hooi vragen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gripala

hooi vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 16:19

hallo ik wil graag mijn paard hooi in een hooinet/hooiruif geven, want de helft loopt hij vaak door de stal en eet het ook niet meer op, dus dit vind ik zonde. maar ik sta op een stal met 24 paarden, en zou het niet een beetje stom staan als ik de enige bent die een hooinet ophangt? en is dat eigenlijk wel goed, of moet een paard rustig zijn eten op kunnen eten zonder het ''spelend'' hooi eten?

capopjekop

Re: hooi vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:22

Het maakt toch niet uit dat jij de enige bent die een hooinet gebruikt? Je moet gewoon kijken wat voor jouw paard handig is. Met een hooinet moet je wel uitkijken dat je hem goed ophangt. Anders kan je paard erin vast blijven hangen en zich verwonden. Een ruif moet je niet te hoog hangen. Dat is anders een onnatuurlijke houding en er komt sneller stof in de ogen enz.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:24

Ik vind het zelf prettiger wanneer ze het van de grond eten, de houding die ze dan aannemen is natuurlijker, en eventuele schimmels krijgen minder kans in de neus en ogen te vallen/dwarrelen.

Of het 'vreemd' is bij jou op stal weet ik niet, wanneer de stalhouder voert en deze dus het hooi in het net mag proppen lijkt overleg me wel handig.

Het is verder geheel aan jou, wanneer de helft van het hooi door de stal wordt gelopen door hem kun je ook overwegen eens iets minder te geven. Ik weet natuurlijk niet wat je voert qua hoeveelheid Lachen

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:25

nee hoor,absoluut niet.Is het paard lekker lang bezig en het word absoluut niet vies en dat hij het later weer veder kan opeten
het is helemaal niet gek dat jij als enigste bent.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:51

Dat moet je toch zelf weten? Misschien volgen anderen daarna wel het voorbeeld, weet jij veel!

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:38

ik geef ze het hooi ook altijd in een hooi net. die van mij staan onder een overkapping buiten te eten. als ik het op de grond leg wordt het vies of waait het weg. met het weer van de afgelopen week bleef het prima. geef ze sóchtens en savonds. meestal hebben ze smiddags nog steeds en eten ze er dus de hele dag van. wanneer het op de grond ligt is het met 2 uur echt al vies.

ik zou het gewoon doen, wel even overleggen met de gene wie voert. mis kun jij hem alvast klaar zetten?

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:44

Ipv een hooinet een hooizak gebruiken. Kunnen ze niet zo makkelijk in blijven hangen als in een net.