Openstal bouwen voor 2 paarden: mogelijkheden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Openstal bouwen voor 2 paarden: mogelijkheden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 19:58

Zelf mag ik mij gelukkig prijzen, dat ik waarschijnlijk binnenkort een stuk land krijg, waar ik een paddock met open stal mag bouwen, om 2 paarden op te zetten tijdens de winter naast de stal waar ik nu sta en dan ook nog in de zomer de weilanden kan gebruiken. Graag wil ik een openstal (laten) bouwen, waar de paarden droog staan en goed met zijn tweeen kunnen staan. Ook als de ene de ander wil wegjagen, zodat het andere paard niet in het nauw komt. Tevens wil ik graag plaats hebben voor 2 groete hooibalen, als opslag. Waar kan ik goede tips vinden om een openstal te (laten) bouwen? Welke ondergrond kan ik het beste gebruiken, zodat de paarden ook droge voeten hebben? Welke bedrijven bieden openstallen aan, ook in Duitsland, net over de grens. Alle tips zijn welkom.

__Meisje__

Re: Openstal bouwen voor 2 paarden: mogelijkheden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:34

Misschien even googlen?? Knipoog

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:39

Zelf hebben wij de stal laten bouwen door Buitenhuis BV.
Helaas zijn er een aantal details vergeten te melden, waardoor ik er nu bijv. achter kom dat ik geen dakgoot kan plaatsen, maar verder wel altijd netjes geholpen daar.

Zij werken ook in DLD weet ik toevallig. Lachen

Een overkapping aan de zijkant van je stal (met 2 of 3 dichtte wanden) zou genoeg moeten zijn voor de grote hooibalen wanneer je ervoor zorgt dat hij niet aan de weer-kant open is.

Veel plezier en succes ermee! Lachen

Zaranka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:47

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:00

Het materiaal van deze stallen is te dun om een schurend paard tegen te houden. Het gaat kromstaan en uit de metalen omlijsten komen.
@TS: maak iets van min. 4 cm dik met een flinke oversteek en dicht op de N/O kant.
Voor 2 paarden mag je echt wel denken aan iets van 5x4 meter. (BxD). Een vaste bodem, liefst wel waterdoorlatend.
Regenafvoer niet naar de open zijde.
Aan de achterzijde zou ik een overdekt gedeelte maken voor opslag (voer/bedding).
Verder zou ik investeren in min. 2 hekken zodat je een afgesloten gedeelte kunt maken mocht er onverhoopt een paard een niet naar buiten mogen.
http://www.haas-pferdesport.de/haas_neu ... produkt=39

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 06:39

Bedankt vor de tips. Kent iemand nog andere anabieder van openstallen, die ook in Duitsland werken?