Ohoh..Vocht in de zadelkast..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joto

Ohoh..Vocht in de zadelkast..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 15:02

Ja en niet zo'n beetje ook.. Er hangen 2 zadels in een stel hoofdstellen, caps..
De zadels zijn opnieuw nagekeken, en de gene die bovenop hangt..Zat vol met water.. Clown , ze vertelde dat..Maarja er word met de nieuwe zadels nooit in de regen o.i.d. gereden..
Maar ik kwam er achter dat we dus ontzettend veel vocht in de kast hebben (Natte caps enz).. Dus vochtvreter er ingezet.. om de paar dagen moest het bakkie leeg.. Prima leuk en aardig.. Maar een duur grapje aangezien je dat blok elke x moet gaan vervangen.. Iemand een andere oplossing?

We hebben er geen dekjes in liggen die liggen op een steun te drogen...

opala

Re: Ohoh..Vocht in de zadelkast..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:20

Ik denk eerder dat het lekwater is, wanneer je over zoveel vocht spreekt, dus misschien moet je de bovenkant van je kast eens controleren.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:21

Misschien wat ventilatiegaatjes / gleufje in de kast maken?

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:31

Een bakje rijstkorrels of waspoeder inzetten.
Dat neemt ook het vocht op en is goedkoper dan vochtvreters.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 17:32

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:09

je hebt ook van die vochtvreters waar het water onderin de bak gaat zitten, en de korrels dus bovenin blijven.
Dan hoef je maar 1 keer in de maand korrels te kopen, en elke dag de bak water leeg gooien.

Rijst vind ik niet zo goed werken, wasmiddel wel (en geeft meteen een geurtje aan je kast Knipoog )
zorg wel dat je de bak niet snel omgooit!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 13:18

@Joto : je zadelkast is van metaal en dat is erg gevoelig voor temperatuurswisselingen en vocht (kondens).
Het zou al schelen als je de binnenkant beplakt met piepschuim platen. Maar of dat voor een zadelkast werkbaar is betwijfel ik. Natuurlijk kun je ook vanaf de buitenkant isoleren, maar dan moet je een paar kleine ventilatiegaatjes handhaven.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 14:36

apart? hoe kan het in hemelsnaam zo ontzettend nat worden? Staat die ergens waar het lekt? Heb je al gekeken aan de buitenkant of er roestvorming of andere plekken zitten waaruit je kunt zien of het daar ergens heeft gelekt (denkt aan beker wat omgevallen is ofzo of staat die kast buiten?)..vocht heb je overal helaas met die temperatuurswisselingen, maar zoveel dat je zadel vol zit?
Die van het wasmiddel vind ik een goeie, ga ik ook eens proberen. Wij haalden het nl gewoon bij Wibra, scheelt een hoop in de kosten..