Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:17

Hier de hele dag mooi weer ( Hilversum ) en om 17 uur begon het te regenen ,
Wendy wat een waterrat heb je onder de deken zitten !
De rest wat ik bijgelezen heb weet ik niet meer ...... Sorry jullie/wij gaan zo hard
( mensen met de paarden aan huis hebben tijd over :D )

Anoniem

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:39

Afgelopen nacht 15 mm gevallen bij ons. Vandaag een dikke plensbui verder niet.

Die foto! Lijkt wel op mijn lompe lolly.....

Oh over wilde dieren. Tellen vleermuizen ook mee? Sinds een paar dagen barst het er bij ons tijdens zonsondergang van!

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:45

[***] ,als je vleermuizen hebt ...... Wellicht ken je het al .... Vul een witte tennissok met een bal of zand .....als je deze de lucht in werpt komen de vleermuizen erop af .....zo mooi !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:48

Oh echt ceesje? Dit is onze eerste herfst op deze plek. Kende het"tennissok" principe niet. Gaan we morgen proberen!

Ik word nu misselijk als ik ze probeer te volgen...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:52

Een steen omhoog gooien is al genoeg :j Vleermuizenfoppen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:55

Oh voel me nu echt een

"vleermuizen dummy"

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:56

We hebben ze hier wel gehad. De kat wist niet hoe ze het had met die snelle vliegers :D

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:02

Ik ga ook 2 keer per week in de binnenpiste trainen van een stal in de buurt als het echt te erg wordt. Wat een weer vandaag zeg. Alles weer kletsnat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:21

Heerlijk als je kunt uitwijken naar een binnenbak.
Hier zitten er 3 op loopafstand en nergens mag je komen rijden; 'alleen voor de eigen klanten'....
Dus als het werkelijk winter is dan kan ik vaak weken niets. Overigens heb ik niet de indruk dat paard het erg vind, bakwerk vind ze sowieso niks :D (en ik ook niet :+ )

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:43

Wij moeten er wel naartoe met de trailer. Heb er eentje zitten op eventuele loopafstand maar die is duurder om te mogen rijden en een "kleine" binnenpiste van 20x40 en veel pensionklanten.
Degene waar ik ga rijden vragen ze 30 euro per paard per maand en mag je onbeperkt komen rijden. Binnenpiste van 20 x 50 maar volgens mij is ze zelfs groter en heb er nog nooit met meer dan 5 mensen tegelijk gereden.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:53

Shirley, nee echt droog hier, op buienradar was ook te zien dat we echt overal net tussendoor piepten. Bij jullie nat en op mijn werk in Zwolle ook veel regen maar thuis amper wat. :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:08

kristelhans schreef:
Hebben jullie ook dat je prioriteiten zijn verschoven? Ik heb echt superleuk werk, ben nog nooit met tegenzin heen gegaan en kon me ook altijd wel onder het kopje 'workaholic' scharen, als je dat van jezelf mag zeggen maar sinds we op de boerderij wonen ben ik echt veel liever thuis. Ik wil daar alleen maar zijn en 's ochtends ga ik soms met lichte tegenzin naar mijn werk. Als ik daar dan ben is alles weer leuk hoor maar toch... dat heb ik in de bijna 10 jaar dat ik nu werk waar ik werk nog nooit gehad! :')

Dat klinkt heel bekend. Mijn favoriete plek op de wereld is thuis! Een top dag is vaak ook een dag dat ik niet weg hoef :+

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:00

Inderdaad Polo. In de ochtend heerlijk rijden, paardjes op de wei en ik lekker met een mok thee genieten van alle rust om me heen. Daar kan geen vakantie of weekendje weg tegen op ☺

Ik werk 36 uur. Ben om de week op vrijdag vrij. Ideaal, spreek die dagen vaak af met de hoefsmid etc. Misschien vanaf 1 januari 32 uur werken, maar daar moet ik nog ff over nadenken...die vrije tijd klinkt wel lekker, maar het geld op de bank van 36 uur bevalt me ook wel :D

Wij hebben een binnenbak vd vereniging 8 minuten met de trailer hier vandaan. Heel blij mee.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:06

ceesje schreef:
[***] ,als je vleermuizen hebt ...... Wellicht ken je het al .... Vul een witte tennissok met een bal of zand .....als je deze de lucht in werpt komen de vleermuizen erop af .....zo mooi !

