Wanneer schapen in de wei?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dav

Wanneer schapen in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 18:21

Zou je nu nog schapen in de wei kunnen zetten om het lange gras op te eten?
Of vertrappen ze dan teveel?

Ik heb nl grasland over en ik hoorde dat schapen goed zijn voor de bodem/zode van het land.

En wat vraag je ongeveer qua huur voor een half hectare weide?
Zelf moeten ze nog wel omheining plaatsen maar de water kan wel bij de paarden weg komen (zelf dus)

Anoniem

Re: Wanneer schapen in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:08

Schapen zijn licht van gewicht dus vertrappen zal geen sprake van zijn. Verder kan je ze gerust nu laten plaatsen.

Wat een passende vergoeding is weet ik niet, probeer naar je omgeving te kijken? En daar een schatting op baseren? Eventueel kun je kijken naar wat de eigenaar zelf in gedachten had?

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:10

ik heb bijna altijd schapen lopen,
van andere mensen, het hele jaar door.
ik vraag geen vergoeding, ze kosten me namelijk niets maar leveren wel een schone weide op.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:09

Hier komen vanaf volgende week ook schapen in de weide om de laatste resten van de koeien op te eten. Ze mogen zo'n 25 ha afgrazen en wij vragen daar geen vergoeding voor. We zijn allang blij dat deze schapenhouder dit voor ons wil doen en hij heeft er zelf genoeg werk mee elke dag.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:05

Ik heb een schaap gehad, en bij nat weer vertrappen ze wel iets met die kleine punt voetjes. Maar niet zo erg als een paard of pony zal doen. Lachen

Ik huur bijna 1 hec en betaal 100 euro in de maand.