vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brennie75

vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 18:19

hallo ik heb een vraag misschien best dom, maar daar komt ie, als je paardje 24/7 in de wei staat heb je dan wel een goede band met je paard , of verwilderd ie een beetje? kan je wel werken met hem ?
is dit een hele domme vraag? Bloos
groetjes!!

watdanhe

Re: vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:20

Tuurlijk wel!! Mijn verzorgshet staat ook 24/7 buiten, en als het heel hard regent gaat ze heel soms in de kippenschuur Tong uitsteken Maar het is en blijft een lieverdje hoor! Knipoog

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:21

Met tuurlijk wel bedoel ik, tuurlijk blijft ie wel lief Knipoog

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:22

Inderdaad, hij verwildert er niet van hoor..
En 24/7 buiten staan ze toch niet altijd, want je doet waarscijnlijk ook wat met 'm (rijden, poetsen ed)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:22

Je paardje zal niet verwilderen hoor, misschien soms eens wat moeilijker uit te weide te halen omdat het zo leuk is bij de anderen maar ik heb daar goede ervaringen mee gehad Knipoog .

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 18:23

ja stom he? Bloos ik zit er aan te denken namelijk , het lijkt mij voor een pony veel fijner , maar ik vind het soms ook zo zielig brr als het regent en vriest! Huilen en ben dan bang , dat ie niet meer luistert en niet meer mee kunt rijden of kunstjes leren hahah ik voel me best dom met deze vraag, maar zit er zo erg mee te worstelen.
fijn dat je normaal reageert hahahahaha Bloos Knipoog

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:26

Mijn paard is soms iets lomper als ie een paar dagen 24/7 op de wei heeft gestaan. Als ik hem dan aan een paal vast zet om te poetsen is wat lomp met zn voeten. Hij moet dan even wennen, aan de kleine ruimte (vergeleken met het grote weiland).

Maar hij blijft altijd lief hoor, je hoeft echt niet bang te zijn dat je band met je paard vervaagt. Ik denk juist dat ze je dankbaar zijn voor het feit dat ze zo lang in het weiland mochten staan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:27

mijn pony loopt dag en nacht buiten in de weide met zijn 3 vriendinnetjes.
maar als ik kom en ik roep zijn naam dan hinnikt hij heel hard en komt altijd op een drafje naar me toe.

ook al zou ik een week niet komen?

dan is hij juist nog veel blijer als hij me ziet Lovers

als je een goede band met elkaar hebt vind je paard het altijd fijn als je komt en zal hij of zij graag met je meewillen Haha!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:28

Vragen zijn niet dom en kijk het gewoon eens aan. Een paard kan prima tegen weersveranderingen!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:29

die van mij kan ik wekenlang niet rijden eruit plukken en dan issie nog lief, baaldagen uitgezonderd. Nee hoor zowel fjord als shet staan 24/7 buiten, maar ik denk dat jij meer in natuurgebieden bedoeld?

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 18:34

IndianLady schreef:
die van mij kan ik wekenlang niet rijden eruit plukken en dan issie nog lief, baaldagen uitgezonderd. Nee hoor zowel fjord als shet staan 24/7 buiten, maar ik denk dat jij meer in natuurgebieden bedoeld?

nee bedoel echt in de wei met andere pony`s of paarden!
wat leuk om te horen dat ie aan komt draven hahah en dat ze toch mens gericht blijven!
hij heeft even 3 weekjes in een kleiner weitje gestaan met nog een pony , maar niet komen hoor , hij dacht doeiiiii ik ga niet werken voor je hahahaha.
al kwam ie me wel effe gedag zeggen!
maar ik dacht dat het voor het diertje wel prettiger zal zijn als heel de dag in een klein pokke stalletje, al haal ik hem er heeel erg vaak uit! maar gras eten is ze hobbie en hij word snel dik , kan die dan niet bevangen raken?
sorry voor al die vragen hoor!
groetjes!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:37

stomme vragen bestaan niet!

