spoed! afmetingen van hooiruif

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

spoed! afmetingen van hooiruif

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:03

hallo luitjes.

zou iemand mij de afmetingen tussen de spijlen van de hooruif kunnen opmeten voor mij?!

alvast bedankt!

dorientjuh

Re: spoed! afmetingen van hooiruif

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:52

Wil je een hooiruif maken dan? Ten eerste is een hooiruif niet goed voor een paard ivm de eethouding. Je kunt, als dit mogelijk is, beter hooi vanaf de grond voeren. Maar mocht je toch een hooiruif willen maken: meet de breedte van de hoeven van je paard op, en zet de spijlen een paar centimeter dichter bij elkaar dan die afstand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:08

Ik weet dat het beter is om het van de grond te voeren maar helaas is die mogelijkheid geen optie meer. (Het advies is goed bedoelt en ben me daar van bewust maar ik vraag niet om advies Knipoog )

dus nogmaals;

wie wil er even de moeite nemen om naar de stal te lopen en de afstand van de spijlen op te meten Knipoog

alvast bedankt.

Starr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:02

volgensmij iets van 8cm ofzo

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 10:04

Ik neem aan vanwege het knoeien?

Is het niet mogelijk een vierkante bak te maken in de stal op de grond waar je je hooi in doent met een luikje onderin zodat je het zo nu en dan uit kan vegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:55

Ik vind het erg attent dat iedreen ons wil vertellen hoe we het het beste kunnen doen hoor, maar daar vraag ik niet om. waar de ruif komt, zit wel in orde Knipoog

Dus nogmaals wie wilt de moeite doen om even de afstand tussen de spijlen te meten?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:59

Share schreef:
Ik vind het erg attent dat iedreen ons wil vertellen hoe we het het beste kunnen doen hoor, maar daar vraag ik niet om. waar de ruif komt, zit wel in orde Knipoog

Dus nogmaals wie wilt de moeite doen om even de afstand tussen de spijlen te meten?
De opmerking die hierboven staat van de hoeven van je paard meten is toch nog niet zo slecht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 08:45

dat schiet niet veel op omdat er 3 paarden uit moeten eten waaronder een minishet en een fjord. als ik de hoeven van mijn shet zou meten kom ik op misschien 5 cm niet erg makkelijk voor de fjord dan Knipoog
maar schijnbaar is het een te moeilijke vraag om er een concreet antwoord op te krijgen, dus ik mail agradi wel voor de afmetingen.

hier kan een slotje op.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:36

Het gaat erom dat ze er niet met hun hoeven tussen moeten komen. Neem aan dat je dat snapt....

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:38

Staat het niet bij agradi op de site? Vaak doen ze daar de afmetingen e.d. ook wel bij, kan je verder niet helpen heb ze niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:42

dat snap ik..

mensen kan het nu ophouden, ik ben geen leek ofzo.

Joto, nee het staat niet op de site helaas, ik heb ze al gemaild dus het is nog wachten op antwoord.