Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
marga1 schreef:Als stille meelezer toch een reactie. Schapen moet je scheren, behandelen tegen maden in de vacht, en hoeven bijhouden i.v.m. rotkreupel ook moeten ze oormerken hebben (geregistreerd zijn). m.a.w. geeft ook meer werk. Misschien in samenwerking met een buurboer schapen laten weiden op afroep.
Hadden er weinig omkijken naar, behalve dat ze wel geschoren moesten worden ja. De geiten die er daarvoor stonden daarentegen, ontsnapten minstens 1x per week. Stonden regelmatig op het dak van hun hokje (niet eens heel laag), sprongen over het hekwerk heen als ze zich heel erg verveelden. Ik zou zelf nooit meer geiten willen
Was blij toen ze weg waren. Was ook nog een hele klus trouwens, want we hadden ze in de trailer gezet, klep dicht en daar sprongen ze vrolijk weer uit. Pfffff wat een gedoe was dat 
Karin_deB schreef:@Utopia, toch tijdelijk je paarden ergens anders gestald door gedoe met de boer??
Hilarische beesten.
. Niet heel verrassend, maar toch jammer haha. Helpt natuurlijk ook niet dat de track ook nog niet helemaal kaal gegeten is, dus de nacht over grazen ze gezellig verder maar dan van kort gras. Wat natuurlijk extra onhandig is.
superpony schreef:Even een praktische vraag;
Hoeveel paarden mogen jullie houden als particulier in jullie woonplaats??
.Ik heb een vriendin die alpaca's fokt.Ik vind ze schattig maar toch ook wel veel werk aan.
We zijn al even bezig om een huis te vinden, en kopen, waar ze wel aan huis kunnen staan.. en als alles goed loopt, krijgen we die ook deze zomer
Maar voordat alles echt 100% rond is, ben ik nog voorzichtig blij
Nu dus wel noodgedwongen een tussenoplossing moeten zoeken..

hier langs de weg staan eikenbomen maar gelukkig geen rupsen in. Helaas paar straten verderop wel en hebben z'n weg naar mij gevonden helaas (denk meegelift op de storm)
mijn nek en armen zitten onder bulten met bijbehorende jeuk en ik maar op muggen vloeken
heb afgelopen maand welgeteld 1 mug vermoord
vond het al zo raar dat ik na die vermoording jeuk bijkreeg
verder heeft er bij ons niemand last van ze gelukkig
de kalveren van de buurman eten het gras wel kort maar laten het onkruid staan 

) Shetlanders gedreven
Moesten we uit een groep van een aantal Shetjes 3 eruit halen en die in een vierkantje drijven.. maar Tamme was me een partij fanatiek!!
Ik hoefde hem er alleen maar 'op te klikken' en hij deed de rest haha
En nu... zag ik hem dus ook jagen op de hond van de buren die onbedoeld in de wei terecht kwam... doet ie niet meer denk ik
Hij pakt hem niet, maar wel kop laag en er achteraan draven hahaha
Maar zo ging hij dus de hele wei achter die hond aan, in draf.. tot hij de wei uit was 

superpony schreef:Fangio, waar is hier??