Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 09:40

:D Fabster, mocht toch altijd denken dat mijn meiden lekker roken, dus vind de wc niet echt een geschikte plek daarvoor...

Heb dankzij mijn buurtjes hier al een fotowandje van mijn meiden en diezelfde buurtjes willen met alle liefde mijn nieuwe huisje nog verder volhangen met foto's, zo ontzettend lief! <3

En je hebt volkomen gelijk Shirley! Daarom doe ik het ook... ik moet verder... Klinkt heel raar, maar al is het maar als eerbetoon aan mijn meiden; zij zijn het tenslotte ook geweest dat ik nog steeds op deze aardbol rondloop. Zonder die 2 had ik nooit zo door blijven knokken om overeind te blijven toen ik zo ziek was en er nooit die 15 of 20 jaar bijgekregen, daar ben ik van overtuigd (cardioloog trouwens ook).

Maar zie de lol er echt niet van in eigenlijk...

lando2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:35

Ze raken de blaadjes eigenlijk niet aan, maar voor het mooie gaat mijn man er dagelijks even met de bladblazer over, dan is alles weg en ziet t er weer netjes uit.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:38

Hier eten de paarden de blaadjes van de walnootboom liever dan hun stro -O-
Ach ze overleven het vast.

Sterkte Ojajoh, je zal er beter uit komen denk ik maar het is even slikken :(:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 10:39

Die lol komt wel, als je er eenmaal zit en alle voordelen gaat ontdekken :(:)

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 11:22

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:12

Ohjajoh herinneringen neem je mee. Je maakt een nieuw begin op een nieuwe niet zwaar beladen plek maar de mooie herinneringen blijven gewoon bij je

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:23

Oh.... er is ff wat mis gegaan.... wilde een andere foto plaatsen.... gaat dus niet zo goed met mijn telefoon....vanmorgen dan voor het eggie... langs de weg!
En dat allemaal door spatter.... inhand.... trail....Ik dacht: gewoon doen en wat waren ze braaf!

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:26

Ik ben zo jaloers monmaster O:)

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:28

Volgens mij kun jij dat ook..... ik heb dit behalve toen ik 15/16 was..... verder nog nooit gedaan....
Ik heb altijd het idee, als ik t kan.... kan iedereen het.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:31

Monmaster schreef:
Volgens mij kun jij dat ook..... ik heb dit behalve toen ik 15/16 was..... verder nog nooit gedaan....
Ik heb altijd het idee, als ik t kan.... kan iedereen het.

Ik heb het eergister(?) geprobeerd in de wei, handpaard draaide om me heen (trut dat het is) en rende weg op een gegeven moment. Rijpaard wil niet meer gereden worden sinds een paar weken dus dat was ook een beetje akelig.
Heb nu contact met iemand die Kim eventueel door kan rijden voor me, misschien geeft me dat wel veel rust want ik verlang echt naar een buitenritje..

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:38

AH bah.... niet leuk. Hoewel de 1e x dat ik het deed, luna dacht ik kom bij je zitten.... die klom zowat op mijn schoot.... nu had ik eerst in de bak geoefend met naast elkaar lopen, tenminste luna er iets achter.... daarna erop in de bak.... en vandaag ineens een stoere bui en dacht hup, ik ga gewoon. Maar moet erbij zeggen, mijn man was mee op de fiets als back-up. We hadden goed doorgesproken hoe en wat te doen, in geval van.....

Nu moet ik zeggen, ik volg nu al een poosje grondwerklessen.... dat werpt zijn vruchten wel af.... luna hield ook keurig halt als ik hier om vroeg.... ging iets naar achteren als dat moest... Daarbij is Ikja ook een hele coole pony, die (bijna) nergens van overstuur raakt....

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:40

Monmaster schreef:
AH bah.... niet leuk. Hoewel de 1e x dat ik het deed, luna dacht ik kom bij je zitten.... die klom zowat op mijn schoot.... nu had ik eerst in de bak geoefend met naast elkaar lopen, tenminste luna er iets achter.... daarna erop in de bak.... en vandaag ineens een stoere bui en dacht hup, ik ga gewoon. Maar moet erbij zeggen, mijn man was mee op de fiets als back-up. We hadden goed doorgesproken hoe en wat te doen, in geval van.....

Nu moet ik zeggen, ik volg nu al een poosje grondwerklessen.... dat werpt zijn vruchten wel af.... luna hield ook keurig halt als ik hier om vroeg.... ging iets naar achteren als dat moest... Daarbij is Ikja ook een hele coole pony, die (bijna) nergens van overstuur raakt....

