zomerexseem??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

prow

zomerexseem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 14:24

hoe weet je dat je pony zomerexseem heeft mijn pony had in de zomer een hele grote woont op de schooft toen haden wij een vliegen deken gekocht en werdt het minder maar bij zijn staart heeft die niks
en bij ze hooft allemaal pik zwarte plekjes
Afbeelding
zo ziet zijn hooft er uit ik heb hem pas 3 maanden en toen we hem 3 dagen haden had die gelijk alleemaal plekjes en een wondt op zijn schoft

vliegen deken met hals
ik heb een vliegen deken met zon hals van rombo
maar als ik hed deken er af haal zit de de manen aan elkaar vast.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: zomerexseem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:43

Het lijkt me dat een paard geen zomerexzeem heeft als hij wondjes op de schoft heeft.
Eerder een deken of zadel dat niet past.
Bij zomerexzeem gaat een paard schuren aan maan en staart om van de jeuk af te komen.
Ik zie op de foto en lees nergens dat je paard jeuk heeft.
Even voor de zekerheid een da bellen.
Maar het lijkt me niet dat ze zomerexzeem heeft.
Info over zomerexzeem kun je ook vinden op de zoekfunctie Knipoog

prow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 14:51

C_arola schreef:
Het lijkt me dat een paard geen zomerexzeem heeft als hij wondjes op de schoft heeft.
Bij zomerexzeem gaat een paard schuren aan maan en staart om van de jeuk af te komen.

hij heeft wel jeuk ben vergeten bij te zetten
ik had al dierenarts gebeldt en we zijn nog steets bezig met onderzoeken en de dierenarts gaat vandaag vertelen wat het is

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:54

Dan zou ik eerst dat afwachten.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:01

Een zomereczemer hoeft niet altijd alleen maar staart en manen te schuren. Ik heb een eczemer en zijn koppie ziet er zo uit Afbeelding

Zijn staart en manen zijn nog aardig in tact alleen zijn kuif is er zo goed als af. Ik zou het niet uitsluiten dat het eczeem is, maar het kan ook heel goed wat anders zijn. Verstandig om de dierenarts te laten kijken Ja.
Er loopt een groot topic over eczeem, als je de zoekfunctie gebruikt kan je er veel over terugvinden.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:32

prow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 20:11

C_arola schreef:
Dan zou ik eerst dat afwachten.

ik weet al wat het is ik heb me pony niet lang en gister hebben we bloed af genomen en we weten wat het is het is bloedarmoed hij is door zijn vorige eigenaar verwaarloost en heeft nog nooit een wormen kuur gekregen en die plekjes komen dan gewoon zomaar en kan ook niet genesen waardoor ook die plek op de schoft enz maar als het bloedarmoede weg is dan gaan ze weer genesen alleen hebben we voor niks een diel van ze manen af giknipt maarje dat groet wel weer

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:12

Klein tip; even letten op je spelling. Je verhaal is heel moeilijk te lezen en te begrijpen.
Fijn dat je weet wat het is.

prow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 20:17

C_arola schreef:
Klein tip; even letten op je spelling. Je verhaal is heel moeilijk te lezen en te begrijpen.
Fijn dat je weet wat het is.

o sorry em kan er niet zo heel veel aan doen ik zou wel iets meer probeeren op te letten maar ik heb deslextie dus kan er niet heel veel aan doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:18

C_arola schreef:

dit kan wel! mijn pony heeft eczeem, en zijn schoft/schouders waren helemaal kapot vorig jaar, hij heeft ook de plekken die op de foto staan (foto's van TS dus), ook heeft hij plekjes aan de binnenkant van zijn voorbeen. ik heb de DA gebeld, en die schrok ook dat het zo erg was, dit was dus wel eczeem (pony had geen deken om) nu loopt hij met een eczeemdeken, en naast de plekjes op zijn hoofd en benen gaat het erg goed. roep dus niet zomaar dat het geen eczeem is als het op de schoft zit, want dit kan dus wel Knipoog
ten tweede, mijn pony schuurt ook niet, want dat kan hij niet.. (hij loopt op het land.) ook als ik hem bij de box hebt begint hij niet te schuren, en hij heeft een behoorlijk erge vorm van eczeem.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:21

ze weet asl wat het is...

