haren omhoog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xmarliez

haren omhoog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 19:16

vandaag ging ik wandelen met me pony en zag ik dat al haar haren omhoog stonden. ik denk zelf dat ze het dan koud heeft? maar ik weet het niet zeker. ze heeft geen deken op eigenlijk ook nooit opgehad behalve bij temperaturen beneden 0 en een regendekentje ongevoerd voor als het regent. weten jullie mischien wat het betekend als de haren omhoog staan? en als het met kou te maken heeft moet ik haar dan een deken opleggen?
alvast bedankt.

Mirel

Re: haren omhoog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:25

Paarden zetten hun haren omhoog als ze het koud hebben.
Op deze manier komt er een laagje lucht tussen de haren te zitten en dit zorgt weer voor isolatie.
Dus ja paarden hebben het dan een beetje koud, maar je hoeft naar mijn idee geen deken om te doen zeker als je van de winter ook geen deken wil gebruiken.
Het rillen en omhoog zetten van de haren is voor het paard een teken om meer wintervacht aan te maken en dit zal ook gaan gebeuren. (Mijn paard heeft behoorlijk wat meer vacht aangemaakt de laatste paar dagen). Als je wel een deken op legt dan kan een paard minder goed zijn eigen temperatuur regelen dus dan moet jij het helemaal gaan doen voor het paard en dan is een ongevoerde deken niet genoeg.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 00:04

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 05:55

oke hartstikke bedankt Lachen!!!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 07:07

Een paard zet zijn haar juist op tegen het koud krijgen en is het koud krijgen dus voor, dus het antwoord op jouw vraag is dat jouw pony het niet koud heeft.
Dus maak je geen zorgen.

Abby_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:28

Klopt helemaal Jesito Knipoog

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:37

Het kan ook zijn dat je pony een deken op heeft gehad die iets naar voren is geschoven, dan gaan de haren ook rechtop of de verkeerde kant op staan.