Ik merk dat mijn paadjes gelukkiger zijn en dus ook graag willen werken voor mij, en verwilderen doen ze pas als je ook nooit meer komt... net nog ff lol in het weiland door gewoon er ff door heen te lopen elk paardje komt me ff grappig begroeten enz.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:42

mijn paard is al vaak hoefbevangen geweest bij de vorige eigenaar, niet heel erg bevangen maar toch.
daar stond ze snachts op stal en overdag op een schraal weidje,
maar nu staat ze 24/7 op de wei en is ze nog niet bevangen geworden(wel dikker Clown )
dus het is echt per paard verschillend!!

die van mij zijn ook gelukkiger als ze in de wei staan, op stal was ie niet echt handelbaar Tong uitsteken
maar ze beginnen me 's morgens te begroeten, dus denk niet dat ze verwilderen Pling

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 18:43

ELpatcho schreef:

Ik merk dat mijn paadjes gelukkiger zijn en dus ook graag willen werken voor mij, en verwilderen doen ze pas als je ook nooit meer komt... net nog ff lol in het weiland door gewoon er ff door heen te lopen elk paardje komt me ff grappig begroeten enz.

hihihihi geweldig, maarrre je mag ze zeker niet poetsen? of toch wel een beetje? en de hoeven mag je drie uit krabben? Haha! Bloos Bloos
groetjes!!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:47

brennie75 schreef:
ELpatcho schreef:

hihihihi geweldig, maarrre je mag ze zeker niet poetsen? of toch wel een beetje? en de hoeven mag je drie uit krabben? Haha! Bloos Bloos
groetjes!!

hahaha ze vinden het GEWELDIG als ik borstel! hoeven krabben ook no problemo hoef 5 van de 6 paarden niet eens vast te houden.. die ene wilt gewoon niet graag aan zijn benen laten komen Tong uitsteken ook niet in stal haha Maar ze willen allemaal kroelen/borstelen/knuffelen/enz. Ook geen probleem met 1 uit het land halen, zonder histerisch worden enz.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:50

Hoeven kun je gewoon uitkrabben hoor, niet te bang zijn dat je je paardje iets aandoet. En gewoon lekker poetsen, daar stimuleer je de bloedsomloop mee en houd je ook nog eens goed contact met je paard. Ook als je een deken gebruik mag je gewoon poetsen.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 19:05

Ligt helemaal aan jezelf of je pony verwilderd of niet. Als jij genoeg aandacht aan hem geeft denk ik dat het beestje juist vrolijker/liever wordt. Hij heeft nu namelijk alle ruimte om te gaan en te staan waar hij maar wil! Regen en wind ed kunnen ze ook wel tegen maar het is misschien wel lekker voor ze als een schuurtje of afdakje hebben waar ze kunnen schuilen. Poetsen kan ook gewoon, vinden ze alleen maar lekker ! Lachen

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 19:58

ja schuilen en een stuk verhard is voor mij wel een vereiste en dat is r allemaal, een grote container waar ze kunnen schuilen!
en een verhard stuk waar ze drogen voetjes kunnen houden!
of ik een deken opdoe weet ik niet ik denk het wel effe , pfff wat ben ik pietluttig met mijn shettie he?
maar erg fijn dat jullie zo lief reageren, want hier heb ik dus echt wat aan ! lang leven bokt hahahahah
kom maar op met de ervaringen ! hahahaaha

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 19:59

oja en natuurlijk ga ik elke dag erheen hoor! me kind!!
moet toch voeren hahaha

kimmieh0103

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 20:13

Ze kunnen prima buiten staan, hoor Ja
Ik denk dat ze het wel fijn vinden, die vrijheid en bewegingsruimte.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:32

een shet is helemaal winterhard!

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 16:55

ik wil hem er deze week op hebben! nu is het zo , dat het in leidschendam is vlietweg ofzo? ernaast zit een manege of een prive stal , ik zou daar willen gaan vragen of ik afentoe de buiten of binnenbak mag gebruiken!
nu maar hopen dat het mag!
hihi