Ik heb ook les gehad en ze zijn beide prima opgevoed op zich maar Kim overreageert terwijl Diva echt stevige correcties nodig heeft. Dat combineert niet lekker :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 13:19

Dat ziet er gezellig uit, Monmaster +:)+

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:15

monmaster toppie +:)+

miep is weer de oude begreepik, ook fijn!

lando welkom, ziet er goed uit!

claudia heel veel sterkte met de verhuizing :(:)

ik heb gisteren een heerlijke buitenrit gemaakt, alleen helaas een torretje in mijn oog gekregen , dat er wel gelijk uitgevist, maar nog steeds een zeer oog.
Twijffel nu of ik met zonnebril nog een ritje zal maken, het is zo mooi weer.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:07

Spatter doen! Is heerlijk buiten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:56

Ja, lekker met Blue en Tika in het bos gereden. *\o/*
Tika was al een stuk braver in het begin(belangrijk want ik moet uit huis gelijk een druk kruispunt oversteken) en onderweg ging het ook prima.
Na 4km was ze moe :(:) en toen moest ze nog een km en Blue wilde juist rap naar huis dus dat werd even compenseren voor Blue.
Afbeelding

filmpje
https://www.facebook.com/irma.vijn/vide ... 944823776/

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:16

Leuk filmpje.... hoe kun je die up lloaden op bokt vanaf je telefoon ( ik heb geen Facebook ) .... ?

Heerlijk zo in het bos.... dat mis ik wel hier!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:53

Geen idee, dan moet je een andere site gebruiken om op te loaden.
Zo vanaf je telefoon naar bokt gaat niet en de bokt opload is alleen voor foto's.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:55

spatter schreef:
Geen idee, dan moet je een andere site gebruiken om op te loaden.
Zo vanaf je telefoon naar bokt gaat niet en de bokt opload is alleen voor foto's.

Youtube is volgens mij de enige optie naast facebook, zal ik ook mee voor een filmpje in mijn fototopic.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:23

Zo pfff dat was flink bij lezen.
Ik zag een geribbeld been . Nog nooit eerder gezien.

Mooie foto's van een paarden plek. Welkom

Ohjajoh sterkte met je verhuizing. Ik snap dat het moeilijk is voor je.

Wat een heerlijke dag of weekend eigenlijk. Helaas niet gereden. Gisteren ben ik wezen shoppen voor schoenen voor mijn dochter. 7 jaar en zooooooo besluiteloos haha.

En vandaag geklust. Een houten bouwwerk gemaakt voor in de kamer. Hout eronder en leuke dingen en kussens om te zitten erop en dat om de openhaard. Bijna klaar. Wel even tijd gehad voor de paarden. Marinka kan wel wat bij gevoerd worden en daarvoor zet ik haar nu even op stal. Ik heb besloten dit dagelijks te doen en haar minimaal een uurtje te laten staan. Ze is erg onrustig op stal. Eigenlijk het zelfde wat ze doet in de trailer. Dus pak dit even op als extra training. Ik moet met een bakvoer door de bak lopen om de shet te kunnen voeren. Dit gedaan en ik wil terug, dan staat Rosie altijd in de weg. Daar kunnen we mooi oefenen met wijken voor druk. Achterwaarts ed. Maar gisteren was ze het er niet mee eens. Ze deed alles zo als altijd. Maar toen ik eenmaal langs ging deed ze de oren in de nek en wilde de emmer. Toen ik haar terecht weer draaide ze de kont naar mij toe en maakte een bokje. Ik heb haar natuurlijk even op haar plek gezet, maar wel lastig, want ze liep los en ik had verder niks bij me. Hoe zouden jullie dat oplossen? Vandaag had ik voor de zekerheid de zweep bij de hand. Maar toen deed ze niks. Haha. Ik dacht met de zweep is mijn arm iets langer. Maar goed kon niet testen hoe ik het dan zou doen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:31

Ik heb nu mijn huidige lamp op accu kapot is gegaan en nieuwe gekocht. Een bouwlamp op accu om het hooihok te verlichten. 10 wat/ 400 lumen
Geeft goed licht zeg!
Verlicht 1/4e van de rijbak. Er waren ook wat versies /800 lumen en nu wil ik proberen om zo rijbak verlichting te maken. Maar hoe hoog? Ik lig vrij hoog en afgelegen dus geen overlaat daardoor. Nadeel is dat ik het elke keer moet opbouwen en afbreken omdat het op accu is en moet laden en wel spatwatertdicht is maar een flinke bui niet overleefd en ik bang voor diefstal ben. Tips?
Vooral t stuk hoogte in en demontabel kom ik niet helemaal uit.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 30-10-16 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:33

@kvulden: In zo'n geval gebruik ik (heel) wat extra decibellen om te corrigeren. Direct inzetbaar en maakt hier in ieder geval veel indruk, want over het algemeen ben ik een erg gemoedelijk baasje. Ik gebruik echt nooit zwepen om te straffen, dat zijn aanwijsstokjes.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:38

Slagboom maken en daar de lamp aanhangen.
Kun je neerhalen als je er niet bent en de lamp er af halen en omhoog doen als je wil rijden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:44

En wat is een prettige hoogte? 4/5 meter? En hoe de slagboom vastzetten als deze omhoog gaat? 2 palen koppelen dmv bout en bij omhoog zetten touw erom? Snap t idee en ben best handig maar erg even niet welke materialen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:50

Ik heb dat zelf niet dus kan je zo niet helpen, weet alleen dat er mensen zijn die het zo doen.
Ik denk dat je met een meter of 4 al een heel eind komt.