Rubberen mat tegen de stal deur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Rubberen mat tegen de stal deur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 17:07

Hallo iedereen,
Mijn haf maakt de laatste tijd de boer wakker door te trappen tegen de deur. van zijn stal.
Zou een rubberen mat tegen de deur het geluid verminderen?
Of is er een andere oplossing?
Groetjes

8nnemiek

Re: Rubberen mat tegen de stal deur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 17:52

Ik heb het ooit geprobeerd, mijn tinker begon elke dag om 6 uur 's morgens tegen zijn staldeur te stampen.
Toen heb ik er een rubberen mat voor gehangen, zo'n vlasmat van de gamma. Heeft zo'n week gewerkt, daarna had hij door hoe hij op een andere manier lawaai kon maken.
Daarna heb ik een stroomdraadje gespannen, hielp beter, maar dat vond ik gewoon te gevaarlijk met dat stro ernaast.
Enige wat helpt is dag en nacht buiten zetten in een uitloopstal. Sinds mijn tink buiten staat is ie véél makkelijker en rustiger geworden, een wereld van verschil. Dat moet je echt proberen Ja
Je paardje maakt niet voor niks zo'n lawaai, hij vindt het duidelijk verschrikkelijk in zijn stal Knipoog

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 17:57

Hij doet het dus pas sinds kort en blijkbaar om aandacht. Terwijl hij maar een aantal uur per dag op stal staat. Mogelijkheid tot uitloop heb ik niet helaas.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 21:31

Die mat is een goed idee, maar mss meer hooi geven 's avonds ook?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 06:46

Hij krijgt in de avond zo veel hooi dat het in de ochtend nog niet op is en tog gaat hij vervelen

manitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:29

paarden houden van lawaaimaken klinkt heel gek maar kan echt een hobby zijn geworden. Ik vind idd rubberen matten tegen de muren een goed idee om mee te beginnen maar je moet de oorzaak wegnemen. Doe bv wat kettinkjes in zijn stal waar hij mee kan rinkelen en evt een radio aan

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:30

Bij mij op stal staat er ook zon paard. De hele stal is nu bekleed met rubber Lachen en het helpt!

adine36

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:49

hallo...
ons paard trapt tegen de stal , waarschijnlijk is hij daar door nu kreupel wat kunnen wij het beste er aan doe???

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 11:36

@adine36 : meer naar buiten en ook voor de stalwanden een rubber mat hangen. Die dempt het schoppen en doordat de mat iets vrijhangt krijgt je paard ook geen klap in zijn benen/voeten.