Nieuwe wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus

Nieuwe wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 11:48

Ik heb sinds kort een weiland gehuurd voor mijn paarden. De wei is opgedeeld in drie stukken ( twee voor te grazen en een voor te hooien). De twee stukken voor te grazen hebben we eind augustus laten hooien. De paarden hebben tot nu altijd op een stuk gestaan, maar omdat op dat stuk het gras nu redelijk kort is en door het 'mooie' herfstweer van de laatste dagen er veel modder enz ligt, heb ik ze nu omgezet naar dat andere stuk. Het gras staat hier wat hoger ( niet echt overdreven hoog) en dat stuk is ook wat groter.
Kan het kwaad om ze daar al meteen dag en nacht op te laten staan? Of zou ik ze beter ' s nachts omzetten naar dat kalere stuk?

Wiesje

Re: Nieuwe wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:08

ik zou ze het langere stuk in strookjes gaan voeren. dus dagelijks een strook erbij. ZO wordt het gelijkmatig afgegeten en kun jij makkelijk regelen hoeveel je paarden eten.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:26

Door het zogenaamde strookbegrazing blijft het gras aantrekkelijk voor je paard(en) en hoe je ze niet te verzetten.

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 06:23

ja daar sluit ik me bij aan,
je kan van een stuk een padock maken dat is een zand weide, dan zet je de paarden somers op de weide en swinters op de padock,
vind je dat geen opsie(snap ik wel) dan kan je gewoon dat strook wiede gebruiken is echt handig!