Hoe pak ik dit aan??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mirel

Hoe pak ik dit aan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 15:54

Ik ben op zoek naar een plek voor mijn paard, maar op internet kan ik niet vinden wat ik zoek.

Ik wil graag dat mijn paard altijd 24/7 buitenloopt, en een bak of iets om te oefenen.
Verder wil ik graag goede uitrij mogenlijkheden want wij houden beiden van buiten rijden.
Ik woon zelf in den haag dus is het al vrij lastig om een weiland te vinden en dan heb ik het nog niet eens over mijn andere wensen Bloos

Kan ik Misschien gewoon bij mensen die een landje hebben aanbellen, heeft iemand hier ervaring mee?
Waar moet ik allemaal aan denken als ik eventueel zelf een plekje heb en dit moet onderhouden?
Natuurlijk kan hij niet alleen staan dus hoe,waar ga ik dan een ander paard regelen?

Wie heeft er tips??????

timokyana

Re: Hoe pak ik dit aan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:56

de boeren in je omgeving afgaan, advertenties op internet plaatsen en briefjes ophangen bij de boerenbond enz enz.

zo zijn wij aan onze stallen gekomen Knipoog

mocht je een plekje vinden moet je denken aan weideafzetting, voer hooi en eventueel krachtvoer.
stroom is ook handig Lachen en uiteraard water zou ook makkelijk zijn.

eventueel een soortgenoot zou ik ook een pre vinden!

Succes!

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:31

zou zeggen kom bij mij stallen heb nog plekjes vrij maar hellaas is het te ver weg zie ik. Maar inderdaad gewoon de stoute schoenen aan trekken en gaan vragen, of briefjes rond brengen. kan ja ook gewoon door de briefenbus.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:52

Je kan ook eens in het buitengebied, waar je goed kan buitenrijden, gaan wandelen en uitkijken voor een braakliggend weiland, een opknappertje. Dan zoek je uit van wie dat stukje grond is, en met een beetje geluk mag je de wei dan wel huren als je afspreekt dat je alles zelf opknapt en een mooie omheining plaatst enzo Lachen Zorg wel dat je een contract maakt dat je er bv minimaal 2 jaar moet blijven staan, zodat ie je niet eruit kan gooien net nadat de wei weer in orde is Knipoog
Als je zelf de wei moet onderhouden dan kun je ook altijd een stukje rijbak/paddock afzetten.

Mirel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 20:11

Enschede is helaas een beetje ver weg anders was het misschien wel wat geworden.
Aan briefjes rond brengen had ik nog niet gedacht maar dat ik wel een goed idee in elk geval minder spannend dan aanbellen.

Mirel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 20:13

Een weitje zoeken in een natuur terein is ook een idee,
Vind het wel spannend als hij dan zonder toezicht komt te staan woon nog wel steeds in de randstad. Maar ga van het weekend even op mijn gemak rond fietsen (als het tenminste beter weer is:()

xx_Naomi_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:07

Hey, ik heb precies hetzelfde probleem. Ik ben ook opzoek naar een weiland, dat niet zover van scheveningen ligt. Het moet niet te lang fietsen zijn. Ik was zelf ook al van plan om in het weekend even richting wassenaar te fietsen, want daar zijn wel wat weilandjes, maar of je daar je paard kan stallen weet ik niet. Eventueel zouden we samen een weiland kunnen huren als onze paarden natuurlijk met elkaar kunnen opschieten.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:05

Ik zocht ook zoiets als jij, ik heb een advertentie geplaatst op PaardNatuurlijk en zo mijn stekkie gevonden.
Ik woon in Hoek van Holland en ben erg blij dat ik in deze regio zo'n stalling heb kunnen vinden Pling

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:07

ik zie nergens een plaats staan???(of kijk ik niet goed)

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:07

in de beginpost van TS staat dat ze in Den Haag woont.

crazygirl23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:09

oohh beter lezen dus jammer want wist hier in omgeving nog wel wat. succes met zoeken!!!

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:43

Blijven zoeken als je stopt zul je net zien dat er op dat moment juist iets is!

Succes!!!!!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:35

richtign wassenaar zijn zeker weides te vinden.
Gewoon bij de boerderijen aanbellen geeft het meeste resultaat!
Persoonlijk zou ik ook niet zo snel terug bellen als ik een briefje in mn bus vind

iloveyouJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 08:22

misschien kan je langs de deuren gaan.?
denk dat het wel resultaat geeft.
Maar...!! Je kan het beste , het ALLER beste, Naar een MANEGE'' of PENSTIOENSTAl gaan.Knipoog

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 08:24

Waarom zou ze het beste naar een manege of pensionstal kunnen gaan Verward

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:03

Santhorst aan de Papelaan in Voorschoten/Wassenaar heeft bijna altijd wel 1 of 2 stallen vrij.
Verder zou je kunnen kijken bij de boerderij naast de Westkustruiters in Wassenaar. Het hele jaar door weidegang daar, behalve bij echt pokkeweer.
Verder heb je nog Heijsteck aan de Buurtweg in Wassenaar, maar die moet over 4 jaar dicht.

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:31

op marktplaats.nl bij rubiek stalling en weidegang staat ook wel eens wat

xx_Naomi_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:51

@Daaf4ever: Heijsteck moest volgens mij over 1,5 jaar al dicht.. Zou je misschien wat meer willen vertellen over heijsteck? Wat hebben ze daar allemaal en hoeveel bnetaal je per maand?