Rijden met regen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SiSi1984

Rijden met regen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 20:45

Morgenavond is het zover en gaan ik en mijn paardje de stap wagen naar een nieuwe stal Haha! .
Ik heb deze beslissing voor mijn paardje genomen.... en heb vanaf morgen dus geen binnenbak meer Nagelbijten / Gniffelen ...
Ikzelf rijd al 16 jaar bij deze manege, is het niet met eigen paard dan op de paarden van de manege.

Saffiera staat hier nu al 2 jaar maar staat de laatste 3 maanden in een stal van 3 x 3.
Ze wil niet graag op wei en kan niet naar buiten zolang ik er niet kom ...
Nu heb ik via internet een pensionstal gevonden die net aan het opstarten is, dus stallen zijn nieuw...
Ze gaat hier zoveel op vooruit dat ik er heen ga en mij scheelt het ook nog eens 60 euro...

Ze krijgt een stal van 3 bij 5 meter, ze gaat 10/12 uur naar buiten (dit word overigens voor me gedaan) en 's nachts kan ze lekker op stal. Ik heb dan alleen nog een buitenbak maar vind het belangrijker dat mijn paard dadelijk veel meer buitenkomt Ja ...

Nu is echter mijn vraag, rijden jullie als het regent?? Zoals ik al zei ben ik 16 jaar gewend om een binnenbak te hebben, dus alles is nu nog nieuw voor me en zal er zeker ook nog aan moeten wennen Nagelbijten / Gniffelen .

HindaFree

Re: Rijden met regen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:46

hangt er van af met mot regen wel anders niet

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:47

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:48

Ik rijd wel in de regen.. Lachen paard heeft toch beweging nodig, en lekker een goede regenjas aan en een regenbroek of rainlegs en het is heerlijk dan.. Haha!

neutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:49

ik heb ook op een stal gestaan waar ze alleen een goede buitenbak hadden, en ja je went er aan.
als je aan t rijden bent en t begint te regen ga je gewoon door.
ik merkte wel dat ik soms minder reed maar ja t went

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:49

tjah, je paard moet toch beweging hebben hé? ik heb m'n paardje gewoon aan huis staan en ik heb ook geen binnenbak (zelfs geen gewone bak!) dus als het regent, regenjas aan, rainlegs en opstappen maar!

edit: als het écht bakken uit de regen regent natuurlijk niet, want dan vind m'n paard 't ook niet leuk (dat merk ik ook gewoon aan haar)
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 30-09-08 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:50

Ik rijd soms. Met motregen rijd ik inderdaad wel, maar als het echt spoelt niet. Ja, als ik er al op zit is het niet anders Knipoog En als ik les heb, en dat gaat door ; Dan ook. Maar goed, de bak wordt er ook zó nat van..

Opzich vind ik het niet heel erg om in de regen te rijden hoor, paard vind het alleen iets minder. Lachen

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:50

Misschien dat ik ook nog maar eens rainlegs aan ga schaffen. Ja Toch wel erg handig! Helpt het goed?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:51

Ik beschik over een buitenbak. En moet zeggen als het lichtelijk regent dus miezelt/motregen, rij ik gewoon welliswaar geen uur maar effe alles bevestigen. Met hardere regen rijd ik niet. Maar ik moet zeggen ik ken mer goed mee redden alhoewel ik een groot aantal paarden heb is makkelijker om in de toekomst een binnenbak te bouwen, dan hoef ik me niet 5 tot 8 keer per dag om te kleden.
Het zal wennen zijn voor jou, maar ach je denkt aan het welzijn vn je paardje dat is het belangrijkste. Als je paard zich dalijk weer lekker voelt op zn plek dan vind ie het ook geen probleem om met jou een uurtje lekker aan het werk te gaan in de bak. En daarbij ik vind het vaak lekkerder om in de regen te rijden,

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:51

Ik rijd alleen niet als het echt met bakken uit de lucht komt, anders wel. Je kunt je er op kleden. Lachen Wel even op je tuig letten daarna!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:55

Ik rijd niet als het hard regent, dan heb ik daar echt geen zin in, ik rijd voor het plezier van mijn paard en voor mijn plezier. Mijn paard heeft er zo'n hekel aan om in de regen te rijden en ik vind het ook niet alles, dus dan doe ik het niet. Maar als het nou een week achter elkaar door regent ga ik toch een poging wagen. Motregen is trouwens geen probleem.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 21:06

Ik wilde net zeggen Sodeletuut, dan ga je het zwaar krijgen deze week. Clown

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:30

Ik ga niet rijden als het regent. Maar als het begint te regenen als ik aan het rijden ben dan rijd ik gewoon door. Dan ben je meestal toch al nat.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:35

Ik heb alleen een buitenbak en als het veel en zwaar regent een zwembad Clown
Maar ik vind het niet erg, paard ook niet eigenlijk. Alleen dan geen gekke dingen doen om te zorgen dat ie niet uitglijdt.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 07:35

