hoeveel paarden per hectare in duitsland?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponygekje21

hoeveel paarden per hectare in duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 20:30

Hallo,

weet iemand misschien hoe het zit in duitsland met hoeveel paarden er mogen lopen op bv 1 hectare?

ik heb wel eens gehoord dat je maar bijv. 2 paarden op 1 hectare mag hebben lopen.

en of het verschil maakt of je dit bedrijfsmatig doet of als hobby?

ik hoop dat iemand me kan helpen!

Rinske

Re: hoeveel paarden per hectare in duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:06

[YRT] -> [VSW]

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 23:53

nou ik denk het niet.
Mijn paard staat op een stal in duitsland, een verenigings terrein, en er staan dar wel ongeveer 10 paarden en het complex is echt niet groter dan een hectare.
Dus ik denk dat het niet klopt.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 00:26

dat is in Zweden dat je een max. aantal paarden per hectare mag houden

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 01:03

In Dld is voor zover ik weet, geen max. aantal paarden wat op een weiland mag staan, maar ze hanteren hier de regel, dat als je wilt dat jouw paard op een wei kan overleven (dus 24/7 op de wei zónder bij te voeren), ze per paard 1 HA nodig hebben (beetje afhankelijk van het soort paard; een shetje zal minder nodig hebben als een paard van 1.80 m Knipoog ). Of je dit doet, is helemaal je eigen keuze.
Een vriendin van mij heeft een grote openstal op 2,5 HA weide en daar staan op het moment 5 paarden op. Ze heeft de wei in 3 stukken verdeeld, zodat 2 stukken steeds de tijd hebben om weer te groeien als het kaal gevroten is. De paarden hebben altijd extra hooi tot hun beschikking en krijgen ´s avonds müsli, zowel zomers (wat minder) als ´s winters (wat meer).

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 09:43

oke bedankt voor de reacties! ik vond het al vreemd.

JAU

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:10

Mijn paardje staat ook in Duitsland. Daar staan ze met zijn negenen op 1 hectare. Het bedrijf bestaat echter wel uit zo'n 50 hectare dus ze komen om de maand op een ander stuk te staan. Wat wel het voordeel is is dat het gras daar een stuk rijker is aan vitaminen en mineralen, ik hoef mijn merrie niks bij te voeren.

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:40

Ik heb 3 paarden in mijn voorste wei van 1 hectare staan in duitsland. Die regel is hier idd niet van toepassing. Wel is het idd zo dat je verplicht bent om als je paarden dag en nacht buiten staan een schuilstal te bouwen zodat je paarden kunnen schuilen bij extremem kou en hitte. De mijne staan 's nachts gewoon binnen in de winter. En van datgras klopt ook..een echte dik maker!