Snoevie schreef:nou het is meer mijn gevoel.
het zadel is pas nagekeken,en past perfect.
maar omdat we sinds een tijdje bezig zijn met lessen(wat ze dus voor mij een jaar helemaal niet gedaan heeft)heb ik het idee dat het toch wat te snel is gegaan allemaal.
we doen het rustig aan,maar het lijkt me voor haar fijn om de rug wat extra aandacht te geven.
de osteopaat is ook langsgeweest en heeft haar behandeld,en geconstateerd dat ze goed in orde is.
msischien is het ook spierpijn.
Het is mooi dat je haa rhebt laten nakijken:)
Wel even nadenken of je niet haar overpakt met het lessen, als ze het elke keer heeft na de les.
Ligt haar rug wel helemaal recht, en is dat nagekeken door een pro? Ik weet niet of een osteopaat daar ook naar kijkt??
Je zou haar altijd kunnen masseren, net als met mensen, het is gewoon heerlijk en kan geen kwaad:) Als je maar zeker weet dat er geen achterliggende gedachte voor haar pijn is (dan spierpijn) dan zou ik daar gewoon lekker mee aan de gang gaan. Die smeersels weet ik niet zo goed, dat zou je namelijk ook weer uit de vacht moeten wassen om kriebels te vermijden (ook onder het zadel namelijk) en het is nu wel wat kouder dus ik weet niet of je jouw paard kan wassen. Als je beschikking hebt over een solarium natuurlijk wel, daar zou je haar dan ook onder kunnen zetten:)
Wat ons paard lekker vond: een slappe kruik (zo'n zak) vullen met lauw water en op de rug leggen. Na 10 sec. schuif je 'm verder en masseer je het warme stukje, zo ga je de hele rug af (en daarna deken erop leggen) en als je klaar bent even aan de hand stappen. Maakt het lekker los:)