prow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 20:24

dees_daan schreef:
C_arola schreef:

dit kan wel! mijn pony heeft eczeem, en zijn schoft/schouders waren helemaal kapot vorig jaar, hij heeft ook de plekken die op de foto staan (foto's van TS dus), ook heeft hij plekjes aan de binnenkant van zijn voorbeen. ik heb de DA gebeld, en die schrok ook dat het zo erg was, dit was dus wel eczeem (pony had geen deken om) nu loopt hij met een eczeemdeken, en naast de plekjes op zijn hoofd en benen gaat het erg goed. roep dus niet zomaar dat het geen eczeem is als het op de schoft zit, want dit kan dus wel Knipoog
ten tweede, mijn pony schuurt ook niet, want dat kan hij niet.. (hij loopt op het land.) ook als ik hem bij de box hebt begint hij niet te schuren, en hij heeft een behoorlijk erge vorm van eczeem.

de arts schrok bij mijn paard ook maar hij had ook pleken onder zijn buik alleen em mijn pony heeft niet zo goeie jaren gehad en heeft alleemaal ribels in ze hoef en dat was een teken van bloedarmoede maar ik merk wel als het bloed armoede weg is maar ik heb dus zon kap zodat de vliegen niet er bij komen maar als ik hem er af haal zie ik dat het erger is gewoorden maar bij zijn oren is het dan weer beter

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:34

@ prow, dat wist ik niet.
@ dees_daan, ik heb het bij geen enkele paard gezien met staart-en maanexzeem, vandaar dat ik dat had geschreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:41

C_arola schreef:
@ dees_daan, ik heb het bij geen enkele paard gezien met staart-en maanexzeem, vandaar dat ik dat had geschreven.

ik ook nog niet.. ik twijfelde bij mijn eigen pony dus ook heel erg, maar het bleek toch eczeem te zijn. mij gaat het er om, dat er dan meteen vanuit word gegaan dat het geen eczeem kan zijn, terwijl dit dus wel zo is.

@ TS fijn dat je iig weet wat het is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:42

apart joh dat die plekjes dus ook voorkomen bij bloedarmoede?
mijn zomereczemer heeft ze namelijk ook zo.

ga toch maar es bloed laten testen geloof ik

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:46

dees_daan schreef:
C_arola schreef:

ik ook nog niet.. ik twijfelde bij mijn eigen pony dus ook heel erg, maar het bleek toch eczeem te zijn. mij gaat het er om, dat er dan meteen vanuit word gegaan dat het geen eczeem kan zijn, terwijl dit dus wel zo is.

@ TS fijn dat je iig weet wat het is.

Ik ga daar niet meer vanuit Lachen

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 20:48

Zoals zijn hoofd eruit ziet doet me denken aan wat ik al eerder heb gezien bij 2 paarden die ik ken. Die kregen daar last van nadat het zweet op het hoofd met het warme weer gaat broeien, wat dan gaat jeuken. De haren vielen dan uit. In de winter hadden ze er geen last van en groeiden de haren weer aan. Dat is iig de verklaring die ik erbij had gekregen.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 05:45

Mijn paard heeft ook eczeem en die had ook een open schoft aan twee kanten. Hij staat in een wei, en krijgt het toch voor elkaar om dat te doen. Tong uitsteken Laten we zeggen dat meneer nogal lenig is. Hij heeft nog niets aan z'n hoofd, maar met z'n deken om zijn z'n manen en staart weer druk aan het groeien Haha!
Ik denk dat het zeker kan gaan om zomereczeem, maar zeker weten doe ik het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 08:07

nu die van mij een deken om heeft is zijn schoft gelukkig heel gebleven, staan er meerdere paarden bij jou paard? die kunnen dat ook doen..

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:52

Laatst bijgewerkt door Tanja op 08-10-08 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Extra link toegevoegd