het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 17:17

Dat is vervelend Belker.
Enerzijds, het is maar een auto. Anderzijds, jammer geld en je moet maar weer afwachten wat je koopt.

Ik heb een auto die een 1,5 paards mag trekken. Voor nu prima, maar hoop toch volgend jaar met 2 paarden op pad te gaan.
Op het moment dat ik stiekem al een beetje naar andere auto’s aan het kijken ging, had mijn auto ineens een paar vieze diepe krassen en oorzaak onbekend.
Weer stukje waardevermindering. Ook niet grappig.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 17:27

Krassen zijn idd niet leuk. Mijn auto zit al jaren op zijn diepste punt van waarde, dus dat maakt niet uit. Ik vind het gewoon een leuke kleine tank. Nouja, een nieuwe went weer snel.

Regen is niet leuk, maar deze hitte vind ik ook niks aan.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 17:29

En dezelfde met minder kilometers?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 18:24

Daar ga ik ook voor maar dan ook nieuwer. Deze is can 2008 met bijna 5 ton op de teller.
1 uit 2015 met rond de 2 ton is prima.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 18:45

5 ton :oo Dat zijn aardig wat kilometers :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 19:01

Haha boemel zie je al staand slapen
Ln al afspraak vastgelegd nu?

Ik begin nu spieren in m’n lijf te voelen die ik nog niet wist dat ik ze had _O- lachen doet zeer (ribben) nek nog pijnlijk, m’n kont, voet en elleboog zijn blauw maar ik loop nog vrolijk rond. Ga maar niet proberen om zo te rijden haha

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 19:57

yep vrijdag middag was plek.

De eikel, ik had vanmiddag alles netjes uitgemest, flinks laag stro erin en ik haalde alvast de mest eruit die er al inlag om morgenvroeg netter te houden, ik sluit de deur terug en meneer legt een verse op dezelfde plek neer.

Marjan, lekker in bad of hete douche en even rustig aan doen

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 08:12

Interessant Boemel, ben benieuwd naar je ervaring over 1 week.

Oei dat klinkt naar Marjan. Sterkte.

Jakkes wat een pech Belker.

Fijn dat je vrijdag terecht kunt LN.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:45

Lynn_Nikita schreef:
yep vrijdag middag was plek.

De eikel, ik had vanmiddag alles netjes uitgemest, flinks laag stro erin en ik haalde alvast de mest eruit die er al inlag om morgenvroeg netter te houden, ik sluit de deur terug en meneer legt een verse op dezelfde plek neer.

Marjan, lekker in bad of hete douche en even rustig aan doen

Sorry dat ik weer even zo random binnen kom vallen, ik lees meestal mee maar geen tijd om te reageren. Ik heb onlangs een echo moeten laten maken bij mijn pony met ook een dikke huid. Ik moest idd van te voren zelf al zo kort mogelijk scheren en de avond van tevoren een nat verband (watten met zo'n vetwrap) eromheen doen, die heb ik voor het slapen en sochtends nog een keer nat gemaakt. Daardoor wordt de huid wat weker en kon de DA beduidend beter beeld krijgen. Wellicht een optie om even aan de kliniek voor te leggen?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 09:52

Goede tip om door te geven Fudge. Als het daardoor makkelijker gaat dan is het altijd fijn om te doen.

Nou hier in de buurt was een hondje weg gelopen. Geschrokken ergens van, lijn doorgebeten en heeft een week hier rond gerend. Ik had zoekteam ingelicht, hun weer contact met baasjes opgenomen en gisteren eindelijk hond te pakken gekregen. Vangkooi heeft een week gestaan en uiteindelijk met frikandellen en met de andere hond van eigenaar te pakken gekregen. 2 uur hebben ze op de grond gezeten om vertrouwen te kweken en om zo dichtbij te krijgen dat ze konden grijpen. Echt respect voor hun werk en geduld. Heb gisteren nog geholpen met kijken waar ze liep en zorgen dat ze de drukke weg niet over ging. Maar jeetje wat is dat dan spannend om te zien.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 07:20

Gisteren telefoontje of ik mee kwam helpen hooi binnenhalen bij famailie. Tuurlijk, leuk
Alleen jammer dat het dan altijd zo heet is en dat hooi zo krast op blote benen en ik verrek het om een lange broek aan te doen met 30 graden.

Wel altijd gezellig en wij waren met voldoende mensen dus in 2 uur was het gepiept. Mijn benen zien alleen uit alsof ik uitslag heb en ik ben vorige week zaterdag door een daas gebeten en aangezien ik allergisch voor ben is dat nog steeds een mega plakkaat. lekker charmant aangezien ik vandaag een jurkje aandoe naar werk.

Morgen is de tinker aan de beurt. Ga zijn benen nog eens wassen. Het mestwater is erger dan ik dacht. Hij heeft mooie mestballen, soms tikkeltje natter dan de andere paarden maar wel mooie bollen geen koeievlaaien, maar tussendoor laat hij water eruit lopen, niet veel per keer maar wel vaak genoeg om de hele achterbenen na 4 dagen alweer zwart te hebben. Dit heeft de verkoper wel gemeld. Na een aantal ab kuren een jaar gelden is dit ontstaan. In de kliniek is al mesttransfusie gedaan, foto van darmen gemaakt ivm evt zand ( was schoon) geen parasieten. Wel vitaminte tekort en daar krijgt hij nu brokjes voor. Ik zou zeggen gooi er nog eens pro biotica in.