Motregen en kou vind ik totaal geen probleem, stortregen doe ik niet Vork
Als het gaat regenen, wanneer ik toch al aan het rijden ben, dan maakt het niet uit en rij ik gewoon door. Maar ik ga niet vrolijk staan opzadelen als ik zie dat het met bakken uit de hemel komt Haha!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 07:37

Ik heb nu ook alleen een buitenbak.. En rijd meerdere paarden, dus ja ik moet gewoon simpel zat..In Nl regent het wel vaker harder. En de paarden worden er ook lekker braaf van, (worden niet van die zeikersd haha). Je kan desnoods een lange waxjas aan doen..Word je niet nat.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 07:42

Ik kijk altijd even op buienradar, zodat het niet zo is dat ik in een plensbui rij, en als ik afstap het de rest van de middag of avond droog blijft Clown
Vorige winter ben ik denk ik 3x kletsnat geworden dus dat valt erg mee.

Een lichte waterdichte jas scheelt voor jezelf een hoop.

Paard na de tijd niet te lang uitstappen dan wordt ie wel koud. Uitdraven aan lange teugel, even stappen en dan een lekkere zweetdeken op (of warm afspoelen als je die faciliteiten hebt Knipoog )

Edit; nog een voordeel; paarden blijven vaak veel vrolijker door buiten te rijden ipv altijd in een muffe/ donkere binnenbak Tong uitsteken

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 07:49

Maartje1990 schreef:
tjah, je paard moet toch beweging hebben hé?

Gelukkig zijn er veel paarden die voor hun beweging niet afhankelijk zijn van het rij-uurtje, maar gewoon dag (en nacht) buiten lopen.
Of ik wel of niet ga rijden met de regen heeft gelukkig geen invloed op het uit stal komen van mijn paard!

Ik beslis het gewoon per keer, vaak ga ik toch wel even rijden, soms laat ik hem staan als het weer me te vies is.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 07:49

Ik rij al 18 jaar buiten, heb 1 winter op een pensionstal gestaan, maar ik heb inderdaad liever dat m'n paardje overdag naar buiten kan dan dat ik binnen kan rijden. Bovendien is het binnen ook vaak stoffiger! Als het echt hard regent rij ik niet of niet lang maar als ze niet naar buiten kunnen omdat de wei bijv te nat is moeten ze natuurlijk wel beweging hebben, dus dan neem ik maar droge kleren mee!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 07:52

als mijn paarden hun rug schoon zijn zodat ik ze kan zadelen rijd ik wel in de regen, ook als ik al aan het rijden ben rijden we door.
Als ik een zandrug moet zadelen dan kies ik ervoor om te gaan wandelen of grondwerk te doen.

Veel plezier op jullie nieuwe stal!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:00

Ik sta sinds een jaar op een pensionstal met binnenbak, maar heb hiervoor ook 8 jaar alleen maar een buitenbak gehad. Als het hard regende dan reed ik niet, dat vonden we allebei niet leuk. Paard liep overdag in de wei dus ik vond het niet zo erg om het rijden een keertje over te slaan. Maar als het niet zo hard regende dan gingen we gewoon rijden.

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 08:21

Ik ben wel heel benieuwd hoe mijn paard het gaat vinden Nagelbijten / Gniffelen ..
Voordat ik haar kocht stond ze ook bijna de hele dag op wei maar op de manege wilde ze gewoon simpelweg niet, stond ze naar een uur alweer te drallen (als ze het al een uurtje volhield)..
Ook zal ik het vertrouwen bij de mensen moeten gaan leggen aangezien ze best vervelend en wispelturig kan zijn, maar dit gaat wel goed komen. De mensen zijn heel aardig en hebben er ook verstand van!

Met rijden zal het ook wel gaan lukken denk ik, ik heb zelf maandag nog een dure waterdichte jas gekocht dus dat gaat wel goed komen. Ikzelf heb het gelukkig niet zo snel koud..
Ik ben niet zo bang voor regen en om nat te worden, heb 10 jaar kranten bezorgd in de vries en de regen. En dan moet je ook gewoon, weer of geen weer... Haha!

Overigens krijgt ze nu wel een regendeken op omdat ze in de winter ook gewoon naar buiten gaat en dit natuurlijk al 2 jaar niet meer gewend is, dus wil haar langzaam er weer aan laten wennen Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:28

Ik heb zelf altijd waterdichte neoprenen chaps aan van KITT, heerlijk warm en wil echt niet meer anders! Droge en warme benen, ideaal.

_angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:28

Ook ik heb het zelfde, gisteren met die hoos buien heb ik niet geregend. Wel wennen moet ik zeggen om volledig afhankelijk het weer te zijn. Mag ik vragen waar je nu staat en waar je eerst stond? Ik kom uit Venlo namelijk. Haha!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:29

Ik rijd niet in de regen.
Alwin krijgt toch zn beweging in de wei, en is dan vaak zeiknat.
Plus dat ik er gewoon niet van houd Schijnheilig
Als ik aan het rijden ben en het gaat regenen, dan rijd ik wel gewoon door.