Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

je je paard erin (je blijft zelf dus achter staan, maar haalt wel de lijn in) dan doe je de stang er achter. Eventueel kun je daar dan de longeerlijn even aan vastknopen terwijl je zelf naar voor loopt en je paard normaal vastzet. fitzroy schreef:Ik zet hem voor de plank, touwtje over zijn hals, hij loopt erin en direkt doe ik de stang erachter. Daarna zet ik hem pas vast.
Met uitladen precies andersom: eerst los. Ik loop naar achter en haal de stang weg.
Ik heb tegenwoordig echt een superfijn paardje 
Niet te vaak alleen uit rijden denk ik maar... Scheelt een hoop gedoe!
habng het touw over zijn hals(mocht ie eruit komen kan je 'm meteen opvangen)Alane schreef:Wat ik mij wel eens af zit te vragen:
Als we gaan poetsen, op- en/of afzadelen, of welke reden dan nog meer om ons paardje vast te zetten...zit er toch ook geen stang achter....
Ik weet dat het verplicht is om met een stang achter het paard met de trailer te rijden...
Maar waarom dan niet:
meelopen de trailer op, vast zetten, stang erachter klep dicht...
Vaststaan is vaststaan.....toch?
dom genoeg al vast staan. Hij trok de trailerkettting in 2-en en is in paniek de mestput ingehold!!
Als ik voor mijn paard uitloop de trailer in, gaat ze er vaak naast of weigert op de plank. Als ik naast haar loop en ik buk in één beweging om onder de stang door te komen, dan ziet ze dat kennelijk als gevaaraanduidend gedrag van mij, want dan verlaat ze de trailer weer net zo snel als ze er in ging.