He dat wist ik niet :D ga ik uitproberen! Wij hebben ook veel vleermuizen, echt heel mooi. En een winterkoninkje die elk jaar zijn nestje bouwt in de zadelkamer :)

Mijn reistijden naar werk zijn ook wel lang (1u45 minuten enkele reis), dat speelt ook mee bij mijn keus om van nu tot maart halftijds te gaan werken. Anders leef je al helemaal enkel in het donker :') (ga om kwart voor 7 het huis uit en ben om 19u terug thuis)

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:15

Ik heb 14 jaar een cafe gehad, werkte 70 uur per week ,7 dagen open van 15.00 en klaar om 03.00. Een paar uur werd voor mij ingevuld door een vriendin, had nooit kunnen denken dat ik niet zou werken.
Dat zou niets voor mij zijn, me vervelen, tijd over, noem maar op.
5 jaar geleden de kroeg verkocht en toen een half jaar niets gedaan. Wat een heerlijkheid!! Ik werk echt voor het geld. Ben niet ambitieus, wil niet hoger op,hoef geen carierre te maken.
Werk sinds mei 20 uur per week ( omdat het even wat minder gaat bij het bedrijf waar ik werk, daarvoor 40 ) en kom nog tijd te kort om mijn dag te vullen. Zijn ook aan het nadenken een manier te bedenken om met het huis geld te verdienen zodat ik met 20 uur bij de baas een normaal inkomen blijf houden.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:20

Hallo allemaal!

Ik ben weer terug na een heerlijke vakantie in Spanje. Was super lekker om even alleen maar zon en 28-30 graden te hebben en niets te hoeven doen. En erg gezellig gehad met de vrienden waar we mee waren :) Uiteraard ook weer heel blij thuis te zijn :D

Ik heb 17 pagina's gemist, beetje veel om bij te lezen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:23

Wow wat een reistijd Solleke! Dat zou voor mij echt een "no go" zijn. Kan mij goed voorstellen dat je minder wil gaan werken.

Nog even over die vleermuizen, doen ze zich geen pijn of iets dergelijks als ik iets in de lucht gooi? Wil ze niet beschadigen.

Zo Jadybabe dat zijn ook nog eens dagen. Dan mag ik niet klagen eerlijk gezegd..... Verder ben ik hetzelfde als jij. Werk ook voor het geld, hoef geen carrière te maken, heb ook niet echt "iets" geleerd of gestudeerd :o , gewoon door ervaring een bepaald werk en denkniveau opgedaan. Al is dat nu ik aan het solliciteren ben wel lastig. Woon in een uithoek en als er dan een leuke functie is, dan krijgen ze meestal 300 tot 400 brieven.....

Lastig om dan op te vallen. En ik ben al 42, dat speelt ook mee :D .

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:24

Ik denk dat je hard je best moet doen om een vleermuis te raken, die zijn zo snel! Ze komen erop af omdat ze denken dat er eten vliegt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:28

WendyBZ schreef:
Ik denk dat je hard je best moet doen om een vleermuis te raken, die zijn zo snel! Ze komen erop af omdat ze denken dat er eten vliegt :+

Aha, ik ga eens kijken of het vanavond lukt. Ennuh als ik mijn kat in de lucht gooi???? ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:29

Dan vangt de kat misschien een vleermuis :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:29

Weer even jullie hulp nodig.
De ene boer zegt iets anders als de andere en de loonwerker zit er tussen in.

Kort: Wel of niet kapot spuiten van het gras (lees onkruid) voor opnieuw inzaaien?
Stond wel JJK tussen, maar alles met de hand eruit gehaald en heb voorlopig nog geen nieuwe plantjes gevonden.

Wij hebben ook veel vleermuisjes <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:32

Niet spuiten levert je een dikkere grasmat op met toch nog onkruid er tussen, maar wel sneller gras waar je wat aan hebt. Wel spuiten levert minder onkruid op, maar duurt het langer voor je de paarden erop kunt zetten.

Het is dus maar net wat je wilt :)

Als je de tijd hebt om langer te wachten zou ik voor wel spuiten gaan. Dan heb je de eerste jaren beter gras/hogere opbrengst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:32

DubbelDun schreef:
Dan vangt de kat misschien een vleermuis :D

_O- _O- , ik ga het vanavond echt even proberen... (met de sok, niet met de kat :D )

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:33

Duidelijk.
En gaat spuiten het JKK weg krijgen? Of helpt dat toch niet?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:40

Wahahahaha... Ik zie die kat al vliegen en vleermuizen vangen.

Ik denk dat bemesten ook een belangrijk punt is bij het tegenhouden van jjk. Ik zou als je tijd hebt platspuiten, fresen en opnieuw inzaaien en dan eerst heel goed bemesten.