Ideeën & tips gezocht voor deel omheining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Ideeën & tips gezocht voor deel omheining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 17:08

Omdat wij hoogstwaarschijnlijk vanaf 1 januari gaan verhuizen en onze paarden meeverhuizen en aan huis komen te staan, zijn wij alvast een beetje aan het nadenken over bepaalde zaken die moeten gebeuren.

Bij dit nieuwe huisje hebben wij dan 4 stallen + een klein stukje grond (+ een ruime halve hectare op precies 500m afstand)
Dit is een bak van 30x30m en nog een stukje gras (wat waarschijnlijk later ook paddock wordt) wat iets groter is dan dat.
Aangezien het huis grenst aan een 80km weg en ik een paardje heb wat een goede omheining moet hebben ivm erover heen springen/uitbreken ben ik alvast op zoek naar wat oplossingen voor de omheining voorlangs.

Op het moment heb ik een houten omheining van 1.20m, 2 rijen houten planken, draadje bovenlangs en 2 draadjes voor de planken langs. Dit is perfect, maar wel een erg dure omheining gezien de kwaliteit van het hout en de constructie.

Nu wil ik graag iets soortgelijks hebben, maar wil niet de dure kosten hebben van een gloednieuwe omheining te moeten aanschaffen. Wil er best wat aan uitgeven, maar hoef niet het duurste van het duurste hout te hebben bij wijze van spreken.

Het gaat zowiezo om 75 meter wat ik met hout wil afzetten.

Heeft iemand tips waar je voor een redelijke prijs hout vandaan kan halen (bijv. bij bepaalde bedrijven of andere adresjes), of hoe hebben jullie zelf een mooie stevige omheining gemaakt? En waar vandaag gehaald, evt. kosten etc. Lachen

Op het moment staat er een houten hek en verder gewoon simpele houten palen van 1.00m schat ik met 2 lagen draad. Dit vind ik voor mijn paarden niet verantwoord, dus ik ben benieuwd naar jullie ideeën!!

Alvast bedankt.

friesiszwart

Re: Ideeën & tips gezocht voor deel omheining

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:45

ik zou toch gaan voor hetgeen je nu hebt en indien je goed materiaal neemt is het voor altijd neem je goedkoper hout moet je over een paar jaar gaan vervangen en ben je uiteindelijk veel en veel duurder uit. Tenslotte het is maar 75 meter.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 20:24

Als ik de omheining neem die we nu hebben zou ik alleen aan de balken al ruim 2000 euro kwijt zijn...
1 balk van 3.60 kost ruim 50 euro.....
En dan heb ik nog geen eens de palen en de rest van het materiaal meegerekend...
Vind ik eigenlijk een beetje te gek voor 75 meter.

Denk dat dat wel iets goedkoper dan.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 21:28

Je zou ook bruin breed lint kunnen kiezen? En dan langs de wegkant wat struiken of bomen zetten (als extra afbakening)?
Zul je zeker ook wat voordeliger uit zijn. Ziet er ook netjes uit.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 07:23

wat je nu hebt en dat eruit halen en dan opnieuw plaatsen, heb ik ook gedaan toen de paardjes gingen verhuizen. zo kost het je niks en het is wel wat werk maar een paar sterke mannen die aan de palen trekken en ze zo los maken en eruit halen en de planken los timmeren/booren Lachen zo heb je helemaal geen omkosten.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 10:52

Palen in de grond slaan en schapengaas ertussen spannen. Hier kun je dan ook weer net zoveel schriklijnen tegen en boven spannen als je zelf wilt.

En dan nog een ideetje: Als ik het zo lees mag ik aannemen dat je stroom kunt aftappen uit je huis. Neem dan een lichtnet apparaat voor je stroomdraad ipv op accu/batterij. Lichtnet is toch betrouwbaarder, want dat valt echt bijna nooit uit. Zeker langs zo'n drukke weg is dat wel belangrijk

jacqp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:22

Ik heb via marktplaats kastanjehouten palen en gallagher breed bruin lint gekocht....niet zo duur als nieuw maar wel goede kwaliteit.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:38

Goedkoop is vaak duurkoop. Met een kwalitatief beter product doe je vaak ook stukken langer.
Voor bij een 80kmweg, zou ik toch gauw denken aan Heras hekwerk van 180 à 200cm hoog.

Wij hebben 's winters de weide van de buurman in gebruik (2HA) en daaromheen zet ik buitendraads alles op 150cm hoogte af en binnendraads 100cm. Buitendraads 2x koord en binnendraads 1x koord. Als tijdelijke oplossing is dat prima, mocht dat permanent zijn, dan kies ík iig voor Heras.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 07:39

De omheining die ik nu heb kan ik er niet uithalen, dat is namelijk niet mijn eigendom Knipoog

Het liefst heb ik hout omdat dat ook het mooiste aangezicht is.
Het zou leuk zijn als ik van iemand bijvoorbeeld een goede omheining kan overnemen. Scheelt denk ik toch in de kosten.

Tussen de weide en de 80km weg zit nog een weggetje, bomen, sloot, berm. Maar goed wil echt geen risico's nemen.
Ong. zelfde situatie als waar ze nu staan en daar is de omheining echt pony-proof dus daarom wil ik graag iets vergelijkbaars maar wat daar staat is ook allemaal het duurste van het duurste Clown

Ik denk dat ik maar een advertentie ga zetten op Marktplaats en ik kreeg de tip dat iemand vlakbij zijn bak van 20x40 had afgebroken dus wie weet wil diegene zijn omheining wel kwijt Lachen ze hebben zelf geen paarden namelijk.

Ohja en stroom gaat idd op lichtnet, bij de stal die wij nu huren hebben wij ook gewoon elektriciteit dus ook flink stroom op het draad.