Ik ben afgelopen jaar verhuist van stalling omdat ik het totaal niet naar mijn zin had waar ik stond en de stalhouder zich te veel met mijn pony bemoeide. Ik ben verhuist naar een stalling waar ik vroeger mijn verzorgpony had staan. Het begon allemaal zo gezellig en leuk. Ik mag de trailer gebruiken waneer ik deze nodig heb, mijn stal wordt gemest als ik niet kan.. Alleen sta ik er nu weer een tijd en merk ik dat mijn pony dus soms gewoon een week lang niet naar buiten het weiland in gaat. En dat mijn mede stalgenootjes ( 2 meiden van 10 en 12) hun ponys dus wel idere dag minimaal 2 uur buiten staan. Nu heb ik daar al een paar keer wat van gezegd en dan beweert mijn stalhouder dus dat ze echt wel buiten komt. Maar als ik dus na vraag waneer dat gebeurt krijg ik een vaag antwoord. Nu heb ik daar dus een beetje genoeg van de laatste tijd.
Alleen is hier in de buurt erg weinig plek waar ik dus ook een trailer mag lenen.. wij hebben zelf nog geen trailer.. de stal waar ik nu sta is 150 euro per maand.. incl bak met verlichting zaagsel brok springmatriaal en voor mij dus de trailer. Ik weet dat ik daar niet voor mag klaagen ik heb een fjord van 1.32 met een stal van 3,5 bij 4 meter en onwijs goede buitenrijmogelijkhede de paardenkliniek zit bij de buren dus de binnenbak is in de buurt enzovoorts maar voel me dus wel hardtsikke rot tegenover mijn pony..
Die overigens eerder wel 8 uur per dag in een kuddetje buitenstond en dan savonds chaggerinig was.. nu is ze savonds dus wel werkwillig als we gaan rijden op stal is ze ook niet chaggerijnig of iets dergelijks. Nu heb ik toch net een stal die in de buurt zit een mail gestuurd met info over hun staling. puur om alles voor mijzelf nog eens op een rijtje te zetten maar kan iemand mij eens vanuit een andere hoek advies geven.. ik weet het gewoon even niet meer..