beetje zenuwachtig!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brennie75

beetje zenuwachtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 17:05

hallo allemaal ik had al eerder gevraagd in een topic of ik mijn grote shetlander 24/7 in de wei kon zetten, en ik kreeg super fijne reacties! Haha!
Ik heb het doorgezet en as zaterdag gaat mijn coopertje lekker naar de wei, vlak bij de vlietlanden het land ligt aan de vliet.
ik moet daar wel de paardjes elke dag voeren strakjes, ik moet toch elke dag naar coopie dus geen probleem!
alleen wel een nadeeltje ik kan daar niet meer echt rijden , wel een buitenritje, want de vlietlanden zijn geweldig natuurlijk!
nu ga ik vragen aan de manege die daar vlak bij is of ik mischien gebruik mag maken van hun faciliteiten tegen een vergoeding natruurlijk! dan ben ik geholpen!
maar wat nou als dat niet kan , wat doen jullie zoal als je paardje op de wei staat, ik ben alleen maar stallen gewend vandaar!
heb geen kastje meer dus alles in mijn spullentjes mee in de auto haahhaha.
ben zo nerveus of het allemaal wel goed gaat , of ie wel geaccepteerd word, en dan nog een vraagje !
als ik aan kom met coop, moet ik hem er gelijk in laten lopen of eerst vast houden en laten kennismaken met de andere pony`s?
zaterdag word gelukkig een mooie dag dus kan ie wennen aan de temperatuur, ik wilde hem een gevoerde regendeken opdoen, maar misschien is dat niet goed toch?
pfff ben er zenuwachtig.
misschien vinden jullie dit gek maar wil het allemaal goed doen , en ben gewoon erg onzeker!
sorry het lange bericht., maar moest het echt even kwijt!
oja hier mijn cooper! Afbeelding
en nog eentje!
Afbeelding

Mri

Re: beetje zenuwachtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:09

waar kom je te staan aan de vliet? (van wie is het weiland)

Ik zou hem gewoon in een keer loslaten, dan kan hij weg rennen als er eentje is die zou gaan trappen. Als je hem vast hebt kan hij niet uit de weg gaan

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:13

hey , ga je soms bij faunaland staan ? Lachen

mischien kan je hem eerst buiten hek met de andere pony's laten snuffelen en vervolgens zou hem er gewoon los bij zetten.
soms is er in begin wat heibel , maar komt vanzelf goed Lachen
als er geen schuilmogelijkheid is zal hem wel een ongevoerde regendeken op doen.
maar dat is ieder z'n eigen voorkeur !

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 17:15

ma_rie_tje schreef:
waar kom je te staan aan de vliet? (van wie is het weiland)

Ik zou hem gewoon in een keer loslaten, dan kan hij weg rennen als er eentje is die zou gaan trappen. Als je hem vast hebt kan hij niet uit de weg gaan

het is van sil en diana die wonen zelf in poeldijk!
sta jij er ook dan? Knipoog

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 17:17

dravergekkie schreef:

mischien kan je hem eerst buiten hek met de andere pony's laten snuffelen en vervolgens zou hem er gewoon los bij zetten.
als er geen schuilmogelijkheid is zal hem wel een ongevoerde regendeken op doen.

ik ken de buurt er nig niet wat is faunaland?
ik ga staan op de oostvlietweg!
hij kan dadelijk wel schuilen zeker in een container en een oude trailer!
Knipoog

\

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:37

Ik sta daar niet, maar heb eerst in Voorschoten gestaan, vlak naast de knipbrug. Die boer heeft (langs de vliet) ook een weiland waar meedere paarden op staan. Verhuurt hij ook.
Mijn paard staat in Stompwijk, ik rij dus dagelijks over de vlietlanden met mn scooter

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 18:11

hihih mischien zie je coopertje dan wel !!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:22

brennie75 schreef:
dravergekkie schreef:

ik ken de buurt er nig niet wat is faunaland?
ik ga staan op de oostvlietweg!
hij kan dadelijk wel schuilen zeker in een container en een oude trailer!
Knipoog

haha oownee faunaland is aan de westvlietweg groot tuin/dieren/planten centrum.
en daar tegenover is een weiland.
als hij kan schuilen is een deken niet persee nodig hoor. is maar net wat je zelf makelijk vind.
veel plezier met hem op het land !

