Hoe bevalt de Hartog voerbak voor m.n. Lucerne of gras-mix

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Hoe bevalt de Hartog voerbak voor m.n. Lucerne of gras-mix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 21:04

Van de Hartog site:
Hartog voerbox
Voor het optimaal verstrekken van Gras-mix is de speciale Hartog voerbox verkrijgbaar.

De voerbox kan in de stal of paddock bevestigd worden ter hoogte van de borst van het paard. De Hartog voerbox beschikt over een morsrand, zodat geen voedselverlies optreedt. De voerbox is uitgevoerd met een metalen rek die constant op het voer rust, waardoor een langzame opname van het ruwvoer wordt gecreëerd. Het grazen in de weide wordt in de stal nagebootst.

De voerbox kan ook gebruikt worden voor het krachtvoer en natuurlijk de Lucerne-mix. Wanneer het krachtvoer vermengd wordt met Gras-mix, zullen paarden het krachtvoer ook veel minder snel opnemen, wat tevens een betere vertering van het krachtvoer waarborgt.

Ik ben er nog niet over uit of ik straks Lucerne wil gaan voeren, maar als ik dat wel ga doen dan vind ik deze bak handig, hij kost 60 euro en ik moet toch nog een nieuwe voerbak bestellen dus dat zou ook deze kunnen zijn.
Wie heeft er ervaring met deze voerbak en in combi met lucerne/grasmix ?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-09-08 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Juiste merknaam op verzoek toegevoegd.

garny95

Re: Hoe bevalt de havens voerbak voor m.n. Lucerne of gras-mix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 16:04

geen reacties dan zal ik mezelf maar achter mijn oren krabben of ik zo'n voerbak wel bestellen moet...

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 17:08

ROFL Huilen van het lachen

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 17:38

Havens voerbak, je bedoeld hartog voerbak?
Ik hoor er altijd veel positieve dingen over. Handig als je wil dat je paard wat langer met zijn voer doet.
Je kunt er ook hooi of kuil in doen. Lucerne en grasmix kan ook prima. Heb er geen ervaring mee voor de rest!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 17:42

ik wilde em eerst kopen, maar hij werd mij ontraden door het verkoop-punt Clown hij zou niet echt handig zijn in gebruik voor als de zakgoed hebt... voor de echte kleine baaltjes was ie handiger aangezien je die er heel in kon stoppen. het zakgoed moest je toch met je handen overladen en dat maakte niet uit of het in een gewone voerbak zat of in de hartog voerbak Haha! na hun redenatie heb ik dus ook besloten om em niet te kopen omdat ik het zo nog niet had bedacht... en spijt heb ik er niet van gehad aangezien een gewone voerbak net zo handig is Haha!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 20:08

Jeannine, klopt het is een hartog, ik voerde vroeger altijd Havens... dat blijft dan hangen..
Rianneke, hebben ze het niet gehad over de functionaliteit van het rekje wat daarin ligt ? Zo doen ze dus heel lang over hun voer en kunnen ze ook niet schrokken wat mijn angst is bij die van mij ( die had van het voorjaar ook een prop in haar slokdarm en het idee dat ze ter plekke doodging, wat enorm meeviel gelukkig )

Jeannine

Re: Hoe bevalt de Hartog voerbak voor m.n. Lucerne of gras-mix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 07:58

Ja dat is juist heel handig. Omdat ze niet zo snel kunnen eten, doen ze langer met het voel. Het rekje zakt mee naar benenden. Je zou het zelf ook kunnen maken eigenlijk. Ze moeten echt een beetje het voer tussen de speiltjes vandaan wissen.

Anders moet je de zoekfunctie even gebruiken, staat wel het een en het ander over geschreven hoor.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:54

maar lucerne is fijn spul en dan kunnen ze met het rekje alsnog vrij grote happen nemen Knipoog
vind daarvoor de spijlen in vergelijking met het voer nog te ver uit elkaar staan Ach gut

monsterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:02

heb zelf ook zo'n ding gehad,

super handig voor bijv. kuil en hooi, voor lucerne zijn idd de afstanden van de spijlen (van het rek) te groot.

Alleen als je een paard hebt wat het nogal lollig vind om dingen te slopen dan kan je vast een cursusje doehetzelven van Nico reserveren....Die bakken zijn namelijk best groot en zeer leuk om tegen aan te slaan!

heb hem dus maar weer uit de bak gelaten...nu eet ie gewoon hooi uit een hooinet....

(ben er trouwens wel handiger op geworden, dat dan weer wel! Haha! )

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 15:11

ik heb net bij de voerhandel gekeken naar zo'n voerbak, ik vind het bijna een stal opzich, ik schrok me rot van de afmeting 60 x 40 x 40
en hij was ook loeizwaar. Ik vond de spijlen ook best ver uit elkaar.
De opzet vind ik wel goed, alleen zou de bak voor mij wat kleiner mogen en de spijlen dichter bij elkaar.
Hoop op meer reacties.
Monsterina, leuk paard heb jij Haha!
Nog iets anders als je paard al zijn ruwvoer uit zo'n bak eet of uit een net dan slijten zijn kaken daar ook naar, hooi zou ik op de grond blijven voeren en zie lucerne of de grasmix als aanvulling.