Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
postbodesiem schreef:Nu hebben we stallen met tralies, dus ze kunnen lekker de neusjes tegen elkaar aandrukken en elkaar in de gaten houden, maar dat werkt dus niet.
.Dani62 schreef:Contact door de tralies en enkel met de neusjes tegen elkaar aan kunnen drukken werkt wel degelijk frustrerend.
Oke, ook een oplossing op de vraag dan maar: de paarden 's nachts ook buiten laten.
.Alani schreef:Lovely; ik sluit me bij je aan. Vaak vertonen paarden die laag in rang staan voernijd.
Ik zou ook op de grond voeren (is nog beter ook).
Wellicht is het ook nog mogelijk om een gedeelte van de tralies te blinderen, zodat hij meer 'eigen ruimte' heeft. Het gedeelte dat open blijft, kan hij gebruiken voor als hij niks te eten meer heeft en wel behoefte heeft aan sociaal contact.
Schiet me nog iets te binnen.
Heeft hij aan beide zijden een ander paard staan? Wellicht voelt hij zich prettiger als het 'gevaar' maar aan 1 kant van hem is.
Alani schreef:Is het daadwerkelijk gebeurd dat hij als ruin een merrie gedekt heeft of is het iets waar je bang voor bent?
Hoe sociaal is je paard opgegroeid?
Sieppus schreef:Het is niet ideaal, maar we hebben er hier ook zo eentje. Die heeft zichtzelf al meerdere malen dikke benen geslagen!! Voerbak eraf, stukken uit de muur.
Nu hebben we sinds een week stroom draden gespannen.
Ze doet nog wel boos,maar mept niet meer!
postbodesiem schreef:Alani schreef:Is het daadwerkelijk gebeurd dat hij als ruin een merrie gedekt heeft of is het iets waar je bang voor bent?
Hoe sociaal is je paard opgegroeid?
Je leest niet goed, als hengst zijnde heeft hij gedekt, in zijn goede jaren toen hij nog hengst was heeft hij gedekt en is op latere leeftijd gecastreerd en een merrie vind hij nog steeds interessant.![]()
Paard is niet bij ons opgegroeid (zijn eerst 9 levensjaren heeft hij bij zijn oude eigenaar doorgebracht) , hij staat nooit alleen, wel in het land, elk paard heeft zijn eigen weiland maar ze kunnen elkaar bijna aanraken (er zit een paar meter tussen de landjes).