Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
_Jennifer_ schreef:Met een bepaalde hoeveelheid vocht en goed aanstampen zijn ze nog redelijk te rijden. Maar zelfs dan zijn ze nog te zwaar.
Het kan soms 2 jaar duren voordat ze redelijk aangestampt zijn. (en 2 jaar rijden in een zware bak is niet bevordelijk voor de pezen)
maar er zijn heel veel verschillende soorten zand. Misshien zou je daar eens naar kunnen zoeken. gewoon zand dat klinkt namelijk heel moeilijk in door de structuur van de korrels.

shabbay schreef:Van die kunststof Doornwaard snippers willen nog wel eens een oplossing bieden. Waar ik rijd is precies hetzelfde probleem, nieuwe bak en erg zwaar (maar slepen en nathouden werkt gelukkig goed). Maar om het te verbeteren word nu gekeken naar die snippers. Je hebt dan ook geen last meer met bevriezen van de bodem.
_Jennifer_ schreef:Ja inderdaad, zand met een ronde structuur (strandzand bijv.) klinkt gewoon erg lastig in.
Ik heb er verder ook niet zo heel veel verstand van, maar van de structuur enz. weet ik wel dat hij hoekig moet zijn. De naam van goed zand heb ik ook regelmatig voorbij horen komen maar die ben ik vergeten.
agterberg is ook een optie, maarja, daar hangt weer een prijskaartje aan
hier staat wat over 'paardenbak zand' en je kunt het er ook kopen (daar staat ook bij dat het hoekig zand is ipv rond, dus het is wel de goede)
http://www.zandbestellen.nl/catalog/ind ... th/163_174

Knoffer schreef:Met dergelijke vlokken erdoorheen is het afvoeren van zo'n bodem heel duur. Maar hoe zit het met de mest die je eruit haalt? Heb je daarmee ook een probleem?