroeien.

W.b.t. de deken, ik heb helaas geen andere optie, mijn paarden staan niet aan huis en worden door de staleigenaar buiten gezet, Trouwens lijkt het bij mijn paard erger te worden wanneer ze op stal staat, tenminste het schuren (in het land heeft ze dar geen plek voor) Met de deken is de jeuk onder controle, ik ben dus zeker van plan hem weer gewoon om te doen als het nodig is.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:45

Op stal had een hengst dat gehad en ik vond het niet mooi, was duidelijk zichtbaar en echt een hele hoop geld kwijt. Ongeveer zoals je betaald voor een staart. Knipoog

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:49

Ik vind het wel mooi. Heb tijdje op hengstenhouderij gewerkt en daar deden ze het ook voor keuringen enzo. Klopt, het haar is idd van overleden paarden.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 18:45

kimmysan schreef:
Ik vind het wel mooi. Heb tijdje op hengstenhouderij gewerkt en daar deden ze het ook voor keuringen enzo. Klopt, het haar is idd van overleden paarden.

Weet jij ook of de eigenaren hier toestemming voor geven?

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:27

Essie het gaat dan om slachtpaarden. Eigenaren hoeven hiervoor geen toestemming te geven.
Wat is je probleem hierin?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:32

Wat zijn extensies???

ooh extensions...
k vind het wel een goed idee voor keuringen en wedstrijden.
Maar zo om niets zou ik het niet doen. Het is best duur!

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:04

Essie73 schreef:
kimmysan schreef:

Weet jij ook of de eigenaren hier toestemming voor geven?

Volgens mij niet. Maar de staarten worden anders toch weggegooid.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 18:08

Alani schreef:
Essie het gaat dan om slachtpaarden. Eigenaren hoeven hiervoor geen toestemming te geven.
Wat is je probleem hierin?

tja niet echt een probleem, vindt het alleen een naar idee. Snap ook wel dat dit de enige manier is om aan echt paarden haar te komen. Maar heb nu in een half jaar tijd 3 paarden zien sterven. Het idee dat er straks misschien paarden rondlopen met hun staart, geeft me de kriebels Ethisch of niet, het is mijn eigen gevoel.