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:00

Een shetlander een deken opdoen, vind ik een beetje vreemd. Tenzij hij geschoren is.

Gewoon over je heen laten komen. Verder ga ik met Marietje mee wat betreft het direct loslaten. Gewoon even bijblijven hoe het gaat, maar niet te druk maken. De eerste uurtjes zal het effe wennen zijn wie nu de baas is, maar daarna is het vaak wel goed. En als het weiland maar groot genoeg is dat hij weg kan, dan is het vaak al snel goed.

En wie heeft een bak nodig als je bij de Vlietlanden staat! Knipoog Vaak kan je tegen vergoeding wel bij een stal met bak in de buurt terecht. Volgens mij zitten daar wel meerdere stallen met bakken. Kwestie van even rondkijken.

En verder is het met de spulletjes achterin de auto er naartoe (je had een auto begreep ik).

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 06:59

Duke schreef:
Een shetlander een deken opdoen, vind ik een beetje vreemd. Tenzij hij geschoren is.

Gewoon over je heen laten komen. Verder ga ik met Marietje mee wat betreft het direct loslaten. Gewoon even bijblijven hoe het gaat, maar niet te druk maken. De eerste uurtjes zal het effe wennen zijn wie nu de baas is, maar daarna is het vaak wel goed. En als het weiland maar groot genoeg is dat hij weg kan, dan is het vaak al snel goed.

En wie heeft een bak nodig als je bij de Vlietlanden staat! Knipoog Vaak kan je tegen vergoeding wel bij een stal met bak in de buurt terecht. Volgens mij zitten daar wel meerdere stallen met bakken. Kwestie van even rondkijken.

En verder is het met de spulletjes achterin de auto er naartoe (je had een auto begreep ik).

bedankt voor je reactie, ik heb een auto inderdaad geen probleem!
ik maak m misschien een beetje druk om niks inderdaad! Bloos
een bak vind ik wel fijn omdat ie zoo vreselijk mooi kan lopen , dan kan ik dat een beetje bijhouden met hem! Knipoog en anders lekker de vlietlanden in . Knipoog
ik vind de eerste confrontatie gewoon een beetje eng omdat ik niet wil dat ie zich vrwond, maar wat je zegt hij heeft ruimte genoeg om weg te kunnen lopen! ik hou jullie op de hoogte hoe het is gegaan zaterdag! Knipoog
groetjes van bren!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 07:36

op de vlietlanden zijn tussendoor ook genoeg "open" plekjes waar je "gewoon" kan rijden. Het is alleen even zoeken Knipoog
Maar er zijn toch zeker wel een vrij groot aandeel open grasveldjes waar je ook met je paard mag komen.

Enne, je kan Cooper toch ook gewoon tijdens een buitenrit flink aan het werk zetten en mooi laten lopen?

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 08:02

ja dat ga ik ook maar proberen! ben wel blij dat het nog even mooi weer i voor hem dan kan ie even zijn vachtje aanmaken! brrrr hahaha

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 08:52

dat vachtje heet weinig te maken met de temp, maar meer met de duur van het zonlicht.
Zodra het vroeger donker wordt gaan ze wintervacht aanmaken.
Op stallen waar het kunstmatig om 7 uur smorgens licht wordt (dus door de lampen) en tot 10 uur savonds de lampen aan staan , zullen de paarden minder vacht aanmaken

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 06:49

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 17:50

oh en weetje wat zo gaaf is ? ik mag een binnen bak en een buitenbak gebruiken van een manege net even 200 meter verderop! voor een vergoeding! geweldig toch? ben helemaal blij!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:58

Nou super dan toch? Alles is de buurt en cooper lekker buiten!
De vlietlanden zijn heel groot en je kunt daar heerlijk in rijden!
Ik heb daar vroeger veel gereden, toen ik daar nog in de buurt woonde!
Dus geniet er maar samen lekker van. IK wens je veel plezier daar! Knipoog

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 06:46

bedankt hoor!! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Tanja op 30-09-08 07:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd.

_angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:13

Super! Blijkt maar weer dat de paardjes het gelukkigst zijn als ze lekker buiten kunnen spelen.