Mocht de koop doorgaan ga ik daar zeker ook mee verder, voorheen op werk hadden wij fijne probiotica voor veulens, biosponge en nog tubes. Eerst maar eens kijken wat de echo morgen laat zien voor ik daar mee verder ga, anders is dat niet meer mijn probleem.
Hij houdt zich wel echt netjes rustig op de paddock en stal, geen gedram of uitbreekpogingen, hij vind het allemaal wel prima.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:06

Dat is dan stiekem ook wel weer fijn, je leert hem zo al een beetje kennen.

Ik ga er zo nog even snel 1 kort rijden en dan weer verder in de tuin.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:07

Ik ga zo even naar buiten, staprondje met hond en paard. Manlief heeft via PC examen dus ik moet weg zijn.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:21

Ln ben heel erg benieuwd! Hoop voor jou duidelijkheid en dan de goede kant op omdat het zo’n leuke pony is!

Hier ontbijt in t hotel, vanmorgen zei vriendlief ik probeer lewie zijn graasmasker wel weer om te doen (heeft ie overdag op nu) en ik zeg ja je mag t proberen maar hij vind t nog wat eng en rent nog wel eens in z’n achteruit weg. Nou ik op de camera kijken. Hij doet hem gewoon over de stalwand heen recht van de voorkant om en die etter staat gewoon als een volleerde model pony stil en wacht op z’n snoepje _O- tot zover het is eng.. zegt die grapjas ook nog, ja ik kan het je wel leren hoor. :+

Nog een dagje hitte tussen de koeien en dan weer naar huis rijden. M’n lijf begint minder pijn te doen en probeer nu zonder paracetamol de dag door te komen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 09:43

@LN, welke probiotica is dat?
Hier een shet met mestwater. Krijgt nu Curafyt supplement op advies DA.
Ben nu 3 weekjes onderweg, moet minstens 3 maanden geven voor optimaal resultaat.
Merk nu nog niets helaas.

@Marjan, irritant he als het dan bij een ander zo makkelijk gaat :D

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 13:45

Nu zal ik dan als trouwe meelezer maar even onder mijn steen vandaan komen.
Hier ook een shet met mestwater en die geef ik nu Profix + bind het is van Hestvard. Dit krijg ik via de paardenarts. Ik geef een theelepel als start en daarna 1/2 theelepel (van die keuken maatschepjes).

En ze hadden hier er altijd last van als de kersen rijp beginnen te worden. Maar shet heeft er mega last van gekregen na een lange AB kuur. En dit helpt echt.
Ook kan zand een oorzaak zijn.

Kruip weer onder mijn steen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 14:07

Wat bij mijn Tinker het beste helpt tegen mestwater en slappe mestbak minder eten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 19:46

Zomaar weer dit topic kwijt. Dacht nog wat is het rustig 8)7

Alles wel gelezen.

Succes morgen lynn

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 20:37

Mirtje heeft koliek. Lingehoeve in eerste instantie niet te bereiken. Krijg uiteindelijk een engelstalig persoon aan de lijn. Die beloofd dat we direct teruggebeld worden.

Gebeurt niet. Na zelf weer gebeld te hebben, krijg ik te horen dat ik Zeddam moet bellen.

Zeddam zegt dat we de Lingehoeve moeten bellen. Dat hun kliniek dicht is. Er is nu wel een dierenarts onderweg. In ieder geval voor pijnbestrijding zodat ze in ieder geval naar Lienden vervoerd kan worden. Maar dierenarts is nog ver weg.

Ik krijg hier echt stress van :(

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 20:39

Die stress snap ik. Sterkte Boemel.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 20:51

Oei dat is echt niet mooi.
Hopelijk is het snel over en krijgt ze hiervan geen terugval betreft mensen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 20:54

Jeetje wat een gedoe Boemel!!
Zeddam en Lingehoeve liggen toch totaal niet in elkaars werkgebied ook? Wat een gedoe! Sterkte!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 21:01

Boemel, wat een gedoe en kastje muur. Je wil gewoon dat iemand komt. heel veel succes!!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 21:15

Ze is inmiddels gespoten. Dat was een heel gevecht. Zo suf als ze leek, zo fel en agressief werd ze toen ze de naald voelde.
Maar goed met praam en met 3 man eraan hangen zijn er 2 spuiten gezet. Dierenarts zei dat hij nog nooit zoiets meegemaakt heeft.

Spuiten werken nu goed. Wekker om 4.00 zetten. Als t dan niet goed is, gaat Zeddam regelen dat ze naar de Lingehoeve gaat.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 21:17

Och arme.
Pechvogel toch ook.
Fijn dat het voor nu werkt en hopelijk zet dat door zodat ze niet nog meer stress heeft